Και όμως ήταν η είδηση της εβδομάδας!
Και όμως ήταν η είδηση της εβδομάδας!
Και όμως ήταν η είδηση της εβδομάδας!
… «Αν αναλογιστεί κάποιος ότι αυτά τα ομόλογα τον Μάρτιο του 2012 βρίσκονταν στο 30%, οφείλει να παραδεχτεί ότι έχει σημειωθεί πρόοδος». Σύμφωνα μάλιστα με τις εκτιμήσεις του, το ποσοστό θα πέσει στο 9,5% μέχρι το τέλος του χρόνου.
…Για ποιο λόγο να επενδύσει κάποιος στην Ελλάδα; Διότι, σύμφωνα με τον κ. Μπατόρι, η ανάπτυξη δεν είναι μακριά. «Πιστεύουμε ότι η ελληνική οικονομία θα βελτιωθεί εφέτος και του χρόνου. Η Ελλάδα θα ανακάμψει εφέτος και θα επιστρέψει σε θετικούς ρυθμούς την επόμενη χρονιά», δηλώνει χαρακτηριστικά.
…Η πορεία της ΑΕΚ προς τον υποβιβασμό μπορεί να οδηγήσει σε ανάλογους συνειρμούς για την ελληνική οικονομία και της θέση της στην ευρωζώνη, γράφει ο φίλος της στήλης, σύμβουλος επιχειρήσεων κ. Δ. Τζάνας. Η ελληνική οικονομία από κοινού με τις λοιπές χώρες της ευρωζώνης του Νότου βιώνουν με εντονότατο τρόπο την ύφεση, καθώς η Γερμανία αντιτίθεται σε οποιαδήποτε στρατηγική αμφισβητεί τη δημοσιονομική ορθοδοξία. Και αποτελεί κυριολεκτικά τον μοναχικό λύκο της εμμονής στη συνταγή της λιτότητας, όταν ακόμη και το ΔΝΤ συστήνει αναπτυξιακές πρωτοβουλίες. Ομως, η Ελλάδα οφείλει να κάνει την αυτοκριτική της σε σχέση με το σύνολο των παθογενειών που εξέθρεψε επί δεκαετίες και οδήγησαν την οικονομία της στον δημοσιονομικό εκτροχιασμό και την κατάρρευση της ανταγωνιστικότητάς της. Ετσι, ουδείς δικαιούται να αγνοεί ότι:
– Τα δημοσιονομικά ελλείμματα (της κεντρικής και της γενικής κυβέρνησης) συνιστούν μόνιμο χαρακτηριστικό της διαχείρισης μετά τη μεταπολίτευση με μικρά μόνο διαλείμματα πρόσκαιρων προσπαθειών νοικοκυρέματος. Ουδεμία προσπάθεια έγινε προς την κατεύθυνση της δημιουργίας κράτους με λελογισμένο μέγεθος, με σύγχρονες και αποτελεσματικές διαδικασίες υλοποίησης των προσφερόμενων υπηρεσιών του. Είναι τραγική η διαπίστωση ότι μετά την εισροή τεράστιου ύψους πόρων από την ΕΕ μέσω των ΜΟΠ, των τριών ΚΠΣ και ενός ΕΣΠΑ, η χώρα δεν έχει ολοκληρώσει το οδικό της δίκτυο και έχει φοβερές ελλείψεις στο σιδηροδρομικό της δίκτυο, στα λιμάνια της και στα αεροδρόμια, δηλαδή στις βασικές υποδομές που εξασφαλίζουν τις μετακινήσεις των ατόμων και των προϊόντων ανά τη χώρα.
– Το έλλειμμα του ισοζυγίου εξωτερικών συναλλαγών και ειδικότερα το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου των τελευταίων δεκαετιών αποτυπώνει εναργέστατα το παραγωγικό έλλειμμα της χώρας, καθώς υπήρξαν έτη που οι εισαγωγές της ήταν 3,5 φορές το ύψος των εξαγωγών της! Η μείωσή του συντελέστηκε κατά καιρούς πρόσκαιρα με ειδικά μέτρα που αποθάρρυναν τη δαπάνη για εισαγωγές ή πρόσφατα λόγω της κατάρρευσης της εγχώριας κατανάλωσης σαν αποτέλεσμα της δραστικής μείωσης των εισοδημάτων. Ουδεμία σοβαρή προσπάθεια έγινε διαμόρφωσης ενός εθνικού σχεδίου παραγωγικής ανασυγκρότησης με εξωστρεφή προσανατολισμό (όπως για παράδειγμα το σχέδιο της Mckinsey), που θα λειτουργεί σαν πυξίδα για τον ιδιωτικό τομέα, ώστε σε βάθος χρόνου οι εξαγωγές να ισορροπήσουν με τις εισαγωγές (συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών!). Ελάχιστα έγιναν προς την κατεύθυνση της υποκατάστασης των εισαγόμενων πετρελαιοειδών από τις ΑΠΕ (στη χώρα με την άφθονη ηλιοφάνεια και τα καλύτερα ανεμολογικά δεδομένα?), με αποτέλεσμα ακόμη και σήμερα οι εισαγωγές πετρελαιοειδών να καλύπτουν πάνω από το 80% της αξίας των εξαγωγών μας!
Facebook Comments