Οι καλές δεξιότητες επικοινωνίας είναι το κλειδί για την επιτυχία στη ζωή, την εργασία και τις σχέσεις γενικότερα. Χωρίς αποτελεσματική επικοινωνία, ένα μήνυμα μπορεί να μετατραπεί σε παρεξήγηση, απογοήτευση ή ακόμα και καταστροφή, αν παρερμηνευτεί ή δεν είναι ξεκάθαρο.

Οι καλές δεξιότητες επικοινωνίας είναι πιο σημαντικές σήμερα περισσότερο από ποτέ για την επιχειρηματική και επαγγελματική επιτυχία.

Επιτυχής είναι μια επικοινωνία όταν τόσο ο αποστολέας όσο και ο παραλήπτης καταλαβαίνουν το ίδιο από αυτά που ειπώθηκαν.

Είναι δηλαδή η προσπάθεια να μεταφέρουμε όσο μπορούμε πιο ξεκάθαρα και με ακρίβεια τις σκέψεις, τις προθέσεις και τους στόχους μας.

Η αδυναμία να επικοινωνήσουμε αποτελεσματικά εμποδίζει όχι μόνο την δουλειά μας αλλά και τις κοινωνικές και προσωπικές σχέσεις μας.

Τι μπορείτε να κάνετε λοιπόν;

1.Να είστε σίγουροι για το τι θέλετε να πείτε και γιατί. Να γνωρίζετε καλά με ποιον επικοινωνείτε και γιατί. Να έχετε κατά νου τα τυχόν εμπόδια που μπορεί να προκύψουν, όπως πολιτισμικές διαφορές, ( Εθνικότητα, φύλο, ηλικία, οικονομική κατάσταση κλπ). Να ξεκαθαρίσετε τι αποτέλεσμα θέλετε να επιτύχετε και την εντύπωση που θέλετε να αφήσετε.

2.Πως θα το πεις: Όλοι μας έχουμε συνειδητοποιήσει ότι δεν μετράει πάντα αυτό που θα πεις αλλά το πώς το λες. Ξεκινήστε κοιτάζοντας τους άλλους στα μάτια. Έτσι εμπνέετε εμπιστοσύνη και σιγουριά.

3.Προσέχετε την γλώσσα του σώματός σας καθώς μπορεί αν πει περισσότερα από τα λόγια σας: Η καλή στάση του σώματος με τα χέρια στο πλάϊ χαλαρά, δείχνουν στους άλλους ότι είστε προσιτοί και ανοιχτοί στο να ακούσετε τι έχουν να σας πουν. Αντιθέτως, τα σταυρωμένα χέρια και οι καμπουριασμένοι ώμοι υποδηλώνουν αδιαφορία ή απροθυμία να επικοινωνήσετε. Η καλή στάση του σώματος και η προσιτή στάση βοηθούν στην πιο ομαλή ροή ακόμη και μιας δύσκολης επικοινωνίας. Φροντίστε επίσης να μιλάτε με ένα φιλικό τόνο και να μην είστε επικριτικοί.

4.Ακούτε με προσοχή: Η επικοινωνία είναι αμφίδρομος. Αφού πείτε αυτό που έχετε να πείτε, σταματήστε  και επιδιώξτε διευκρινήσεις αν κατανοήθηκαν αυτά που  είπατε. Μην διακόπτετε ποτέ αυτόν που μιλάει, παρά μόνο όταν έχει βάλει τελεία. Δείξτε σεβασμό και δώστε όλη την προσοχή σας. Στο τέλος βεβαιωθείτε ότι όσα είπατε και ακούσατε έχουν γίνει απολύτως κατανοητά από όλους. Επαναλάβετε κάτι εάν χρειαστεί.

5.Καταλήξτε σε συμφωνία ή συναίνεση: Το να επικοινωνείς καλά σημαίνει να κατανοείς αυτά που ακούς και να κατανοούνται αυτά που λες. Βεβαιωθείτε ότι το μήνυμά σας έχει ληφθεί όπως έπρεπε κι ότι αποσαφηνίστηκαν όλα. Μπορεί να καταλήξετε σε συμφωνία μπορεί και όχι, δεν υπάρχει εγγύηση ποτέ και για τίποτα. Όμως σε κάθε περίπτωση εάν όλα είναι ξεκάθαρα χτίζετε μια καλή σχέση για το μέλλον.

Στο να γίνεται καλύτερος στην επικοινωνία θα βοηθήσουν επίσης τα εξής:

α. Διευρύνετε το λεξιλόγιό σας διαβάζοντας και γράφοντας περισσότερο. Αναζητήστε και προσθέστε στο λεξιλόγιό σας λέξεις που δεν γνωρίζετε. Όσο καλύτερα μπορείτε να εκφραστείτε τόσο καλύτερη είναι η ικανότητά σας να επικοινωνείτε αποτελεσματικά.

β.Να είστε ήρεμοι και χαλαροί. Αυτό θα το κατακτήσετε όταν μάθετε να εκτιμάτε τις αντίθετες απόψεις, με το να είστε ανοιχτόμυαλοι και να προσπαθείτε να βλέπετε τα πράγματα από την θέση του άλλου. Με αυτό τον τρόπο θα επιτύχετε καλύτερες συνεργασίες, κατανόηση και σεβασμό.

γ. Εξασκηθείτε στην ομιλία μπροστά σε άλλους. Διδαχτείτε πώς να μιλάτε δημόσια σε έναν όμιλο Toastmasters όπου παράλληλα εκεί θα συναντήσετε νέα και ενδιαφέροντα άτομα και θα μάθετε για μια σειρά νέα θέματα.

Συμπερασματικά: Όταν αφιερώνετε χρόνο για να αποκτήσετε και να βελτιώσετε τις δεξιότητες επικοινωνίας θα φέρετε κοντά σας καλύτερες σχέσεις, νέες επαγγελματικές ευκαιρίες θα αυξήσετε την αυτοπεποίθησή σας και έτσι θα επιτυγχάνετε τους περισσότερους από στόχους σας.

Όλες οι δεξιότητες χρειάζονται χρόνο για να τελειοποιηθούν, ωστόσο με προσπάθεια και εξάσκηση μπορείτε να αναπτύξετε καλές ακόμη και εξαιρετικές επικοινωνιακές δεξιότητες.

Καλή σας επιτυχία

Facebook Comments