Διάβασμα και καλοκαιρινές διακοπές συνδυάζονται;
Η διαχρονική καλοκαιρινή διαμάχη γονέων - παιδιών για άλλη μία φορά έρχεται στο προσκήνιο με τη φράση «άνοιξε παιδί μου και κανένα βιβλίο»
Η διαχρονική καλοκαιρινή διαμάχη γονέων - παιδιών για άλλη μία φορά έρχεται στο προσκήνιο με τη φράση «άνοιξε παιδί μου και κανένα βιβλίο»
Η διαχρονική καλοκαιρινή διαμάχη γονέων – παιδιών για άλλη μία φορά έρχεται στο προσκήνιο με τη φράση «άνοιξε παιδί μου και κανένα βιβλίο». Οι καλοκαιρινές διακοπές για τα παιδιά αποτελούν μία ανάσα από τη σχολική καθημερινότητα και μία ευκαιρία να διώξουν το άγχος της χρονιάς. Από την άλλη πλευρά για αρκετούς γονείς πρόκειται για σπατάλη χρόνου, αφού πιστεύουν πως μερικές ώρες την ημέρα ή την εβδομάδα μπορεί να αφιερώνονται στο διάβασμα ή την επίλυση ασκήσεων. Τι λένε όμως οι ειδικοί;
«Μετά από μία δύσκολη χρονιά με φροντιστήρια, μαθήματα και άλλες δραστηριότητες, είναι φυσικό για τα παιδιά να περιμένουν το καλοκαίρι προκειμένου να παίξουν, να ξεκουραστούν, να χαλαρώσουν και να αφήσουν για τα καλά πίσω τους βιβλία και διάβασμα. Τα παιδιά χρειάζονται χρόνο προκειμένου να αποφορτιστούν από την πιεστική πραγματικότητα και το απαιτητικό πρόγραμμα που καλούνται να φέρουν εις πέρας», λέει ο ψυχολόγος Γιάννης Ξηντάρας.
Ο πιο απλός και εύκολος τρόπος ώστε το μυαλό των παιδιών να κρατιέται σε φόρμα τους καλοκαιρινούς μήνες είναι το διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων. Όπως εξηγεί ο κ. Ξηντάρας: «Το βιβλίο στις διακοπές δεν χρειάζεται να είναι καταναγκαστικό, αλλά αντιθέτως ψυχαγωγικό. Πρέπει λοιπόν οι γονείς να βάλουν στη ζωή του παιδιού το βιβλίο, ως ένα μέσο ψυχαγωγίας και διασκέδασης. Έτσι καλό θα είναι να διαλέγει το ίδιο το παιδί το βιβλίο που θεωρεί ενδιαφέρον, γιατί τότε είναι μία δική του πρωτοβουλία και όχι κάτι που είναι αναγκασμένο να κάνει».
Όπως και όλες οι άλλες δραστηριότητες έτσι και το διάβασμα χρειάζεται εξοικείωση. Οι γονείς να μην περιμένουν ότι αγοράζοντας μερικά βιβλία το καλοκαίρι τα παιδιά τους θα γίνουν βιβλιοφάγοι.
«Όμως με το να διαβάσει ένα παιδί ένα εξωσχολικό βιβλίο εξοικειώνεται γενικότερα στη διαδικασία της μάθησης και αυτό αποτελεί προθάλαμο για γόνιμο και εποικοδομητικό διάβασμα τη νέα σχολική χρονιά. Σίγουρα μπορεί να μαγέψει και να εξάψει την φαντασία του μικρού παιδιού ένα μυθιστόρημα ή ένα παραμύθι» αναφέρει ο κ. Ξηντάρας και συμπληρώνει: «στόχος είναι να βοηθήσουμε το παιδί να αγαπήσει το διάβασμα και να εξοικειωθεί μ αυτό και όχι να βαρεθεί και να το θεωρήσει σαν μία πιεστική και υποχρεωτική διαδικασία. Και επειδή το παιδί μιμείται τους γονείς μπορεί οι ίδιοι να αποτελέσουν ένα θετικό πρότυπο με το να βάλουν και αυτοί στη ζωή τους το βιβλίο».
Facebook Comments