Μετάφραση άρθρου από το ουκρανικό μέσο SPZH.news.
 
Θα αποφασίσει ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος να έρθει σε συνάντηση με πιστούς του UOC; Ο επικεφαλής του Φαναρίου δεν σκοπεύει να ακυρώσει την επίσκεψή του. Θα αποφασίσει να έρθει; Και είναι σκόπιμο να απαιτηθεί συνάντηση μετά τις διαμαρτυρίες κατά της άφιξής του;
 
Τους τελευταίους μήνες, οι πιστοί του UOC διαμαρτυρήθηκαν με διάφορους τρόπους κατά της άφιξης του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Ουκρανία. Κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Σταυρικής Πομπής – 2021, η οποία συγκέντρωσε 350 χιλιάδες πιστούς, μπορούσε κανείς να δει αφίσες στα χέρια ανθρώπων που απαιτούσαν να μην έρθει ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος στη χώρα μας. Μετά από λίγο, σε ορισμένες επισκοπές, πραγματοποιήθηκε το flash mob #STOPVARFOLOMEY.
 
Οι πιστοί τόσο στα κέντρα των επαρχιών όσο και στα μικρά χωριά δεν έχασαν χρόνο και κόπο, έγραψαν αφίσες κατά της άφιξης του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στα Ουκρανικά, Αγγλικά, Ελληνικά και πραγματοποίησαν διαδηλώσεις διαμαρτυρίας.
 
 
Η κοινότητα UOC στο Radyvyliv, περιοχή Rivne. Φωτογραφία: Facebook / Yaroslav Vozniak
 
 
Πιστοί της Αγίας Κοίμησης Ποτσάιβ Λαύρα. Φωτογραφία: Facebook / Αρχιεπίσκοπος Ιωνάς
 
 
Η κοινότητα του Καθεδρικού Αγίου Πρίγκιπα Αλεξάντερ Νέφσκι στη Μελιτόπολη. Φωτογραφία: Facebook /Gennady Yelin
 
 
Η κοινότητα της Εκκλησίας του Τιμίου Σταυρού του UOC στο χωριό Solgutovo, περιοχή Kirovograd. Φωτογραφία: Facebook / Evgeny Ilchenko
 
Όλες αυτές οι ενέργειες συνεχίζονται. Αλλά επειδή ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος έκανε πολλές δηλώσεις στις οποίες επιβεβαίωσε την πρόθεσή του να έρθει στην Ουκρανία, οι πιστοί αποφάσισαν να ζητήσουν μια συνάντηση μαζί του. Ωστόσο, πριν αναλύσουμε την τόσο ξαφνική αλλαγή τακτικής και υποθέσουμε αν είναι σωστή ή όχι, είναι απαραίτητο να κατανοήσουμε πώς ήταν και τι προκάλεσαν οι προηγούμενες διαμαρτυρίες ενάντια στην άφιξη του επικεφαλής του Φαναρίου.
 
Διαμαρτυρίες πιστών κατά της άφιξης του επικεφαλής του Φαναρίου: πολιτικές τεχνολογίες ή σπαραγμός καρδιάς;
 
Στη Μεγάλη Σταυρική Πομπή του UOC θα μπορούσατε να δείτε πολλές αφίσες που διαμαρτύρονται κατά των δραστηριοτήτων του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Ουκρανία: «Βαρθολομαίε, μην σπείρεις αναταραχή!», «Άγιε Βλαντιμίρ, προστάτεψέ μας από τον Βαρθολομαίο!», «Ο Βαρθολομαίος είναι σχίσμα!»,«Ο Θεός είναι αγάπη, ο Βαρθολομαίος είναι διχόνοια!»,« Ο Βλαντιμίρ ένωσε τη Ρωσία με το Βάπτισμα, ο Βαρθολομαίος χωρίζει με τον Τόμο!»,« Ο Θεός είναι αγάπη, ο Βαρθολομαίος είναι ληστεία!»,«Βαρθολομαίε, μην πάρεις τις εκκλησίες μας!», «Σταματήστε τις επιδρομές του Βαρθολομαίου!» κλπ.
 
Οι αντίπαλοι του UOC δήλωσαν ότι όλα αυτά ήταν μια πολιτική «από πάνω προς τα κάτω» δράση και ότι οι άνθρωποι σχεδόν αναγκάστηκαν να γράψουν και να φέρουν αυτές τις αφίσες. Αν όμως κοιτάξουμε προσεκτικά τις πινακίδες «κατά του Βαρθολομαίου», θα δούμε ότι σχεδόν όλες είναι χειροτεχνίες. Πιθανότατα έγιναν από τους ίδιους ανθρώπους που τις κρατούσαν στα χέρια αφού όλες οι αφίσες έμοιαζαν διαφορετικές. Αυτή δεν είναι μια συγκεντρωτική δράση, δεν υπήρξε κανένας συντονισμός. Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι αυτές οι διαμαρτυρίες ξεκίνησαν “από πάνω”. Πρόκειται σίγουρα για μια πρωτοβουλία από κάτω προς τα πάνω. Επιπλέον, δεν υπήρχαν τόσο πολλοί άνθρωποι με αφίσες “κατά του Βαρθολομαίου”. Ωστόσο, στο μυαλό των πιστών, η χαρά της γιορτής της Βάπτισης της Ρωσίας ξεπερνά κατά πολύ τη θλίψη της άφιξης του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Ουκρανία. Όποιος συμμετείχε στη θρησκευτική πομπή ή τουλάχιστον ήταν κοντά, μπορούσε να νιώσει την απερίγραπτη ατμόσφαιρα χαράς, προσευχής και ενότητας που υπήρχε εκεί. Τα κίνητρα διαμαρτυρίας απλώς πνίγηκαν σε αυτή την ατμόσφαιρα και ήταν πολύ μακριά από τους κυρίαρχους παράγοντες ώθησης πίσω από την πομπή του Μεγάλου Σταυρού.
 
 
Πιστοί με τα σημάδια διαμαρτυρίας στο λόφο Βλαντιμίρ. Φωτογραφία: Klimenko Time
 
Σίγουρα μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι τα σημάδια «κατά του Βαρθολομαίου» δεν είναι απλώς μια πρωτοβουλία από τα κάτω, αλλά μια καρδιές εκείνων των Χριστιανών που ένιωσαν από πρώτο χέρι την «αγάπη της Μητέρας Εκκλησίας» ως κατασχέσεις εκκλησιών, ξυλοδαρμούς και απειλές. Μπορείτε να καταλάβετε αυτούς τους ανθρώπους: οι εκκλησίες τους που έχτισαν, επισκευάστηκαν και διακοσμήθηκαν με τα δικά τους χρήματα αφαιρέθηκαν, η ζωή και η υγεία τους κινδύνευσε, φέρουν το βάρος του σωματικού και ψυχολογικού εκφοβισμού από τους υποστηρικτές του OCU. Και ένας από τους κύριους εμπνευστές αυτής της βίας είναι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος. Heταν αυτός που έδωσε το πράσινο φως στις κατασχέσεις και τους αγώνες στα χωριά, και είναι αυτός που είναι υπεύθυνος για όλα όσα συμβαίνουν εκεί. Για να είμαστε δίκαιοι, πρέπει να σημειωθεί ότι πριν από την ιστορία του Τόμος στην Ουκρανία υπήρχαν κατασχέσεις εκκλησιών, αλλά μετά την παρέμβαση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, αυτές οι διαδικασίες έφτασαν σε ένα ποιοτικά νέο επίπεδο και έγιναν σχεδόν μέρος της εσωτερικής πολιτικής. Επομένως, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι όσοι υπέφεραν από την «αγάπη της Μητέρας Εκκλησίας» εκφράζουν τη στάση τους απέναντί ​​του και τον παροτρύνουν να αλλάξει γνώμη.
 
Σίγουρα μπορεί να ισχυριστεί ότι τα σημάδια «κατά του Βαρθολομαίου» δεν είναι απλώς μια πρωτοβουλία από τα κάτω, αλλά μια καρδιές εκείνων των Χριστιανών που ένιωσαν από πρώτο χέρι την «αγάπη της Μητέρας Εκκλησίας» ως κατασχέσεις εκκλησιών, ξυλοδαρμούς και απειλές. Για παράδειγμα, ο πρύτανης της διωκόμενης κοινότητας της Αγίας Προστασίας του UOC στο χωριό Godomychi, περιοχή Volyn, π. Ο John Shkabura λέει τα εξής σχετικά με αυτό: «Είμαι ένας συνηθισμένος ιερέας. Και ανεξάρτητα από το πώς είναι ο πατριάρχης, δεν είμαι άξιος να καταδικάσω τις πράξεις του, ο καθένας θα είναι υπεύθυνος ενώπιον του Θεού για τη ζωή του. Ωστόσο, ο πατριάρχης, διαπράττοντας τέτοιες πράξεις, πρέπει να θυμάται ότι στην Τελευταία Κρίση θα είναι πολύ δύσκολο να απαντήσει γι αυτές. Ελπίζουμε ότι ο Κύριος θα τον φέρει στα λογικά του. “Σημειώστε ότι σε αυτά τα λόγια δεν υπάρχει μίσος, ούτε απειλές, ούτε επιθυμία εκδίκησης. Υπάρχει μόνο λύπη που η ψυχή του Πατριάρχη Βαρθολομαίου αργά ή γρήγορα θα πρέπει να δει όλες τις συνέπειες για τις πράξεις του, όλα τα δάκρυα των πιστών και όλες τις λύπες που τους έφερε, και δώστε μια απάντηση γι αυτό πριν από την αμερόληπτη κρίση του Θεού.
 
Η Μητέρα Ulyana Taborovets από το χωριό Berestye της περιοχής Rivne, η οποία υπερασπίστηκε την εκκλησία της από τους επιδρομείς του OCU, καθώς ήταν στους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης της, είπε πιο σκληρά: «Αυτός (ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος) σύντομα θα πάει στο Θεό και θα κοιτάξει τον Θεό στα μάτια. Τι θα πεις ρε φίλε; Ναι, λέω «φίλε» γιατί δεν τον θεωρώ πλέον πατριάρχη καθώς έσπασε τους κανόνες. Έγινε ο ίδιος σχισματικός αφού αναγνώρισε τους σχισματικούς. Τι έχει κάνει; <…> Δεν έχω κανένα δικαίωμα να κρίνω, μόνο οι πράξεις μπορούν να καταδικαστούν. Αυτό όμως είναι τρομερό. Είναι τρομερό – πόσο λάθος έκανε, πόσα δάκρυα και αίμα χύθηκαν σε άλλους ναούς, απ όσο γνωρίζω. “Ναι, είναι σκληρή γλώσσα, αλλά είναι αλήθεια. Πιστοί του χωριού Berestye στερήθηκαν όχι μόνο τον ναό τους αλλά και ενός σπιτιού της εκκλησίας, ακόμη και ενός παρεκκλησίου στο νεκροταφείο.
 
Δηλαδή, όλα αυτά τα σημάδια “κατά του Βαρθολομαίου”, όπως όλες οι διαμαρτυρίες γενικά, είναι η φωνή του λαού που υποφέρει.
 
Θα έρθουν νέες κρίσεις;
 
Οι διαμαρτυρίες ενάντια στην επίσκεψη του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Ουκρανία για τον εορτασμό της Ημέρας της Ανεξαρτησίας δεν είναι μόνο μια αντίδραση στο κακό που έχει ήδη γίνει εναντίον των κοινοτήτων UOC αλλά και μια προσπάθεια να αποτραπεί η περαιτέρω εξάπλωση αυτού του κακού. Ο Σεργκέι (Θεοφάνεια) Ντουμένκο, επικεφαλής του OCU, σχεδόν ξεκαθαρίζει ότι οι κατασχέσεις εκκλησιών και άλλες βιαιοπραγίες θα γίνουν σίγουρα σε σχέση με την άφιξη του επικεφαλής του Φαναρίου: «Όσοι ήταν έτοιμοι πήραν μια απόφαση (να μετακομίσουν στο OCU – Ed). Αλλά θα υπάρξει άλλο κύμα. Και όχι μικρότερο αλλά μεγαλύτερο. Ως εκ τούτου, αυτοί (η UOC – Επιμ.) φοβούνται για την άφιξη του Οικουμενικού Πατριάρχη στην Ουκρανία» (από συνέντευξη στο Radio Liberty με ημερομηνία 24.04.2021). Πρέπει να διευκρινιστεί ότι ο όρος «μεταφορά» της κοινότητας στη δικαιοδοσία του OCU, που χρησιμοποιείται συνεχώς από τους οπαδούς του OCU, στην πραγματικότητα σημαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις τη βίαιη κατάσχεση ή παράνομη επανεγγραφή τους.
 
Επίσης, ένα νέο κύμα κατασχέσεων συζητήθηκε κατά τη συνάντηση του S. Dumenko με τον επικεφαλής του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ Antony J. Blinken κατά την επίσκεψη του τελευταίου στο Κίεβο τον Μάιο του 2021. Μετά τις συνομιλίες, η υπηρεσία Τύπου της OCU ανέφερε: “Ιδιαίτερη προσοχή κατά τη σύντομη…… αλλά ουσιαστική συνάντηση δόθηκε στο θέμα της συγκρότησης της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, της σημασίας της άρσης των τεχνητών εμποδίων στο ελεύθερο, με βάση τις αρχές της ελευθερίας της συνείδησης, του προσδιορισμού της ένταξης των κοινοτήτων”. Τι σημαίνει στην πραγματικότητα «δωρεάν προσδιορισμός της ένταξης των κοινοτήτων» λέγεται παραπάνω. Ως εκ τούτου, οι διαμαρτυρίες ενάντια στην άφιξη του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Ουκρανία είναι μια φυσική έκφραση από τους ανθρώπους που δεν θέλουν την ανανέωση των προηγούμενων εφιάλτων της στάσης τους απέναντι σε αυτό που συμβαίνει.
 
Τι σχέση έχει ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος με την Ουκρανία;
 
Ένα spoiler – καμία.
 
Παρ όλα αυτά, προτείνουμε να αναλύσουμε αυτό το ζήτημα λεπτομερώς, από την άποψη της δήλωσης του προωθητή OCU Ya. Mishchenko ότι όσοι επικρίνουν τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο “πρέπει να παραδοθούν στην SBU”. Τι κατάσταση πρέπει να έχει ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος σε σχέση με την Ουκρανία για να μπορεί η Υπηρεσία Ασφαλείας να αντιμετωπίζει τους επικριτές του;
 
Από την άποψη του ουκρανικού κράτους, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος είναι ξένος πολίτης ο οποίος, ακόμη και στη χώρα του (Τουρκία), είναι επικεφαλής ξένης θρησκευτικής οργάνωσης. Επιπλέον, το καθεστώς αυτής της θρησκευτικής οργάνωσης από την άποψη του τουρκικού κράτους είναι μάλλον συγκεκριμένο. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης, ή μάλλον το διοικητικό της όργανο, βρίσκεται στο έδαφος της Τουρκίας, αλλά στην ίδια αυτή τη χώρα, ουσιαστικά δεν έχει ποίμνιο. Όλοι οι πιστοί του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως ζουν σε διαφορετικές χώρες, κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες.
 
Στο διεθνές δίκαιο, διακρίνουν διεθνείς οργανισμούς δημοσίου δικαίου ή διεθνείς διακρατικούς οργανισμούς, οι οποίοι ιδρύονται από κράτη και λαμβάνουν από αυτά τη νομική τους προσωπικότητα. Και υπάρχουν διεθνείς οργανισμοί ιδιωτικού δικαίου, που δημιουργήθηκαν από φυσικά και νομικά πρόσωπα από διαφορετικές χώρες. Φυσικά, η Τοπική Ορθόδοξη Εκκλησία, που είναι το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, δεν ανήκει σε καμία από τις δύο κατηγορίες, αλλά και πάλι, από την πλευρά του κράτους, είναι πιο κοντά σε ιδιωτικές νομικές οργανώσεις. Και αν ναι, παραμένει μυστήριο γιατί ο Β. Ζελένσκι κάλεσε τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο στον εορτασμό της 30ης επετείου της Ανεξαρτησίας της Ουκρανίας: πρόκειται για κοσμική γιορτή, σύμφωνα με το Σύνταγμα, η Εκκλησία διαχωρίζεται από το κράτος, δεν υπάρχουν πλεονεκτήματα Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος κερδίζει την ανεξαρτησία της Ουκρανίας.
 
Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν έχει ποίμνιο στην Ουκρανία, εκτός από δώδεκα ενορίτες της εκκλησίας του Αγίου Ανδρέα στο Κίεβο, που δόθηκαν στο Φανάρι ως σταυροπηγία.
 
Ίσως, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος είναι ένα σημαντικό πρόσωπο από την άποψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας (OCU); Αλλά εδώ καταλήγουμε σε ένα ενδιαφέρον συμπέρασμα: επίσημα, δεν είναι. Αν πιστεύετε τις δηλώσεις του επικεφαλής του OCU Sergey (Epiphany) Dumenko και άλλων ατόμων που μίλησαν για αυτό το θέμα, η PCU έχει το καθεστώς μιας αυτοδιοικούμενης θρησκευτικής δομής, στην οποία δεν υπάρχουν ανώτερα διοικητικά επίπεδα. Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν έχει ποίμνιο στην Ουκρανία, εκτός από δώδεκα ενορίτες της Εκκλησίας του Αγίου Ανδρέα στο Κίεβο, που δόθηκαν στο Phanar ως σταυροπηγία, η οποία, παρεμπιπτόντως, είναι αρκετά αμφιλεγόμενη από την άποψη της ουκρανικής νομοθεσίας. Η πρόσκληση του Πάπα Φραγκίσκου είναι πολύ πιο λογική ως προς αυτό, επειδή είναι αναγνωρισμένος επικεφαλής των δύο ουκρανικών θρησκευτικών οργανώσεων: της Ουκρανικής Ελληνικής Καθολικής και Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.
 
Η πρόσκληση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου μπορεί να αποδείξει μόνο το γεγονός ότι το OCU δεν έχει πραγματικά αυτοκέφαλο καθεστώς και εξαρτάται από το Phanar, το οποίο, σύμφωνα με το κείμενο του Tomos, είναι εξουσιοδοτημένο να διαχειρίζεται αυτήν τη θρησκευτική οργάνωση και είναι επίσης η υψηλότερη δικαστική αρχή.
 
Γιατί οι πιστοί αποφάσισαν να απαιτήσουν μια συνάντηση με το Φανάρι
 
Είναι αμφιλεγόμενο εάν οι διαμαρτυρίες πιστών θα μπορούσαν να επηρεάσουν την απόφαση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου να έρθει ή όχι στην Ουκρανία, αλλά σήμερα δεν έχουμε μόνο την επιβεβαίωση της επίσκεψης τόσο από το Φανάρι όσο και από το Κίεβο, αλλά και το πρόγραμμα της επίσκεψης. Έτσι, στις 21 Αυγούστου, ο καθεδρικός ναός του Αγίου Μιχαήλ με τους Χρυσούς Τρούλους θα φιλοξενήσει μια συνάντηση του αρχηγού Phanar με τους “κλήρους” του OCU και στις 22 Αυγούστου, θα τελεστεί “λειτουργία” στον καθεδρικό ναό της Αγίας Σοφίας του Κιέβου.
 
Στις 21 Αυγούστου, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος πρόκειται να συναντηθεί με τον πρόεδρο της Verkhovna Rada, Ντμίτρι Ραζούμκοφ. Η ΜΚΟ “Miriane” (“Laity”) έγραψε μια επιστολή στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο ζητώντας συνάντηση μαζί του και κάλεσε τους πιστούς να έρθουν στο Verkhovna Rada στις 9:00 για να εκφράσουν τη διαφωνία τους με τις ενέργειες του επικεφαλής του Phanar στην Ουκρανία. “Miriane” εξήγησαν τους στόχους αυτής της εκδήλωσης στο κανάλι τους TG:
 
“Ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως πρέπει να καταλάβει ότι η άποψή του για την κατάσταση της ουκρανικής εκκλησίας δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Ότι είμαστε Ουκρανοί με ουκρανικά διαβατήρια και όχι οι ROCU,” πράκτορες της FSB “ή περιθωριακή” ανύπαρκτη εκκλησία “, όπως είπε μας καλεί τώρα. Ότι είμαστε μια τεράστια κανονική Εκκλησία που στέκεται στη γη μας εδώ και 1033 χρόνια. Ότι ο Προκαθήμενος μας, ο Μακαριώτατος Ονούφριος, είναι ο νόμιμος Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας και όχι ο «Ρώσος ιεράρχης στην Ουκρανία». Ε
 
Είναι δικαιολογημένη η μετάβαση από τις διαμαρτυρίες κατά της άφιξης στο αίτημα της συνάντησης;
 
Φαίνεται ότι είναι. Το να συνεχίσουμε να διαμαρτυρόμαστε για την άφιξη του Πατριάρχη Βαρθολομαίου όταν το θέμα έχει ήδη αποφασιστεί είναι σίγουρα παράλογο. Οι διαμαρτυρίες έχουν νόημα όταν υπάρχει η πιθανότητα να αλλάξει η απόφαση. Σε αυτή την περίπτωση, όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη – το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, το OCU και το Γραφείο του Προέδρου – είπαν ότι η επίσκεψη θα πραγματοποιηθεί. Υπό αυτές τις συνθήκες, οι διαμαρτυρίες κατά της άφιξης θα φαίνονται περιθωριακές. Εάν διαμαρτυρηθείτε περαιτέρω, πρέπει να αλλάξετε τονισμό και να διαμαρτυρηθείτε για τις ενέργειες του Φανάρη στην Ουκρανία και όχι την άφιξη του Πατριάρχη Βαρθολομαίου.
 
Άλλωστε, οι διαμαρτυρίες δεν είναι αυτοσκοπός. Σκοπός όλων των προσπαθειών των πιστών σε σχέση με το Φανάρι είναι η επίγνωση από τους ιεράρχες του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως για την αμαρτωλότητα και τη βλαπτικότητα των αποφάσεών τους στην Ουκρανία, προκειμένου ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος να τις ανατρέψει και να μετανοήσει για τα αιματηρά (κυριολεκτικά) αποτελέσματα τους. Αυτό είναι ένα άβολο μέγιστο. Ένα ελάχιστο καθήκον είναι να μειωθεί ή να σταματήσει η πίεση που ασκείται από το κράτος στο UOC, να μειωθούν ή να σταματήσουν οι κατασχέσεις εκκλησιών και να επιτραπεί στους πιστούς του UOC να συνειδητοποιήσουν πλήρως τα δικαιώματά τους στην ελευθερία της συνείδησης και της θρησκείας, όπως εγγυάται στους Ουκρανούς πολίτες το σύνταγμα.
 
Με βάση αυτούς τους σκοπούς, επιλέγονται οι μορφές διαμαρτυρίας ή άλλων δράσεων. Ναι, θα ήταν καλύτερα αν ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος αρνιόταν να πάει στην Ουκρανία. Αλλά αν αυτό δεν αποφεύγεται πλέον, τότε πρέπει να προσπαθήσετε να του μεταφέρετε αληθινές πληροφορίες σχετικά με το τι συμβαίνει στη θρησκευτική σφαίρα της χώρας μας και σε ποιες συνέπειες έχουν οδηγήσει οι ενέργειές του. Υπάρχει ακόμη η πιθανότητα να μην παρέχεται στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο όλη η πληρότητα των πληροφοριών, ή να διαστρεβλώνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να έχει την ιδέα ότι έκανε το σωστό στην Ουκρανία, ότι χάρη στις αποφάσεις του, το σχίσμα εξαφανίστηκε και ότι οι «ευγνώμονες» Ουκρανοί ανυπομονούν για την επίσκεψή του. Η πιθανότητα ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος να βρίσκεται σε αυταπάτη είναι σίγουρα μικρή. Και οι πιθανότητες ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος να πληρώσει τον πολύτιμο χρόνο του στους πιστούς του UOC, τον οποίο «κατάργησε», είναι ελάχιστες. Αλλά το γεγονός είναι ότι η ανακοινωμένη προσευχή που στέκεται στο Verkhovna Rada δεν έχει μόνο τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο ως αποδέκτη του. Απευθύνεται επίσης στις αρχές της Ουκρανίας, οι οποίες θα δουν την εκδήλωση της πολιτικής θέσης ενός σημαντικού μέρους της ουκρανικής κοινωνίας. Απευθύνεται σε άλλες Τοπικές Εκκλησίες που αναγνώρισαν και δεν αναγνώρισαν το έργο OCU. Τους υπενθυμίζει ότι το “καταργημένο” UOC υπάρχει ότι εξακολουθεί να είναι η πιο πολυάριθμη ονομασία στην Ουκρανία και ότι οι αποστάτες στο περιβάλλον της ήταν πολύ λίγοι.
 
Αυτό λέει το μήνυμα «Miriane»: «Το κάλεσμά μας σε μια συνάντηση αντιμετωπίζει τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο με μια δύσκολη επιλογή: εάν η συνείδησή του είναι καθαρή και ανησυχεί πραγματικά για την τύχη των Ορθοδόξων Ουκρανών όπως δηλώνει παντού, θα έρθει και θα ακούσει όλη η αλήθεια από εμάς. Και μετά από αυτό, δεν θα είναι σε θέση να συνεχίσει την προηγούμενη πολιτική του. Εάν ο επικεφαλής του Phanar αγνοήσει “το ποίμνιό του” (όπως μας αποκαλεί), τότε μπροστά σε ολόκληρο τον κόσμο θα επιβεβαιώσει σαφώς την υποκρισία της δικής του ρητορικής».
 
Η στάση προσευχής απευθύνεται στους εχθρούς της Εκκλησίας στην Ουκρανία. Δεν πρόκειται να καθίσουμε, αλλά θα προστατεύσουμε την Εκκλησία μας με όλους τους νόμιμους τρόπους.
 
Η εκδήλωση κοντά στο Verkhovna Rada απευθύνεται επίσης στους ίδιους τους πιστούς του UOC. Αυτή είναι μια έκκληση να συγκεντρωθούμε γύρω από τον Προκαθήμενο μας, τον Μακαριώτατο Μητροπολίτη Onuphry και να συνειδητοποιήσουμε ότι η μοίρα της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας εξαρτάται, συμπεριλαμβανομένου και του καθενός από εμάς.

Facebook Comments