Ετήσιοι πίνακες προσωπικού: Είναι απίστευτοι και πρωτοπόροι
Ετήσιοι πίνακες προσωπικού: Είναι απίστευτοι και πρωτοπόροι
Ετήσιοι πίνακες προσωπικού: Είναι απίστευτοι και πρωτοπόροι
Όπως είναι σε όλους μας γνωστό, από την 1η έως την 21η Οκτωβρίου εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις, που λειτουργούν σήμερα στη χώρα μας υποχρεούνται να καταθέσουν τους ετήσιους πίνακες προσωπικού εκατομμυρίων εργαζομένων. Μας προκάλεσε έκπληξη η προσπάθεια, η οποία κάναμε για να κατατεθούν αυτοί οι πίνακες. Με την υποβολή των ετήσιων πινάκων υπάρχει εφαρμογή, η οποία λέει ότι θα πρέπει τα στοιχεία των απασχολουμένων, τα οποία εμφανίζονται στην ΕΡΓΑΝΗ να συμφωνούν με τα αντίστοιχα στοιχεία τα οποία έχουν αναγραφεί με βάση το ΑΦΜ τους στο taxis.
Είναι κατανοητό σε όλα τα λογιστικά γραφεία, σε λογιστές και φοροτέχνες, που καλούνται να καταθέσουν τέτοιους πίνακες ότι αυτό είναι αδύνατον. Το λέμε αυτό, διότι όλοι γνωρίζουν και κυρίως για τους αλλοδαπούς εργαζόμενους, αλλά και για χιλιάδες Έλληνες ότι τα στοιχεία ανάμεσα στις διαφορετικές πλατφόρμες του Υπ. Εργασίας και του Υπ. Οικονομικών δεν συμπίπτουν. Για να γίνουμε συγκεκριμένοι να αναφέρουμε, ότι η τεράστια πλειοψηφία των αλλοδαπών εργαζομένων, όσον αφορά το taxis έχει πάρει ΑΦΜ με το ονοματεπώνυμό τους ως έχει στο διαβατήριό τους, ενώ στο ΙΚΑ τα στοιχεία τους είναι μεταφρασμένα στα ελληνικά κατά το δοκούν από το Υπ. Εργασίας και τις υπηρεσίες του.
Αυτό, βέβαια, δε συμβαίνει μόνο με τους αλλοδαπούς, αλλά και με τους Έλληνες εργαζομένους, για παράδειγμα συντμήσεις ονομάτων στο ΙΚΑ (Κων/να αντί Κωνσταντίνα), διαφορετικός τρόπος ορθογραφίας, χρήση ενός εκ των δύο βαφτιστικών ονομάτων κλπ. Όπως είναι κατανοητό, είναι αδύνατον τα στοιχεία αυτά να συμπέσουν και θα είναι ακόμα χειρότερο, αν γίνει τέτοια τροποποίηση στο ΣΕΠΕ σε συνδυασμό με το taxis και το ΙΚΑ.
Λόγω της ως άνω αλλαγής, εμφανίζεται πλέον εφαρμογή στην ΕΡΓΑΝΗ, στην οποία μπορεί κανείς να πληκτρολογήσει το ΑΦΜ του εργαζόμενου, που εμφανίζει διαφορές στα στοιχεία του, και εμφανίζει τα στοιχεία του, όπως είναι καταχωρημένα στη ΓΓΔΕ. Είναι εύκολο λοιπόν να φανταστεί κανείς, τι όγκος δουλειάς δημιουργείται για όλα αυτά τα αταυτοποίητα στοιχεία.
Αλλά γιατί αυτό; Στα τέλη του 2015 είχε δημιουργηθεί υπό την αιγίδα του Υπ. Εργασίας επιτροπή από τους φορείς για να βρεθεί ο τρόπος ώστε αυτές οι πλατφόρμες να μπορέσουν να ενοποιηθούν. Εκτός από τον Γενικό Γραμματέα συμμετείχαν ΙΚΑ, ΟΑΕΔ, ΟΑΕΕ, ΗΔΙΚΑ, ΕΡΓΑΝΗ κλπ. Από πλευράς των φοροτεχνών λογιστών συμμετείχε η ΕΦΕΕΑ και εγώ συμμετείχα ως εκπρόσωπος του ΕΕΑ. Η επιτροπή έκρινε, τη μοναδική φορά που συνεδρίασε, ότι είναι δύσκολο να μπορέσουν να συνδυαστούν όλες οι πλατφόρμες και έψαχνε τρόπο, ώστε αυτό να πραγματοποιηθεί.
Ένα χρόνο μετά έγινε το θαύμα. Η επιτροπή έλυσε το γόρδιο δεσμό όλης αυτής της διαδικασίας. Πέταξε το μπαλάκι στους λογιστές φοροτέχνες, με λίγα λόγια τους είπε «κόψτε το λαιμό σας» και σε λιγότερο από 20 μέρες ταιριάξτε τα στοιχεία ανάμεσα στις διαφορετικές πλατφόρμες και «λίγο με απασχολεί», έστω κι αν τα ταιριάξετε, ότι αυτά μπορεί να μη συμφωνούν με τις ΑΠΔ που κατατίθενται στο ΙΚΑ. Είναι πραγματικά πρωτόγνωρη η ταχύτητα (ένα χρόνο μετά) και η πρωτοπόρα λύση που δίνει το Υπ. Εργασίας. Νίπτει τας χείρας του, άλλωστε δεν περίμενα και κάτι παραπάνω, και πετάει το μπαλάκι σε τρίτους (λογιστές). Εξάλλου, τα πρόστιμα που θα επιφέρει η μη υποβολή των ετήσιων πινάκων ίσως βοηθήσουν στην εν μέρει τόνωση των δημοσίων εσόδων. Τα θερμά μου συγχαρητήρια! Είναι απίστευτοι και πρωτοπόροι!
Facebook Comments