Η plug in έκδοση του Volvo XC60, προσφέρει υπέρμετρα premium φινέτσα και ενσωματώνει την ηλεκτροκίνηση. Την παντρεύει με τον θερμικό κινητήρα και απογειώνει τις επιδόσεις, κρατώντας οικολογικές απαιτήσεις για καύσιμο, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει τη δυνατότητα της αποκλειστικά ηλεκτρικής μετακίνησης. Όλα αυτά χωρίς να κανείς συμβιβασμούς, αντιθέτως εμφανίζεται γενναιόδωρο σε κάθε τομέα που ξεψαχνίζεις, είτε το δεις με premium κριτήριο, είτε με ρεαλισμό στην προσφορά του. Ειδικά όσον αφορά την τιμή, μπορεί κανείς να πει ότι διατηρείται χαμηλά για τα δεδομένα των ανταγωνιστών στην κλάση που ανήκει, κάτι που δίνει ένα ηχηρό ράβδισμα στο γερμανικό κατεστημένο.    

Ασυναγώνιστη ποιότητα κύλισης που σε ταξιδεύει στον αφρό με την αρωγή των πνευματικών αμορτισέρ, ενώ την ίδια στιγμή καταπίνει ευχάριστα χιλιόμετρα με απίστευτο ρυθμό, χωρίς ανάλογη διάθεση στις καταναλώσεις του. Αν πάλι ψάχνεις την ταχύτητα θα διαπιστώσεις ότι οι επιδόσεις κρύβουν το βάρος, ενώ η φιλότιμη διάθεσή του θα διεκπεραιώσει το στροφιλίκι χωρίς υπερβολή στις κλίσεις και νωθρή συμπεριφορά. Άλλωστε όταν το παρακάνεις ο πρωταγωνιστικός ρόλος ανήκει στα ηλεκτρονικά ευστάθειας και όχι μόνο. Μια ηλεκτρονική ομπρέλα ασφάλειας που υπάρχει πλουσιοπάροχα στο XC60 και καλώς υπάρχει.

Εκεί όμως που η θετική πρώτη εικόνα γίνεται θαυμασμός είναι στο εσωτερικό. Το ταμπλό, λόγω υλικών και προσεγμένης συναρμολόγησης, παρότι οριακά αφαιρετικό δεν χάνει τίποτα σε πολυτέλεια. Ούτε και σε εργονομία. Τα καθίσματα είναι εξαιρετικά, η θέση οδήγησης ρυθμίζεται στο ιδανικό του καθενός και το τελικό «χτύπημα» έρχεται από την κρυστάλλινη λαβή στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Αφού πρώτα το βλέμμα έχει περιηγηθεί στην εντυπωσιακή ευκρίνεια και αντίθεση της κάθετης ψηφιακής οθόνης του συστήματος πολυμέσων.

Το σαλόνι είναι πραγματικό σαλόνι! Φινέτσα, έμπνευση, υλοποίηση που πραγματικά ξεπερνά τα συνηθισμένα, δημιουργεί ευχάριστα συναισθήματα και σε προδιαθέτει να ντυθείς ανάλογα, που λέει ο λόγος! Σε επίπεδο πληροφόρησης εκφράζεται με digital τρόπο, τόσο στον πίνακα οργάνων όσο και στην κάθετη τύπου tablet οθόνης αφής των 9’’. Για να εξακριβώσεις πως πρόκειται για την έκδοση plug-in θα πρέπει να δώσεις ζωή στον κινητήρα και να παρατηρήσεις τον πίνακα οργάνων, ο οποίος διαθέτει ένδειξη για την κατάσταση της μπαταρίας, αλλά και τη διαθέσιμη αυτονομία. Η συνδεσιμότητα και όλες οι ψηφιακές παροχές είτε για ψυχαγωγία είτε για ενημέρωση είναι σε υψηλό επίπεδο, ενώ οι χώροι είναι αρχοντικοί. Στην έκδοση Inscription η κορυφαία ποιότητα συνδυάζει τα δέρματα με ανοιχτόχρωμη περιμετρικά ξυλογλυπτική, που του δίνει μια μοναδική αίσθηση πρωτοτυπίας. Εντυπωσιακά όμορφο με ξεχωριστές λεπτομέρειες όπως ο χειροποίητος κρυστάλλινος λεβιές ταχυτήτων Orrefors και με υλικά υπεράνω οποιασδήποτε κριτικής αποτελούν την κεντρική ιδέα. Η θέση οδήγησης είναι αναπαυτική και με καλή περιμετρική ορατότητα, οι διαθέσιμοι χώροι για 5 ανθρώπους και πράγματα είναι εξίσου εντυπωσιακοί (το τούνελ είναι ο κλασσικός συμβιβασμός του μεσαίου επιβάτη), ενώ το πορτμπαγκάζ στα 468 λίτρα (1.395 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος) δεν θα δώσει καμία αφορμή για παράπονα.

Το plug in υβριδικό σύστημα κίνησης του αυτοκινήτου απαιτεί φόρτιση, αλλά και χωρίς αυτή δεν σταματά ο ηλεκτρικός κινητήρας να υποβοηθά το θερμικό, με αποτέλεσμα όταν απαιτηθούν, οι 390 ίπποι να βγουν από το ιπποφορβείο και να διακτινήσουν το δίτονο αμάξωμα σε μια γρήγορη προσπέραση. Τα 5,5 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, είναι ενδεικτικά.

Από την άλλη πλευρά σε τέτοιες συνθήκες χρήσης η κατανάλωση μπορεί άνετα να ξεπεράσει τα 10 λίτρα/100 χλμ., με μέση στα δικά μας χέρια τα 9,2. Αν δεν φορτίζετε κάθε 40 χιλιόμετρα τις μπαταρίες, καθώς αυτή είναι η πραγματική εμβέλεια αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης με μια πλήρη φόρτιση, τότε μην περιμένετε να πετύχετε ούτε κατά διάνοια τη μέση κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο, δηλαδή αυτή των.. 2,4 – 2,8 λίτρων/100 χλμ.

 Ο διλιτρος θερμικός κινητήρας αποδίδει 303 ίππους στις 6.000 rpm και 400 Nm ροπής και ο ηλεκτροκινητήρας 65 kW και 240Nm, κάτι που προσφέρει συνδυαστική ισχύς 390 ίππων, ενώ η ροπή φτάνει στα εξωπραγματικά 640 Nm που κάνουν τα 2.200 κιλά της κατασκευής σχεδόν να εξαφανίζονται στο πάτημα του γκαζιού. Το ομαλό στις αλλαγές αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων Geartronic απλοποιεί τόσο στο κομμάτι της καθημερινότητας όσο και της απόδοσης.

Στην πράξη, η υβριδική διάταξη συνδυάζει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης με τούρμπο και κομπρέσορα και ένα σύστημα ηλεκτροκινητήρων που παίρνουν ισχύ από µία συστοιχία µπαταριών ιόντων λιθίου 11,6 kWh. Για το λόγο αυτό χρησιμοποιεί το πάτωμα PMA που σχεδιάστηκε για τα ηλεκτροκίνητα Volvo, ενώ πλέον διαθέτει 5 προγράμματα οδήγησης ή το προσωπικό σου, για να σετάρεις το ΧC60 ανάλογα με την διάθεση.

Αν περιορίζεσαι λοιπόν σε αστική, συνοικιακή μετακίνηση επιλέγεις Pure και οικολογική οδήγηση ώστε το μεσαίο SUV της Volvo να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για περίπου 40 με 50 χιλιόμετρα αυτονομίας. Το σύστημα διασφαλίζει ανάκτηση ενέργειας με το γνωστό τρόπο, είτε σηκώνοντας το πόδι από το πεντάλ τροφοδοσίας είτε φρενάροντας, ενώ η πλήρης επαναφόρτιση σε απλή οικιακή πρίζα απαιτεί 3 με 4 ώρες, ανάλογα με την παροχή.

Να σημειώσουμε ότι το Volvo XC60 Recharge T8 είναι τετρακίνητο, με το ρόλο του πίσω διαφορικού να παίζει ο ηλεκτρικός κινητήρας και το ρόλο του άξονα μετάδοσης μια συστοιχία μπαταριών. Έτσι, σώζεται χώρος και απλότητα, ενώ μοιράζεται και το επιπλέον βάρος ιδανικά ανάμεσα στους δύο άξονες και χαμηλά. Εννοείται φυσικά ότι ο κινητήρας βενζίνης δίνει κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων.

Με μια κίνηση του επιλογέα προς τα κάτω, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει επίσης το πρόγραμμα λειτουργίας B, το οποίο αυξάνει το «φρένο» του κινητήρα στο άφημα του γκαζιού και μεγιστοποιεί την ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας. Αφήνοντας μάλιστα λιγότερο έργο για τα φρένα.

Τέλος να σημειώσουμε ότι πλέον τα φρένα του XC60 Recharge T8 δεν έχουν αυτή την περίεργη αίσθηση των παλαιότερων υβριδικών Volvo αλλά και υβριδικών μοντέλων άλλων κατασκευαστών, όντας πιο γραμμικά και χωρίς σπογγώδη ή σκληρή αίσθηση.

Αν έχετε 62.350 – 66.950 ευρώ και σκέφτεστε οικογενειακό SUV, τότε καταθέστε τα στη Volvo Hellas δίχως δεύτερες σκέψεις. Γιατί με το αντίτιμο των χρημάτων σας θα έχετε ένα αυτοκίνητο κόσμημα, με προσεγμένη αισθητική, άμεμπτη ποιότητα υλικών, δυναμικές επιδόσεις και εξόχως «έξυπνο» τόσο σε επίπεδο λειτουργίας όσο και αλληλεπίδρασης με τους επιβάτες και το περιβάλλον του. 

Facebook Comments