Στον ανταγωνιστικό και δυναμικό κόσμο των επιχειρήσεων, η σχέση που “χτίζεται” με τους πελάτες συνδέεται άρρηκτα με την επιτυχία και την αειφορία τους.

Έχουν παρατηρηθεί πολλές διαφορετικές μέθοδοι, οι οποίες βασίζονται και περιορίζονται κυρίως στην απλή πώληση μιας υπηρεσίας ή ενός προϊόντος, παραμελώντας την ενίσχυση και την ισχυροποίηση της πελατειακής τους βάσης.

Χωρίς να αποδοκιμάζουμε αυτές τις προσεγγίσεις, η αμφίδρομη σχέση που δημιουργείται μεταξύ της επιχείρησης και του πελάτη είναι αυτή που τελικά “παίζει” τον πρωταγωνιστικό ρόλο και με τις σωστές πρακτικές, μπορεί να οδηγήσει στην ευημερία κι εξέλιξής της. Ποιές είναι όμως οι κινήσεις που κάθε επιχείρηση πρέπει να εφαρμόσει; Πόσο σημαντική είναι τελικά η ολοκληρωμένη εικόνα που θα σχηματίσει ο πελάτης για εκείνη; Πάμε να τα δούμε όλα!

1.  Μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Η ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη των social media έχει φέρει στο προσκήνιο πολλές δυνατότητες και επιχειρηματικές ευκαιρίες, δίνοντας μια νέα διάσταση στην επικοινωνία μεταξύ των επιχειρήσεων και των πελατών. Πλέον, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει ένα ισχυρό εργαλείο στα χέρια κάθε επιχειρηματία που επιθυμεί να “οικοδομήσει” μια κοινότητα και να ενισχύσει την εμπλοκή της με τις υπηρεσίες του.

Συγκεκριμένα, με την έναρξη της “ψηφιακής επανάστασης” και τη συνεχή χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών, το mobile marketing έχει αποτελέσει πλέον μία σημαντική παράμετρο που κάθε επιχειρηματίας πρέπει να λάβει υπόψη. Για παράδειγμα, μια ευχάριστη πλοήγηση για τα ψώνια των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές σελίδες των καταστημάτων, όπως εκείνη του funky buddha e-shop, τα SMS που αποστέλλονται για τις προσφορές και τις διάφορες προωθητικές ενέργειες των εταιρειών, ή ακόμα και τα apps, όπως εκείνο της Nike, όχι μόνο θα κρατήσουν μια επιχείρηση up-to-date με τις τεχνολογικές εξελίξεις, αλλά και θα βελτιώσουν την αλληλεπίδραση με τους χρήστες!

2.  Ανταπόκριση και προσαρμογή

Πάντα μένοντας προσηλωμένοι στην καλύτερη δυνατή εμπειρία των πελατών, θα πρέπει σαφώς να γίνει αναφορά και στην προσαρμοστικότητα. Μια επιχείρηση που επιθυμεί να αναπτύσσει και να καλλιεργεί διαρκώς μια σχέση εμπιστοσύνης κι αφοσίωσης με τους πελάτες της, οφείλει να προσαρμόζεται και να ανταποκρίνεται άμεσα, έγκαιρα κι αποτελεσματικά στις προτιμήσεις, αλλά και στις μεταβαλλόμενες εξελίξεις της αγοράς.

Ένας ευέλικτος επιχειρηματίας, που βασίζει την επιτυχία της εταιρείας του στην ανταπόκριση των αναγκών και των προσδοκιών θα “χτίσει” τελικά και τους πιο ισχυρούς δεσμούς με τους πελάτες της και θα τη βοηθήσει να αναπτύξει τα πιο καινοτόμα προϊόντα και τις πιο εξυπηρετικές υπηρεσίες για εκείνους. Μόνο έτσι, θα δοθούν γρήγορα κι αποτελεσματικά οι καλύτερες λύσεις στα πραγματικά προβλήματα και τις ανησυχίες τους. Άλλωστε, αυτή η προσέγγιση θα αφήσει τον καταναλωτή να νιώθει αναγνωρισμένο κι εκτιμημένο, δημιουργώντας μια πιστή κι ικανοποιημένη πελατειακή βάση!

3.  Κατανόηση των αναγκών

Η σημασία που πρέπει να δοθεί στη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια απλή απάντηση στις διάφορες επιθυμίες του. Είναι μια διαδικασία που απαιτεί από τις επιχειρήσεις να διεισδύσουν στο μυαλό και το σκεπτικό των καταναλωτών και να “δουν” τα πράγματα από τη δική τους οπτική. Μια ισχυρή βάση πελατών που αισθάνεται ότι οι ανάγκες της κι οι επιθυμίες της ακούγονται κι εκπληρώνονται, δημιουργεί τα πιο γερά θεμέλια για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία της επιχείρησης.

Πλέον, η εστίαση σε αυτή τη στρατηγική, δεν έχει γίνει απλώς μια επιλογή, αλλά μια αναγκαιότητα. Είναι γεγονός, ότι στη σύγχρονη εποχή οι καταναλωτές μπορούν εύκολα να περιηγηθούν σε πολλές διαφορετικές εταιρείες, μέχρι να βρουν εκείνη που θα “ακούσει” καλύτερα τις επιθυμίες τους. Επειδή ακριβώς μπορούν εύκολα να συγκρίνουν τιμές και προϊόντα και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με άλλους πελάτες, η ευθυγράμμιση των επιχειρήσεων με τις τρέχουσες τάσεις κι ανάγκες, θα ενισχύσει τις δομές τους, προσφέροντας μια πλήρως προσωποποιημένη κι εξατομικευμένη εμπειρία σε κάθε άτομο.

4.  Επικοινωνία και διάλογος

Όσο ενθαρρυντικές κι αν δείχνουν οι εξελίξεις στην τεχνολογία, πολλές εταιρείες δεν έχουν εκμεταλλευτεί τις ανοιχτές γραμμές επικοινωνίας που έχουν δημιουργηθεί. Όσο μικρή ή μεγάλη κι αν είναι μια επιχείρηση, οφείλει να τοποθετήσει αυτή τη στρατηγική στην κορυφή των προτεραιοτήτων της. Εξάλλου, αυτός ο παράγοντας θα αποτελέσει στο τέλος εκείνο το διαφοροποιητικό στοιχείο που θα την ξεχωρίσει από τις υπόλοιπες.

Τα δεδομένα που ήδη έχουμε στη διάθεσή μας, είναι υπέρ αρκετά για να ακουστούν οι προβληματισμοί κι οι επιθυμίες του πελάτη. Κάθε επιχείρηση ισχυροποιείται όταν ο πελάτης νιώσει ότι απευθύνονται σε αυτόν προσωπικά, όταν τον αναγνωρίζουν ως ξεχωριστή προσωπικότητα και σέβονται τις προτιμήσεις του. Η εμπειρία πλοήγησης κι αγοράς βελτιώνεται, οι σχέσεις συσφίγγονται κι ο ίδιος ο πελάτης γίνεται περισσότερο ανεκτικός σε τυχόν παραλείψεις ή λάθη!

Κάθε στρατηγική δέσμευσης των πελατών, που ενσωματώνει στον πυρήνα της την ικανοποίηση και την ευχαρίστησή τους, μπορεί να αποβεί σωτήρια για κάθε επιχειρηματία. Έχοντας αυτές τις παραμέτρους στο μυαλό, θα καταφέρουν να “βαδίσουν” προς την κατεύθυνση μιας επιτυχημένης και βιώσιμης επιχειρηματικής πορείας!

Facebook Comments