Ο «Πλούτος» παρουσιάστηκε το 388 π.Χ., στο τέλος περίπου του Κορινθιακού πολέμου. Η Αθήνα ήλπιζε σε ανάκτηση της αίγλης της – μάταια όμως, αφού η πολιτισμική κρίση ήταν βαθιά, η έκπτωση των ηθών έπληττε βάναυσα τον δημόσιο και ιδιωτικό βίο και η οικονομία κατέρρεε επιτρέποντας την επικράτηση των επιτηδείων, με την ανοχή βεβαίως της διεφθαρμένης πολιτικής και θρησκευτικής εξουσίας. Κι εδώ παρεμβαίνει με το έργο του ο Αριστοφάνης. Απογυμνώνει τους ηγέτες του και επαναφέρει το αίτημά του για δίκαιη πολιτεία, αναπτύσσοντας έναν προβληματισμό πάνω στην άδικη κατανομή του πλούτου και στην έκρηξη της διαφθοράς.

Πλούτος: ευχή η κατάρα;  Τι θέση κατέχει η Πενία και πώς πρέπει να συνδιαλέγεται με τον Πλούτο στο πλαίσιο μιας πολιτείας; Πόσο διαχρονικές οι φιλοσοφικές σκέψεις του σπουδαίου κωμωδιογράφου και γιατί αποκαλεί εκπεσούσα τη Δημοκρατία;

Ερωτήματα που απασχολούν αιώνες τον άνθρωπο δίχως να μπορούν να τον προσανατολίσουν στη σωστή απάντηση. Άραγε, υπάρχει σωστή απάντηση;

Ο Γιάννης Μπέζος, με το προσωπείο του Χρεμύλου στον “Πλούτο” του Αριστοφάνη που κάνει ποδαρικό στην Επίδαυρο τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου ( 1 & 2 Ιουλίου) μιλά αποκλειστικά στο marketnews.gr σε μια ιδιαίτερη και πηγαία εξομολόγηση… Απροσποίητος και ειλικρινής, ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μιλά για τον ήρωα που υποδύεται στον έργο του Αριστοφάνη, προσεγγίζει την έννοια του Πλούτου και της Πενίας και εξομολογείται την αγάπη του για το θέατρο και τον ασπρόμαυρο κινηματογράφο. Ο Γιάννης Μπέζος, θυμάται το τηλεοπτικό του παρελθόν και το ντεμπούτο του στην ελληνική τηλεόραση με τους θρυλικος «Απαράδεκτους» και εξομολογείται την αγάπη του για το τραγούδι και τη μουσική…

 

Facebook Comments