Πέρασαν 20 χρόνια από τότε που το πρώτο τηλέφωνο το οποίο θεωρήθηκε «smart» κυκλοφόρησε στην αγορά. Το Sony Ericsson P800 ήταν εκείνο που το 2002 άλλαξε τα δεδομένα στις τηλεπικοινωνίες και μπήκε στη ζωή μας με μία οθόνη σε όλη την πρόσοψη του κινητού, πληκτρολόγιο που μπορούσε να κρυφτεί και συνοδευόταν από ένα ψηφιακό στιλό, με το οποίο μπορούσε ο χρήστης να κάνει τις απαραίτητες κινήσεις στην οθόνη του.

Ο καιρός πέρασε και 20 χρόνια μετά αυτό το κινητό θεωρείται απαρχαιωμένο. Παρ’ όλα αυτά, αποτελεί μνημείο για την τεχνολογία και απαρχή όλων. Τα κινητά τηλέφωνα δεν χρειάστηκαν ούτε καν δύο δεκαετίες για να αλλάξουν τη ζωή μας. Ξεκίνησαν ως τρόπος για άμεση επικοινωνία εκτός κυψελικών δικτύων, δηλαδή με εφαρμογές άμεσων μηνυμάτων μέσω ίντερνετ, πέρασαν στην εποχή της παροχής πληροφοριών, κυρίως μέσω των μηχανών αναζήτησης, αποτέλεσαν τρόπο διασκέδασης με την άμεση πρόσβαση σε κλασικά παιχνίδια καζίνο σε online πλατφόρμες και έφτασαν στο σημείο να γίνουν οι προσωπικοί μας βοηθοί, στο σπίτι ή και στο αυτοκίνητο με τη μορφή τεχνητής νοημοσύνης και προβλεπτικών μοντέλων.

Ειδικά όσον αφορά τα αυτοκίνητα, η τεχνολογία της κινητής τηλεφωνίας άλλαξε εντελώς τη βιομηχανία με την πάροδο των χρόνων. Τα στάδια στα οποία πέρασε η σχέση των δύο πλευρών αυτά τα 20 χρόνια ήταν πολλά και διαφορετικά, ενώ η πρώιμη εποχή φαντάζει σήμερα εντελώς πρωτόγονη, ίσως και αστεία. Σίγουρα είναι, πάντως, ρομαντική. Είναι αλήθεια ότι η πρώτη σχέση μεταξύ αυτοκινήτου και κινητού ήρθε με τη χρήση δεδομένων EDGE, 2G και 3G, που έδωσαν τη δυνατότητα στον οδηγό να λαμβάνει πληροφορίες στη διάρκειας μίας διαδρομής. Ακόμη και τότε όμως τα πράγματα δεν ήταν εύκολα καθώς οι ταχύτητες σύνδεσης ήταν αργές.

Το ουσιαστικό βήμα έγινε με τη χρήση χαρτών, χάρη στην υποβοήθηση που προσέφερε το GPS. Ο εντοπισμός τοποθεσίας έκανε πιο εύκολη την πλοήγηση και κατ’ επέκταση την οδήγηση ενός οχήματος. Είχε έρθει, πλέον, η εποχή στην οποία κανείς δεν υπήρχε περίπτωση να χαθεί, όχι τουλάχιστον αν δεν το ήθελε ο ίδιος. Μεγάλες οθόνες, άμεση απόκριση στην επαφή του ανθρώπινου χεριού, πληροφορίες εν κινήσει και μία φωνή που σε βοηθούσε να μη χάνεις την επόμενη στροφή, ήταν μερικά από τα μεγάλα πλεονεκτήματα αυτής της τεχνολογίας.

Η τεχνολογία κινητής τηλεφωνίας άλλαξε την αυτοκίνηση

Σήμερα το GPS στο αυτοκίνητο είναι τόσο σημαντικό όσο το κουμπί έκτακτης ανάγκης που περιλαμβάνουν τα σύγχρονα οχήματα, καθώς είναι δυνατό να εντοπίσει οποιοσδήποτε την τοποθεσία σου εφόσον δηλώσεις ότι βρίσκεσαι σε κίνδυνο. Το αυτοκίνητό σου είναι εύκολο να εντοπιστεί σε περίπτωση κλοπής, όπως και τα κλειδιά σου σε κάποιες περιπτώσεις, αν τυχόν τα χάσεις ή ξεχάσεις που τα έχεις αφήσει. Το GPS θεωρείται, επίσης, το σημείο-κλειδί για την επόμενη ημέρα της αυτόνομης οδήγησης.

Αυτή η ημέρα περνάει βέβαια από ένα άλλο σημαντικό τεχνολογικό επίτευγμα, την αναγνώριση φωνής. Πριν από 20 χρόνια αυτή η ιδέα έκανε μικρά βήματα, αλλά σήμερα χάρη σε αυτήν το όχημα μπορεί να δεχθεί εντολές από τον ιδιοκτήτη του και να συμπεριφερθεί αυτόνομα, με τον ίδιο τρόπο που ο οδηγός θα το χειριζόταν αν κρατούσε το τιμόνι στα χέρια του. Η αναγνώριση φωνής βοηθάει σαφώς στη χρήση ενός προσωπικού βοηθού εντός του οχήματος, που κάνει ευκολότερη τις βοηθητικές εργασίες, εφόσον ο οδηγός επιθυμεί να έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε κάποιες περιπτώσεις.

Το bluetooth και το wi-fi είναι δύο ακόμη συμπληρωματικές λειτουργίες που έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την αυτοκίνηση. Και οι δύο βοηθούν στη διασύνδεση του ανθρώπου με το όχημά του, επιτρέπουν την άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες που είναι χρήσιμες όσο το αυτοκίνητο βρίσκεται καθ’ οδόν, ενώ παράλληλα μπορούν να αποτελέσουν εναλλακτική λύση ψυχαγωγίας για τους συνεπιβάτες.

Τέλος, καθοριστική είναι η συμβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το 2002 αποτελούσε μία σκέψη για το μέλλον και η χρήση της ήταν ελάχιστη. Σήμερα, όχι μόνο βοηθάει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην παραγωγή των οχημάτων, αλλά και τους ιδιοκτήτες να κάνουν ασφαλέστερο και πιο εύκολο το εκάστοτε ταξίδι τους. Η επεξεργαστική δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι τέτοια που, ειδικά σε ένα αυτόνομο όχημα, μπορεί να επιλέξει διαδρομή, να ξεπεράσει εμπόδια με μοντέλα προβλέψεων, ακόμη και να πάρει σημαντικές αποφάσεις σε περίπτωση κινδύνου.

Facebook Comments