Επώδυνη διάσωση των ΚΑ
Επώδυνη διάσωση των ΚΑ
Σύμφωνα με τον κ. Στυλιανίδη, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε να κρατήσει εν ζωή την εταιρεία, ειδικότερα αυτή την ευαίσθητη περίοδο για την τουριστική βιομηχανία υπό την προϋπόθεση, όπως σημείωσε, τα εμπλεκόμενα μέρη να συμφωνήσουν επί του σχεδίου διάσωσης της εταιρείας, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, εως ότου, όπως είπε, εξευρεθούν στρατηγικοί επενδυτές.
Η Κυβέρνηση, πρόσθεσε, κληρονόμησε μια πολύ δύσκολη και σαθρή κατάσταση η οποία και αυτή αφέθηκε στο χρόνο να κακοφορμίσει δίχως να έχει καμία ευθύνη. Δεν είναι δυνατόν αυτοί οι οποίοι άφησαν την εταιρεία περίπου σε παράλληλη γραμμή όπως και την οικονομία να φτάσει σε αυτά τα επίπεδα να ζητούν και τα ρέστα.
«Υπάρχουν βασικές προϋποθέσεις για λήψη αναγκαίων μέτρων εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης της εταιρείας κι αυτά θα πρέπει να γίνουν αποδεκτά από όλους τους πρωταγωνιστές και ενδιαφερόμενους. Και μετά θ’ αξιολογήσουμε αν η εταιρεία θα μπορέσει να κρατηθεί στη ζωή όπως είναι και η επιδίωξη της κυβέρνησης», σημείωσε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος.
Πρόσθεσε ότι «παράλληλα με αυτά τα δεδομένα γίνονται προσπάθειες έτσι ώστε στις διαβουλεύσεις να υπεισέλθει ένα ακόμη γεγονός το οποίο έχει σχέση με τη συνεισφορά ιδιωτών για άμεση αύξηση της ρευστότητας της εταιρείας με διάφορους τρόπους».
Σε ερώτηση αν οι Κινέζοι επενδυτές παραμένουν στο θέματα της αγοράς των Κυπριακών Αερογραμμών, ο κ. Στυλιανίδης είπε ότι «πρόκειται για ιδιωτική εταιρεία και την ευθύνη της διαβούλευσης της έχει το Διοικητικό της Συμβούλιο. Συνεχίζεται μια σειρά διαβουλεύσεις, όπως (το Δ.Σ. της εταιρείας) έχει διαμηνύσει στην Κυβέρνηση, αλλά το χρονικό διάστημα είναι πάρα πάρα πολύ περιορισμένο».
Παρά τις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες επί του σχεδίου διάσωσης της εταιρείας, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος απέφυγε ν’ απαντήσει, σημειώνοντας ότι το σχέδιο θ’ αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ εταιρείας και εργαζομένων με την παρέμβαση της διυπουργικής επιτροπής.
Πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει αναφέρουν ότι το σχέδιο επιβίωσης των ΚΑ προβλέπει μεταξύ άλλων μείωση του στόλου από 10 αεροσκάφη σε 6 συν ένα εφεδρικό, μείωση του αριθμού του προσωπικού μεταξύ 450 – 550, αυτονόμηση του μηχανικού τμήματος, παραχώρηση του τμήματος τροφοδοσίας στον ιδιωτικό τομέα και αλλαγή δρομολογίων.
Οι ζημιές των ΚΑ ανήλθαν το 2012 στα €55,8 εκ. έναντι ζημιών €23,9 εκ. το 2011.
Τα συνολικά εισοδήματα της εταιρείας μειώθηκαν κατά 17,6% στα €175,5 εκ. από €212,9 εκ.
Το 2008 τα έσοδα είχαν φθάσει τα €311,4 εκ. λόγω κυρίως της αύξησης του επίναυλου καυσίμων και του αριθμού επιβατών που μεταφέρθηκαν.
Facebook Comments