Η σημερινή παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Βουλή αναμένεται να αποτελέσει μία από τις πιο κρίσιμες πολιτικές στιγμές της τελευταίας περιόδου, καθώς η κυβέρνηση βρίσκεται υπό συνεχή πίεση για την υπόθεση των Τεμπών.

Η συνεδρίαση, η οποία ξεκινά με τις τοποθετήσεις των πολιτικών αρχηγών στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση, θα ακολουθηθεί από την πρόταση μομφής που έχει προαναγγείλει το ΠΑΣΟΚ και θα στηρίξουν ακόμα ο ΣΥΡΙΖΑ, η Νέα Αριστερά και η Πλεύση Ελευθερίας.

Ο πρωθυπουργός αναμένεται να χρησιμοποιήσει την ευκαιρία για να παρουσιάσει την κυβερνητική γραμμή, επιχειρώντας να αποδομήσει τις κατηγορίες που έχουν διατυπωθεί εις βάρος του και να απαντήσει στις αιτιάσεις περί συγκάλυψης της τραγωδίας. Παράλληλα, θα επιτεθεί στην αντιπολίτευση για την εργαλειοποίηση του θέματος, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές. Η τοποθέτησή του θα έρθει σε συνέχεια των μεγάλων συλλαλητηρίων της προηγούμενης Παρασκευής, τα οποία λειτούργησαν ως σημείο καμπής στην πολιτική αντιπαράθεση και αναμένεται να παράξουν συγκεκριμένο πολιτικό αποτέλεσμα.

Χθες, ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης έδωσε το στίγμα της κυβερνητικής στάσης, υποστηρίζοντας πως η πρόταση παραπομπής του πρώην υφυπουργού Χρήστου Τριαντόπουλου από το ΠΑΣΟΚ δεν έχει νομική βάση. Η επιχειρηματολογία του εντάσσεται στο γενικότερο αφήγημα της κυβέρνησης ότι η υπόθεση των Τεμπών δεν μπορεί να αξιοποιηθεί ως όχημα πολιτικής εκμετάλλευσης.

Παρ’ όλα αυτά, ο πρωθυπουργός δεν αναμένεται να περιοριστεί στην επίθεση κατά της αντιπολίτευσης, καθώς αναγνωρίζει ότι η κοινωνική δυσαρέσκεια στρέφεται και προς την κυβέρνηση. Στο πνεύμα της πρόσφατης ανάρτησής του στο Facebook, θα επαναβεβαιώσει τη δέσμευση για ασφαλή τρένα έως το 2027, παραδεχόμενος τις διαχρονικές παθογένειες του σιδηροδρομικού συστήματος. Κεντρικό στοιχείο της ομιλίας του θα είναι η ανάγκη να μετατραπεί το σύνθημα «ποτέ ξανά» σε πραγματικότητα μέσω συγκεκριμένων μεταρρυθμίσεων και πρωτοβουλιών.

Παράλληλα, η κυβέρνηση έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν τίθεται θέμα διακοπής της λειτουργίας του σιδηροδρόμου, αλλά αντιθέτως, η αναδιάρθρωση θα γίνει εν λειτουργία. Ένα από τα ζητήματα που βρίσκονται στην ατζέντα του Μεγάρου Μαξίμου είναι η στελέχωση του νέου οργανισμού «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος», ο οποίος αντικαθιστά τον ΟΣΕ και αναμένεται να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην αναμόρφωση του κλάδου.

Εν τω μεταξύ, στους διαδρόμους της Βουλής κυριαρχεί ο προβληματισμός μεταξύ των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, οι οποίοι αναμένουν πολιτικές πρωτοβουλίες για την αντιστροφή του κλίματος. Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη συζήτηση για τον επικείμενο ανασχηματισμό, με πολλούς να εικάζουν ότι οι αλλαγές στο κυβερνητικό σχήμα θα είναι εκτεταμένες και πιθανώς θα φέρουν εκπλήξεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο υπουργείο Υποδομών αναμένεται να προστεθεί θέση αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών με άμεση αναφορά στο πρωθυπουργικό γραφείο, ακολουθώντας το μοντέλο των Ολυμπιακών Αγώνων. Επιπλέον, εξετάζεται η ενίσχυση του επιτελικού ρόλου του Μαξίμου με προσθήκες στελεχών που θα ενισχύσουν τον στρατηγικό σχεδιασμό της κυβέρνησης.

Ο ανασχηματισμός θεωρείται πλέον αναπόφευκτος, καθώς αρκετοί υπουργοί έχουν μειώσει τη δραστηριότητά τους εν αναμονή των αποφάσεων του πρωθυπουργού. Χθες, μάλιστα, ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Παπαγεωργίου υπέβαλε την παραίτησή του, καθώς διώκεται στο ίδιο πλαίσιο με τον Χρήστο Τριαντόπουλο.

Η πολιτική ρευστότητα αναμένεται να κορυφωθεί τις επόμενες ημέρες, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να καλείται να λάβει κρίσιμες αποφάσεις τόσο σε επίπεδο κυβερνητικής στρατηγικής όσο και σε σχέση με τον επικείμενο ανασχηματισμό. Οι εξελίξεις θα διαμορφώσουν το πολιτικό σκηνικό, επηρεάζοντας καθοριστικά τη δυναμική της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης ενόψει των επόμενων εκλογικών αναμετρήσεων.

Γιώργος Ευγενίδης

Facebook Comments