Deloitte: Ο παγκόσμιος κλάδος καταναλωτικών προϊόντων δείχνει σημάδια εξυγίανσης
H 6η ετήσια έκθεση για τις παγκόσμιες δυνάμεις των καταναλωτικών προϊόντων από την Deloitte
H 6η ετήσια έκθεση για τις παγκόσμιες δυνάμεις των καταναλωτικών προϊόντων από την Deloitte
Η έκθεση παρουσιάζει αναλύσεις σχετικά με τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας και με την κεφαλαιοποίηση της αγοράς στον κλάδο, καθώς και μια εκτίμηση του αυξανόμενου αντίκτυπου που ασκούν στον κλάδο οι καταναλωτές που ενδυναμώνονται χάρη στις ψηφιακές αγορές.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έκθεση, οι 250 μεγαλύτερες εταιρίες του παγκόσμιου κλάδου καταναλωτικών προϊόντων σημείωσαν ανάπτυξη 7% παρά την οικονομική αβεβαιότητα, με τις συνολικές πωλήσεις τους να υπερβαίνουν τα $3 τρισεκατομμύρια από τα $2,82 τρισεκατομμύρια του λογιστικού έτους 2010. Επιπλέον, η έκθεση εντοπίζει ότι οι δέκα μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου καταναλωτικών προϊόντων δήλωσαν συνολικές πωλήσεις ύψους $846 δισεκατομμυρίων.
«Η παγκόσμια οικονομία αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις γύρω από τον πληθωρισμό, την κρίση του ευρώ και τις φυσικές καταστροφές. Οι υγιείς πωλήσεις στον κλάδο των καταναλωτικών προϊόντων αποτελούν μια ένδειξη ότι η παγκόσμια οικονομία μπορεί να ανακάμψει, δήλωσε ο Dr. Ira Kalish, Global Economics Director, Deloitte Services LP της Deloitte Ηνωμένων Πολιτειών. «Αυτό σημαίνει ότι για τα επόμενα χρόνια, ο κλάδος θα πρέπει να δει σταθερή ανάπτυξη αλλά δυσανάλογα προερχόμενη από τις αναδυόμενες αγορές».
Αποτελέσματα ανά περιοχή
Η έκθεση επίσης, υπολογίζει την ανάπτυξη που σημειώνει κάθε χρόνο η κάθε περιοχή. Τα υψηλότερα κέρδη παρουσιάζουν οι εταιρίες της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής με ανάπτυξη 24%. Ακολουθούν οι εταιρίες της Λατινικής Αμερικής με ανάπτυξη 16%, της Βορείου Αμερικής με 14%, της Ευρώπης με 4% και της περιοχής της Ασίας και του Ειρηνικού με ανάπτυξη 2%. Ωστόσο στην Ευρώπη, η ετήσια ανάπτυξη των Γαλλικών εταιριών 15% ξεπέρασε την ανάπτυξη των αντίστοιχων Γερμανικών (6%) και Βρετανικών (6%). Η Βόρεια Αμερική είχε το υψηλότερο περιθώριο σύνθετων καθαρών κερδών (10%) από όλες τις περιοχές.
Στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού, οι Ιαπωνικές εταιρίες είδαν μείωση στις πωλήσεις τους κατά 4%, κυρίως λόγω των πολλαπλών επιπτώσεων που προκλήθηκαν από τον σεισμό και το τσουνάμι. Ωστόσο, αν εξαιρέσουμε την Ιαπωνία, η περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού στο σύνολό της σημείωσε ανάπτυξη άνω του μέσου όρου (10%), και συγκεκριμένα η Κίνα με το Χονγκ Κονγκ πραγματοποίησαν τη μεγαλύτερη αύξηση φτάνοντας το 24%.
Για πρώτη φορά, η έκθεση παρακολούθησε την πορεία της ανάπτυξης των εταιριών για διάστημα άνω των πέντε ετών και εντόπισε διαφορετικά αποτελέσματα ανά περιοχή. Η Λατινική Αμερική από το 2006 ως το 2011 σημείωσε συνολικά την μεγαλύτερη ανάπτυξη απ’ όλες τις περιοχές ετησίως (22%). Ακολουθεί η περιοχή της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής (10%), η Ευρώπη με 6%, η Βόρεια Αμερική με 6% και η περιοχή Ασίας και Ειρηνικού με 5%.
Οι εταιρείες ηλεκτρονικών προϊόντων στην κορυφή της λίστας
Για πρώτη φορά, την κορυφαία τριάδα της κατάταξης συμπληρώνουν εταιρίες του κλάδου ηλεκτρονικών προϊόντων. Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, η Samsung διατήρησε την πρώτη θέση με την Apple Inc. να ακολουθεί η οποία ανέβηκε 21 θέσεις σε πέντε χρόνια για να φτάσει τη δεύτερη θέση. H Panasonic Corporation παρέμεινε στην τρίτη θέση.
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ο κλάδος των προϊόντων μόδας σημείωσε τα υψηλότερα επίπεδα ανάπτυξης (14%) από όλους τους κλάδους που μελετήθηκαν. Επίσης παρέμεινε ένας από τους πιο κερδοφόρους με σύνθετο καθαρό περιθώριο κέρδους 8%. Από την άλλη μεριά, ο κλάδος τροφίμων, ποτών και καπνού σημείωσε πτώση από την κορυφαία 250η θέση. Παρ’ όλα αυτά, ο ίδιος κλάδος δήλωσε σημαντική ανάπτυξη σύνθετων πωλήσεων 9%.
Οι αναδυόμενες αγορές συνεχίζουν να τροφοδοτούν τις ταχύτερες 50
Οι 50 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων αναπτύχθηκαν περισσότερο και τρεις φορές γρηγορότερα από τις 250 μεγαλύτερες εταιρίες συνολικά. Για πρώτη φορά, οι 50 Ταχύτερες εταιρίες αξιολογήθηκαν με κριτήριο τη αύξηση των πωλήσεων κατά την πενταετή περίοδο 2006-2011. Σχεδόν το 60% των Ταχύτερων εταιριών καταναλωτικών προϊόντων ήταν μέσα στις 50 Ταχύτερες εταιρίες για το 2011, με μεγάλη εκπροσώπηση των αναδυόμενων αγορών όπως είναι η Κίνα και η Βραζιλία.
Η συμπεριφορά του καταναλωτή
Η έκθεση αναλύει επίσης, τις τάσεις της καταναλωτικής συμπεριφοράς κυρίως, δεδομένης της ψηφιακής ανάπτυξης. Η επιρροή των καταναλωτών και η αγοραστική τους συμπεριφορά γίνονται ακόμα πιο εμφανείς με την αύξηση της χρήσης smartphones και tablets. Η έρευνα της Deloitte αποκαλύπτει ότι το 58% των καταναλωτών που διαθέτει smartphone το έχει χρησιμοποιήσει σε εφαρμογές που συνδέονται με καταστήματα και αγορές.
«Ο αντίκτυπος που έχει η ψηφιακή ανάπτυξη στη συμπεριφορά των καταναλωτών και του αγοραστή γενικά, δεν μπορεί να υποτιμηθεί. Η ψηφιακή ανάπτυξη επηρεάζει τον τρόπο που οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με τα brands, που αναζητούν τα προϊόντα, που αγοράζουν μέσω πολλαπλών καναλιών, που επωφελούνται από προσφορές, καθώς και τον τρόπο που εξυπηρετούνται μετά την αγορά τους», δήλωσε ο Jack Ringquist, Global Consumer Products Lead, DTTL. «Οι κατασκευαστές πρέπει να συνεχίσουν να επανεξετάζουν τον τρόπο λειτουργίας τους και να αναπτύσσουν τις υπηρεσίες analytics με σκοπό τον καλύτερο εντοπισμό, κατανόηση, και, τελικά, την ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών».Την έκτη ετήσια έκθεση για τις παγκόσμιες δυνάμεις του κλάδου των καταναλωτικών προϊόντων δημοσίευσε η Deloitte Touche Tohmatsu Limited, στόχος της οποίας είναι να εντοπίσει και να κατατάξει τις 250 μεγαλύτερες εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων σε ολόκληρο τον κόσμο, βάσει των δημοσιευμένων οικονομικών τους αποτελεσμάτων για το λογιστικό έτος 2011 (το έτος που έληξε τον Ιούνιο του 2012).
Η έκθεση παρουσιάζει αναλύσεις σχετικά με τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας και με την κεφαλαιοποίηση της αγοράς στον κλάδο, καθώς και μια εκτίμηση του αυξανόμενου αντίκτυπου που ασκούν στον κλάδο οι καταναλωτές που ενδυναμώνονται χάρη στις ψηφιακές αγορές.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έκθεση, οι 250 μεγαλύτερες εταιρίες του παγκόσμιου κλάδου καταναλωτικών προϊόντων σημείωσαν ανάπτυξη 7% παρά την οικονομική αβεβαιότητα, με τις συνολικές πωλήσεις τους να υπερβαίνουν τα $3 τρισεκατομμύρια από τα $2,82 τρισεκατομμύρια του λογιστικού έτους 2010. Επιπλέον, η έκθεση εντοπίζει ότι οι δέκα μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου καταναλωτικών προϊόντων δήλωσαν συνολικές πωλήσεις ύψους $846 δισεκατομμυρίων.
«Η παγκόσμια οικονομία αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις γύρω από τον πληθωρισμό, την κρίση του ευρώ και τις φυσικές καταστροφές. Οι υγιείς πωλήσεις στον κλάδο των καταναλωτικών προϊόντων αποτελούν μια ένδειξη ότι η παγκόσμια οικονομία μπορεί να ανακάμψει, δήλωσε ο Dr. Ira Kalish, Global Economics Director, Deloitte Services LP της Deloitte Ηνωμένων Πολιτειών. «Αυτό σημαίνει ότι για τα επόμενα χρόνια, ο κλάδος θα πρέπει να δει σταθερή ανάπτυξη αλλά δυσανάλογα προερχόμενη από τις αναδυόμενες αγορές».
Αποτελέσματα ανά περιοχή
Η έκθεση επίσης, υπολογίζει την ανάπτυξη που σημειώνει κάθε χρόνο η κάθε περιοχή. Τα υψηλότερα κέρδη παρουσιάζουν οι εταιρίες της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής με ανάπτυξη 24%. Ακολουθούν οι εταιρίες της Λατινικής Αμερικής με ανάπτυξη 16%, της Βορείου Αμερικής με 14%, της Ευρώπης με 4% και της περιοχής της Ασίας και του Ειρηνικού με ανάπτυξη 2%. Ωστόσο στην Ευρώπη, η ετήσια ανάπτυξη των Γαλλικών εταιριών 15% ξεπέρασε την ανάπτυξη των αντίστοιχων Γερμανικών (6%) και Βρετανικών (6%). Η Βόρεια Αμερική είχε το υψηλότερο περιθώριο σύνθετων καθαρών κερδών (10%) από όλες τις περιοχές.
Στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού, οι Ιαπωνικές εταιρίες είδαν μείωση στις πωλήσεις τους κατά 4%, κυρίως λόγω των πολλαπλών επιπτώσεων που προκλήθηκαν από τον σεισμό και το τσουνάμι. Ωστόσο, αν εξαιρέσουμε την Ιαπωνία, η περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού στο σύνολό της σημείωσε ανάπτυξη άνω του μέσου όρου (10%), και συγκεκριμένα η Κίνα με το Χονγκ Κονγκ πραγματοποίησαν τη μεγαλύτερη αύξηση φτάνοντας το 24%.
Για πρώτη φορά, η έκθεση παρακολούθησε την πορεία της ανάπτυξης των εταιριών για διάστημα άνω των πέντε ετών και εντόπισε διαφορετικά αποτελέσματα ανά περιοχή. Η Λατινική Αμερική από το 2006 ως το 2011 σημείωσε συνολικά την μεγαλύτερη ανάπτυξη απ’ όλες τις περιοχές ετησίως (22%). Ακολουθεί η περιοχή της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής (10%), η Ευρώπη με 6%, η Βόρεια Αμερική με 6% και η περιοχή Ασίας και Ειρηνικού με 5%.
Οι εταιρείες ηλεκτρονικών προϊόντων στην κορυφή της λίστας
Για πρώτη φορά, την κορυφαία τριάδα της κατάταξης συμπληρώνουν εταιρίες του κλάδου ηλεκτρονικών προϊόντων. Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, η Samsung διατήρησε την πρώτη θέση με την Apple Inc. να ακολουθεί η οποία ανέβηκε 21 θέσεις σε πέντε χρόνια για να φτάσει τη δεύτερη θέση. H Panasonic Corporation παρέμεινε στην τρίτη θέση.
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ο κλάδος των προϊόντων μόδας σημείωσε τα υψηλότερα επίπεδα ανάπτυξης (14%) από όλους τους κλάδους που μελετήθηκαν. Επίσης παρέμεινε ένας από τους πιο κερδοφόρους με σύνθετο καθαρό περιθώριο κέρδους 8%. Από την άλλη μεριά, ο κλάδος τροφίμων, ποτών και καπνού σημείωσε πτώση από την κορυφαία 250η θέση. Παρ’ όλα αυτά, ο ίδιος κλάδος δήλωσε σημαντική ανάπτυξη σύνθετων πωλήσεων 9%.
Οι αναδυόμενες αγορές συνεχίζουν να τροφοδοτούν τις ταχύτερες 50
Οι 50 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων αναπτύχθηκαν περισσότερο και τρεις φορές γρηγορότερα από τις 250 μεγαλύτερες εταιρίες συνολικά. Για πρώτη φορά, οι 50 Ταχύτερες εταιρίες αξιολογήθηκαν με κριτήριο τη αύξηση των πωλήσεων κατά την πενταετή περίοδο 2006-2011. Σχεδόν το 60% των Ταχύτερων εταιριών καταναλωτικών προϊόντων ήταν μέσα στις 50 Ταχύτερες εταιρίες για το 2011, με μεγάλη εκπροσώπηση των αναδυόμενων αγορών όπως είναι η Κίνα και η Βραζιλία.
Η συμπεριφορά του καταναλωτή
Η έκθεση αναλύει επίσης, τις τάσεις της καταναλωτικής συμπεριφοράς κυρίως, δεδομένης της ψηφιακής ανάπτυξης. Η επιρροή των καταναλωτών και η αγοραστική τους συμπεριφορά γίνονται ακόμα πιο εμφανείς με την αύξηση της χρήσης smartphones και tablets. Η έρευνα της Deloitte αποκαλύπτει ότι το 58% των καταναλωτών που διαθέτει smartphone το έχει χρησιμοποιήσει σε εφαρμογές που συνδέονται με καταστήματα και αγορές.
«Ο αντίκτυπος που έχει η ψηφιακή ανάπτυξη στη συμπεριφορά των καταναλωτών και του αγοραστή γενικά, δεν μπορεί να υποτιμηθεί. Η ψηφιακή ανάπτυξη επηρεάζει τον τρόπο που οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με τα brands, που αναζητούν τα προϊόντα, που αγοράζουν μέσω πολλαπλών καναλιών, που επωφελούνται από προσφορές, καθώς και τον τρόπο που εξυπηρετούνται μετά την αγορά τους», δήλωσε ο Jack Ringquist, Global Consumer Products Lead, DTTL. «Οι κατασκευαστές πρέπει να συνεχίσουν να επανεξετάζουν τον τρόπο λειτουργίας τους και να αναπτύσσουν τις υπηρεσίες analytics με σκοπό τον καλύτερο εντοπισμό, κατανόηση, και, τελικά, την ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών».
Πηγή:www.capital.gr
Facebook Comments