H Hyundai αποφάσισε να διευρύνει όσο το δυνατόν περισσότερο την παρουσία της στη μικρομεσαία κατηγορία, με μία οικογένεια μοντέλων με διαφορετικά αμαξώματα που χρησιμοποιεί το όνομα i30. Η τελευταία προσθήκη σ αυτήν την οικογένεια είναι το i30 Fastback, ένα αυτοκίνητο που σχεδιαστικά κινείται στη λογική των 5θυρων κουπέ, προσπαθώντας να συνδυάσει την πρακτικότητα ενός οικογενειακού αυτοκινήτου με μία πιο «σπορτίβ» σχεδιαστική γραμμή. Βασισμένο στο δάπεδο του i30, είναι παρ όλα αυτά μεγαλύτερο, με μήκος 4,46 μ., τονίζοντας έτσι την οικογενειακή του φυσιογνωμία. Ο μικρός κινητήρας με το τούρμπο αποδεικνύεται ένα πολύ καλό εφόδιο για το αυτοκίνητο, προσφέροντας επαρκείς επιδόσεις με περιορισμένη κατανάλωση και -στην Ελλάδα- περιορισμένη φορολογική επιβάρυνση. Αν προσθέσει κανείς τον εξαιρετικό εξοπλισμό -ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας- την πολύ ανταγωνιστική τιμή και την 5ετή εγγύηση, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το i30 Fastback είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για οικογενειακό αυτοκίνητο και μάλιστα όχι κυρίως λόγω της οικονομικής παραμέτρου, όπως συνέβαινε με τα παλιότερα Hyundai, αλλά πρώτα λόγω των λειτουργικών και ποιοτικών χαρακτηριστικών του.

Το i30 χάτσμπακ είναι ήδη ένα αρκετά ευρύχωρο μικρομεσαίο αυτοκίνητο, φιλοξενώντας άνετα τέσσερις επιβάτες, αναμενόμενη ήταν λοιπόν η αντίστοιχη εικόνα στο εσωτερικό του i30 Fastback, που είναι και μεγαλύτερο. Το μεγαλύτερο κέρδος όμως έχει επιτευχθεί στον χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 450 λίτρα, είναι δηλαδή επιπέδου μεσαίου οικογενειακού σεντάν. Γενικά το αυτοκίνητο είναι πολύ λειτουργικό, προσφέροντας επιπλέον πολύ καλούς χώρους για μικροπράγματα και σωστή εργονομία. Καλή επίσης με τα μέτρα της κατηγορίας είναι και η ποιότητα κατασκευής και υλικών, με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με πολλές ρυθμίσεις που βοηθούν κάθε οδηγό να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Η μοναδική παρατήρηση σε σύγκριση με το χάτσμπακ, είναι ότι στο Fastback, λόγω του σχήματος του αμαξώματος που έχει ως αποτέλεσμα και ένα σχετικά μικρό πίσω παράθυρο, περιορίζεται η ορατότητα προς τα πίσω, αυξάνοντας και τη «νεκρή» γωνία.

Η τιμή του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα (αν υπολογίσει κανείς ότι προσφέρει και χώρους μεγαλύτερης κατηγορίας) ξεκινώντας από 17.650 ευρώ, με ένα εξαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού μάλιστα -ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας- στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, πακέτο τεχνολογιών ασφάλειας με σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, σύστημα συναγερμού, cruise control, αυτόματα φώτα, στατικός φωτισμός στις στροφές, ζάντες αλουμίνιου, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Επιπλέον στην τιμή περιλαμβάνεται πενταετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια.

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο νέος 3κύλινδρος χιλιάρης βενζινοκινητήρας με τον άμεσο ψεκασμό και το τούρμπο, που αποδίδει 120 ίππους, μπορεί να φαίνεται «μικρός» σε κάποιους Έλληνες που ακόμα δεν έχουν χάσει τη συνήθεια να υπολογίζουν τα «κυβικά». Στην πραγματικότητα όμως είναι ένα πολύ καλό δείγμα της σύγχρονης τεχνολογίας “downsizing” των κινητήρων, αφού κινεί με τη μεγαλύτερη άνεση το μεγάλο αυτοκίνητο, προσφέροντας αξιοπρεπέστατες επιδόσεις (η εταιρεία αναφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5) που εξασφαλίζουν ασφαλή προσπεράσματα. Πέρα από αυτό, είναι η συνολική λειτουργία του που ικανοποιεί απόλυτα τον οδηγό, εξασφαλίζοντας ξεκούραστη οδήγηση με λίγες αλλαγές ταχυτήτων χάρη στην πολύ καλή ροπή του. Ίσως να μην είναι ο πιο αθόρυβος 3κύλινδρος της αγοράς, παρουσιάζοντας εκείνο το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» των 3κύλινδρων, όχι όμως σε βαθμό που να γίνεται ενοχλητικό ή να κουράζει στο ταξίδι. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι ικανοποιητικό σε λειτουργία και αίσθηση και ανταποκρίνεται στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, χωρίς πάντως να είναι και κορυφαίο και να προκαλεί για γρήγορες αλλαγές. Η λειτουργία του συνόλου είναι αρκετά οικονομική και σε ταξίδι που κάναμε από την Πάτρα στην Αθήνα στον αυτοκινητόδρομο με το cruise control ρυθμισμένο στη μέγιστη νόμιμη ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα, η μέση κατανάλωση ήταν 6,9 λίτρα/100 χλμ., τιμή πολύ ικανοποιητική για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και των επιδόσεων. Στην πόλη εύκολα η κατανάλωση μπορεί να συγκρατηθεί κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ. 

Οδηγώντας
Η μεγάλη πρόοδος που έχει κάνει η Hyundai τα τελευταία χρόνια είναι ιδιαίτερα ορατή στα οδικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων της. Το i30 έχει μια εξελιγμένη πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων και ικανοποιεί με την ποιότητα κύλισης και το σίγουρο «πάτημα» που προσφέρει. Το Fastback έχει λίγο πιο «σφιχτή» ρύθμιση στις αναρτήσεις σε σχέση με το χάτσμπακ, κάτι που έχει μια μικρή επίδραση στην άνεση, η οποία όμως εξακολουθεί να είναι ικανοποιητική.

Στην καθημερινή οδήγηση το αυτοκίνητο αποδεικνύεται απολύτως ασφαλές και προβλέψιμο, με καλό κράτημα, επαρκέστατη πρόσφυση, προοδευτική υποστροφή στο όριό της και απουσία απότομων αντιδράσεων. Το τιμόνι θα το χαρακτηρίζαμε απλώς ικανοποιητικό, καθώς δεν είναι μεν υπερβολικά ελαφρύ, αλλά έχει «τεχνητή» αίσθηση και η ακρίβεια γύρω από τη θέση της ευθείας δεν ανταποκρίνεται στον σπορτίφ χαρακτήρα που θέλει να προσδώσει το κουπέ αμάξωμα και οι πιο σφιχτές αναρτήσεις. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά και ενισχύουν το συνολικό αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει το… οπλοστάσιο των ηλεκτρονικών συστημάτων.

Facebook Comments