HONDA GL1800 Gold Wing Μοντέλο 2018
Από την πρώτη της παρουσίαση το 1975 ως μία γυμνή τότε μοτοσυκλέτα 1000 κ.εκ., η Honda Gold Wing έχει καθιερωθεί ως η απόλυτη λύση για ταξίδι σε δύο τροχούς
Από την πρώτη της παρουσίαση το 1975 ως μία γυμνή τότε μοτοσυκλέτα 1000 κ.εκ., η Honda Gold Wing έχει καθιερωθεί ως η απόλυτη λύση για ταξίδι σε δύο τροχούς
Από την πρώτη της παρουσίαση το 1975 ως μία γυμνή τότε μοτοσυκλέτα 1000 κ.εκ., η Honda Gold Wing έχει καθιερωθεί ως η απόλυτη λύση για ταξίδι σε δύο τροχούς. Πρόκειται μάλιστα για μία μοτοσυκλέτα που έχει χαράξει τη δική της διαδρομή. Μεγαλώνοντας μέσα στις τελευταίες δεκαετίες σε διαστάσεις και κυβισμό κινητήρα, δημιούργησε ένα απαράμιλλο όνομα σε επίπεδο πολυτέλειας, ποιότητας και άνεσης, όνομα που διατηρείται μέχρι και σήμερα.
Σήμερα, με δεδομένες τις εξελίξεις σε δημογραφικό επίπεδο και στην αγορά της μοτοσυκλέτας, η ομάδα εξέλιξης που ανέλαβε να διαμορφώσει το μέλλον της Gold Wing, αποφάσισε, να προχωρήσει σε ριζοσπαστικές λύσεις αντί να ακολουθήσει την πεπατημένη.
Έτσι, για το 2018 η GL1800 Gold Wing χαράζει μία νέα πορεία και αποκτά εντελώς νέα μορφή. Διαθέτει βέβαια πάντα έναν εντυπωσιακό boxer εξακύλινδρο κινητήρα με άφθονη ροπή και ισχύ και παραμένει η πολυτελής ναυαρχίδα της Honda για ταξίδι, εξοπλισμένη με στοιχεία που επιτρέπουν σε δύο ανθρώπους να ταξιδεύουν με άνεση και στιλ. Από την άλλη, είναι τώρα πιο συμπαγής, ελαφρύτερη και πολύ πιο ευέλικτη – μία πραγματική μοτοσυκλέτα για τον αναβάτη.
Κατά συνέπεια, η νέα Gold Wing απευθύνεται σε ένα ευρύτερο κοινό, αγγίζοντας πλέον και τη νεότερη γενιά αναβατών, οι οποίοι ίσως είχαν παραβλέψει – ή απλά δεν γνώριζαν καν – τη μοτοσυκλέτα προηγούμενης γενιάς. Η Gold Wing αισθάνεται πλέον το ίδιο καλά σε καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη, όσο και στον ανοιχτό δρόμο και έχει εξελιχτεί σε μία μοτοσυκλέτα για κάθε χρήση, όχι μόνο για μία και μόνο χρήση.
Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων είναι τώρα 6τάχυτο ενώ το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) είναι 7τάχυτο. Η αίσθηση του συμπλέκτη, η ταχύτητα αλλαγών και ο ρυθμός περιστροφής στα ανεβάσματα και κατεβάσματα των σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων προσαρμόζεται ανάλογα με το κάθε πρόγραμμα οδήγησης. Το DCT διαθέτει και λειτουργία αργής κίνησης εμπρός και πίσω. Το συμβατικό κιβώτιο διαθέτει το ίδιο σύστημα όπισθεν του προηγούμενου μοντέλου.
Το ABS έχει προστεθεί στο διπλό Σύστημα Συνδυασμένης Πέδησης (D-CBS), το οποίο κατανέμει την ισχύ πέδησης με ιδανικό τρόπο ανάμεσα στον μπροστινό και στον πίσω τροχό. Ενώ στο προηγούμενο μοντέλο ο έλεγχος του ABS γινόταν από δύο μοτέρ, αυτά έχουν αντικατασταθεί από ένα μικρότερο και ελαφρύτερο ρυθμιστή του ABS ενσωματωμένο στην κεντρική μονάδα ελέγχου, εξοικονομώντας 1,3 kg βάρους από το σύστημα. Επίσης, το σύστημα λαμβάνει υπόψη και το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης και ρυθμίζει αυτόματα τα χαρακτηριστικά φρεναρίσματος ανάλογα με τις συνθήκες, βελτιώνοντας την ασφάλεια. Δύο δίσκοι 320mm εμπρός συνεργάζονται με 6πίστονες δαγκάνες ενώ ο πίσω δίσκος 316mm συνδυάζεται με 3πίστονη δαγκάνα.
Το νέο Pro-Arm ψαλίδι της Gold Wing χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε Honda. Το προηγούμενο μοντέλο χρησιμοποιούσε κωνικά ρουλεμάν και μεταλλικά δαχτυλίδια στον άξονα περιστροφής με κατάλληλο πάχος για τη σωστή ακαμψία.
Η γοητεία της προηγούμενης Gold Wing βασιζόταν στην απαλή – σαν τουρμπίνα – λειτουργία του εξακύλινδρου boxer κινητήρα, ο οποίος είχε ροπή από χαμηλές στροφές και μία άκρως εθιστική απόδοση και αίσθηση ισχύος.
Για την επίτευξη καλύτερης συμπεριφοράς στο δρόμο, που ήταν και ο στόχος του νέου πλαισίου, επανασχεδιάστηκε και ο κινητήρας των 1.833 cc. Παραμένει πάντα εξακύλινδρος με επίπεδη διάταξη κυλίνδρων, αλλά τώρα διαθέτει 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, αντί για δύο, πολύ πιο συμπαγείς διαστάσεις και χαμηλότερο βάρος κατά 6,2 kg.
Η προσθήκη του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου γκαζιού Throttle By Wire (TBW) συνοδεύεται από 4 προγράμματα οδήγησης, τα οποία μεταβάλλουν τα χαρακτηριστικά απόδοσης και το χαρακτήρα του κινητήρα, όπως και τη λειτουργία του συστήματος Selectable Torque Control της Honda (HSTC), τα επίπεδα απόσβεσης της ανάρτησης και τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος συνδυασμένης πέδησης Dual Combined Brake System (D-CBS).
Το πρόγραμμα TOUR είναι το στάνταρ, όσον αφορά στην άνεση και την ισχύ. Δίνει μία 100% σχέση ανάμεσα στο άνοιγμα του γκαζιού και των πεταλούδων σε συνδυασμό με στάνταρ βαθμό απόσβεσης και κατανομής της πέδησης εμπρός πίσω.
Το πρόγραμμα SPORT ανοίγει τις πεταλούδες του γκαζιού στο μέγιστο της περιστροφής του δεξιού σκριπ παρέχοντας πιο δυνατή επιτάχυνση με πιο σφιχτή απόσβεση της ανάρτησης και μεγαλύτερη πίεση φρένων πίσω.
Το πρόγραμμα ECON προσφέρει μέγιστη οικονομία καυσίμου και ευκολία στην οδήγηση με πιο άμεση απόκριση στο άνοιγμα οτυ γκαζιού, στάνταρ απόσβεση και κατανομή πέδησης.
Όσο για το πρόγραμμα RAIN, είναι σχεδιασμένο για να ανταπεξέρχεται σε συνθήκες βρεγμένου και ολισθηρού δρόμου, με απόκριση στο γκάζι, στάνταρ κατανομή πέδησης και μαλακή απόσβεση ανάρτησης.
Και στα 4 προγράμματα οδήγησης, το HSTC εξασφαλίζει σταθερό έλεγχο στην επιτάχυνση σε ολισθηρό δρόμο.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Τύπος |
Υγρόψυκτος τετρακύλινδρος 24 βάλβιδος , SOHC εξακύλινδρος Boxer |
Κυβισμός |
1,833cc |
Βαλβίδες ανά κύλινδρο |
4 |
Διάμετρος x Διαδρομή |
73mm x 73mm |
Σχέση συμπίεσης |
10.5:1 |
Μέγιστη ισχύς |
93kW/5500rpm |
Μέγιστη ροπή |
170Nm/4500rpm |
Χωρητικότητα λαδιού |
4.4 litres (MT) / 5.6 litres (DCT) |
Εκπομπές CO2 |
Gold Wing and Gold Wing ‘Tour’ MT έκδοση : 128 g/km Gold Wing ‘Tour’ με DCT και air bag: 131 g/km |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ |
|
Τροφοδοσία |
Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI με αυτόματο τσοκ |
Διάμετρος πεταλούδας |
50mm |
Φίλτρο αέρα |
Υγρό, τύπου φυσιγγίου χάρτινο |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ |
21.1 litres |
Κατανάλωση καυσίμου |
5.6 litres/100km |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
Εκκίνηση |
Σύστημα γεννήτρια-κινητή |
Χωρητικότητα Μπαταρίας |
12V/20AH |
Τεχνικά χαρακτηριστικά γεννήτριας |
12V/120A |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ |
|
Συμπλέκτης |
(MT) Υδραυλικός υγρός πολύδισκος με σπειροειδή ελατήρια -μονόδρομος (DCT) Υδραυλικός υγρός πολύδισκος με πίεση λαδιού |
Κιβώτιο |
6-τάχυτο μηχανικό ,ε ηλεκτρική όπισθεν 7-τάχυτο με όπισθεν DCT |
Πρωτεύουσα μείωση |
1.795 (79/44) |
Σχέσεις μετάδοσης |
(DCT) 1st: 2.167 2nd: 1.696 3rd: 1.304 4th: 1.038 5th: 0.821 6th: 0.667 7th: 0.522 Rev: 1.190 (MT) 1st: 2.200 2nd: 1.417 3rd: 1.036 4th: 0.821 5th: 0.667 6th: 0.522 |
Τελική μείωση |
Engine side 0.972 Rear Wheel side 2.615 |
Τελική μετάδοση |
Κλειστός άξονας |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Τύπος |
Αλομινένιο χυτό, 2 δοκών |
ΣΚΕΛΕΤΟΣ |
|
Διαστάσεις (ΜxΠXΥ) |
Gold Wing Μ: 2,475mm Π: 925mm Υ: 1,340mm Gold Wing ‘Tour’ Μ: 2,575mm Π: DCT 905mm / MT 925mm Υ: 1,430mm
|
Μεταξόνιο |
1695mm |
Γωνία Κάστερ |
30.5° |
Ίχνος |
109mm |
Ακτίνα κύκλου περιστροφής |
3.4m |
Ύψος σέλας |
745mm |
Απόσταση από το έδαφος |
130mm |
Βάρος γεμάτη |
Gold Wing: 365kg
Gold Wing ‘Tour’: MT 379kg / DCT 383kg
|
ΑΝΑΡΤΗΣΗ |
|
Εμπρός |
Διπλά ψαλίδια |
Πίσω |
Pro Link |
ΤΡΟΧΟΙ |
|
Εμπρός |
130/70R 18 |
Πίσω |
200/55R 16 |
Διάσταση εμπρός ζάντας |
18 x MT3.5 |
Διάσταση πίσω ζάντας |
16 x MT6.0 |
ΦΡΕΝΑ |
|
Τύπος |
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνδυασμένο ABS |
Εμπρός τροχός |
Διπλά υδραυλικά δισκόφρενα με 6-πίστονες ακτινωτές δαγκάνες και πλευστούς δίσκους 320mm x 4.5mm |
Πίσω τροχός |
Αεριζόμενα δισκόφρενα με 3-πίστονες δαγκάνες 316mm x 11mm |
Facebook Comments