Η Άκτωρ, μέλος του Ομίλου Intrakat, παρέδωσε σήμερα στο ελληνικό κράτος τον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο Καλλονή – Σίγρι της Λέσβου σε ειδική εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στη Λέσβο, παρουσία του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα, του Υφυπουργου Υποδομών και Μεταφορών, κ. Νίκου Ταχιάου και του Πρόεδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρου Εξάρχου. Ο νέος αυτοκινητόδρομος, μήκους 46,7 χλμ. όχι μόνο θα προσφέρει περισσότερες προοπτικές ανάπτυξης και ταχύτερες και ασφαλέστερες μετακινήσεις στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Λέσβου, αλλά και θα αναδείξει το διεθνούς ενδιαφέροντος Απολιθωμένο Δάσος του νησιού, που αποτελεί Παγκόσμιο Μνημείο Γεωλογικής Κληρονομιάς.

“ΠΑΡΑΔΙΔΟΥΜΕ ΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΘΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ”

Με αφορμή την παράδοση του έργου, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου δήλωσε: «Σήμερα είναι μία ημέρα ικανοποίησης για όλους μας στην Άκτωρ, καθώς παραδίδουμε ένα πολύ σημαντικό συγκοινωνιακό έργο, που θα βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών και των επιχειρήσεων, θα ενισχύσει της δυνατότητες της Λέσβου και θα αναδείξει το παγκόσμιο μνημείο του Απολιθωμένου Δάσους. Ο Αυτοκινητόδρομος Καλλονή – Σίγρι αποτέλεσε για εμάς έργο προτεραιότητας από την πρώτη στιγμή που ο Όμιλος Intrakat απέκτησε τον μετοχικό έλεγχο της Άκτωρ και, όπως συνέβη και σε άλλα σημαντικά έργα της εταιρείας, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης και ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, το ενισχύσαμε με ανθρώπινους και υλικούς πόρους ώστε να παραδοθεί το συντομότερο δυνατόν. Η Άκτωρ διαθέτει μακρά εμπειρία και τεχνογνωσία σε σύνθετα έργα και μπορεί με τις δυνάμεις της να συμβάλει στην ανάπτυξη και την προκοπή της Ελλάδας».

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ

Η Άκτωρ, επικεφαλής της κοινοπραξίας «Άκτωρ – Αναστηλωτική ΑΤΕ» υλοποίησε τη σύμβαση του έργου, μήκους 46,7 χλμ. και προϋπολογισμού περίπου €55 εκατ., με αντικείμενο την κατασκευή και αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου, ο οποίος σε σημαντικό μήκος (21 χλμ.) χαράχθηκε πάνω στον παλιό δρόμο, αναβαθμίζοντας τα χαρακτηριστικά και τη διατομή του, ενώ στο υπόλοιπο μήκος (περίπου 25,7 χλμ.) κατασκευάστηκαν εξ ολοκλήρου νέα τμήματα. Το έργο προσφέρει ενισχυμένη οδική ασφάλεια και μειώνει σημαντικά την χρονοαπόασταση μεταξύ Καλλονής και Σιγρίου, καθώς παρακάμπτει σε μεγάλο βαθμό την παλιά διαδρομή, η οποία περνούσε μέσα από χωριά και οικισμούς.

ΑΠΟΛΙΘΩΜΕΝΟ ΔΑΣΟΣ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ

Επίσης, ο νέος αυτοκινητόδρομος χρειάστηκε να επανασχεδιαστεί σε αρκετά σημεία ώστε να προστατεύσει και να αναδείξει το Απολιθωμένο Δάσος της Λέσβου, ένα Παγκόσμιο Μνημείο Γεωλογικής Κληρονομιάς. Στο πλαίσιο της εργολαβίας, πραγματοποιήθηκαν σημαντικές αρχαιολογικές εργασίες που εντόπισαν χιλιάδες ακόμη ευρήματα του Απολιθωμένου Δάσους τα περισσότερα οποία εκ των οποίων αναδείχθηκαν επί τόπου (in situ), δημιουργώντας ουσιαστικά έναν αυτοκινητόδρομο – μουσείο, μοναδικό στην Ευρώπη. Επιπλέον, δημιουργήθηκαν στον αυτοκινητόδρομο ειδικοί χώροι που προσφέρουν πανοραμική θέαση στο σπάνιο φυσικό περιβάλλον του νησιού.

ΤΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΑΝ

Παράλληλα, στο πλαίσιο του έργου κατασκευάστηκαν 8 ισόπεδοι κόμβοι, η γέφυρα της Άντισσας (τριών ανοιγμάτων και συνολικού μήκους 44 μέτρων), υποδομές αντιστήριξης, και έργα αποχέτευσης και αποστράγγισης, σήμανσης και ασφάλισης, ηλεκτροφωτισμού και πρασίνου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο έργο είχε ξεκινήσει με διαφορετικό εργοληπτικό σχήμα, το οποίο δεν κατόρθωσε να το προχωρήσει και γι’ αυτό υποκαταστάθηκε από Κοινοπραξία με επικεφαλής την Άκτωρ, η οποία το ολοκλήρωσε και το παρέδωσε στο ελληνικό κράτος.

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ

Επιπλέον, η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε σήμερα την εξασφάλιση χρηματοδότησης, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, για το μεγάλο έργο κατασκευής του φράγματος Τσικνιά και των εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού και δικτύων της Λέσβου, προϋπολογισμού €98 εκατ., μειοδότης του οποίου είναι η Άκτωρ. Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την ολοκλήρωση ενός αυτοτελούς και λειτουργικά ανεξάρτητου συστήματος υδροδότησης με 24.000m3 /ημ. πόσιμο νερό (στο 1ο στάδιο ανάπτυξης των έργων) της πόλης Μυτιλήνης και των οικισμών Καλλονής και Αγ. Παρασκευής της νήσου Λέσβου από το φράγμα Τσικνιά. Η σχετική σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί το επόμενο διάστημα.

Facebook Comments