Δοκιμή Mercedes A Class 180-136hp
Η νέα «βασική» έκδοση της τρίτης γενιάς A-Class χρησιμοποιεί τον ολοκαίνουργιο κινητήρα βενζίνης των 1.332 cc, ο οποίος εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Renault
Η νέα «βασική» έκδοση της τρίτης γενιάς A-Class χρησιμοποιεί τον ολοκαίνουργιο κινητήρα βενζίνης των 1.332 cc, ο οποίος εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Renault
Η νέα «βασική» έκδοση της τρίτης γενιάς A-Class χρησιμοποιεί τον ολοκαίνουργιο κινητήρα βενζίνης των 1.332 cc, ο οποίος εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Renault. Αντί για τους 163 PS που αποδίδει στην έκδοση Α 200, στην Α 180 αποδίδει 136 PS. Οι επιλογές στη μετάδοση είναι οι δύο ήδη γνωστές για την A-Class, δηλαδή είτε το χειροκίνητο 6άρι είτε το αυτόματο διπλού συμπλέκτη με τις εφτά σχέσεις (7G-DCT).
Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,2 και 8,8” για το χειροκίνητο και το αυτόματο κιβώτιο αντίστοιχα, ενώ για τις εκπομπές CO2, η μοναδική επίσημη τιμή για τη χώρα μας είναι τα 127 g/km που ανακοινώνονται για τη χειροκίνητη έκδοση.
Η τιμή της νέας Α 180 ξεκινάει από τις €27.860, που σημαίνει ότι είναι €4.925 φτηνότερη από την Α 200.
Η επανάσταση ξεδιπλώνεται πραγματικά στην καμπίνα. Βασικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζουν οι δύο οθόνες του ταμπλό που έχουν στάνταρ διαγώνιο 7 ιντσών και προαιρετικά 10,25. Η αριστερή παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων ενώ η δεξιά προβάλλει το infotainment και δίνει πρόσβαση σε πολλές από τις βασικές και όλες τις δευτερεύουσες ρυθμίσεις του αυτοκινήτου. Ο χειρισμός σου φαίνεται βουνό στην πρώτη επαφή, γρήγορα όμως αναγνωρίζεις ότι υπάρχει λογική και τη μαθαίνεις.
Πολύ εντυπωσιακό είναι και το σύστημα MBUX, το οποίο αποτελεί το επόμενο βήμα στο χειρισμό του infotainment για τη Mercedes-Benz. Για την ακρίβεια στο χειρισμό πολλών συστημάτων του αυτοκινήτου χωρίς χέρια, με συνδυασμό φωνητικών εντολών και της τεχνητής νοημοσύνη του συστήματος. Υπάρχει περιθώριο βελτίωσης της συνολικής λειτουργίας, όμως οι δυνατότητές του σε αφήνουν με το στόμα ανοιχτό.
Σε άλλο επίπεδο έχει αναβαθμιστεί η απτή ποιότητα, αφού τα περισσότερα πλαστικά είναι αφράτα, οι επενδύσεις έχουν κορυφαία υφή και συνολική αίσθηση είναι γρανιτένια. Άλμα έχει γίνει και σε τομείς όπως η ορατότητα, η πρακτικότητα και η ευρυχωρία. Οι κολόνες του αμαξώματος είναι πιο λεπτές, οι θήκες σαφώς περισσότερες και το πίσω κάθισμα ασύγκριτα πιο ευρύχωρο σε κάθε διάσταση.
Ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει στα 370 lt (+29), τιμή που καλύπτει ακόμα και μια μικρή οικογένεια, ενώ έχει απόλυτα κανονικό σχήμα και 20 cm φαρδύτερο άνοιγμα από του προηγούμενου μοντέλου.
Η σε βάθος πολυτελής υπόσταση της νέας A-Class πλέον υποστηρίζεται και από κορυφαία κύλιση. Ο δείκτης NVH έχει απογειωθεί οπότε το συνολικό ραφινάρισμα εκπλήσσει θετικά. Πολλά από τα ηχομονωτικά υλικά έρχονται από τις μεγαλύτερες Mercedes-Benz, ενώ η κορυφαία αεροδυναμική (από 0,25 Cd) έχει εκτός των άλλων μειώσει τον αντίστοιχο θόρυβο κατά σχεδόν 30%.
Εξίσου καλά είναι και τα νέα για την άνεση, τουλάχιστον στα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε. Όλα τους είχαν ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, μια επιλογή που ακυρώνει τον ημιάκαμπτο άξονα που έχουν στάνταρ οι Α 200 και 180 d. Σε αυτή την περίπτωση ή/και εάν διαθέτουν τροχούς 18 ή 19 ιντσών, όλες οι A-Class έχουν πίσω διάταξη τεσσάρων συνδέσμων, μεγάλο μέρος της οποίας είναι αλουμινένιο. Με αυτό το δεδομένο, το αυτοκίνητο σχεδόν αδιαφορεί για το ανάγλυφο του δρόμου και δε γίνεται κουραστικό ούτε καν στη ρύθμιση Sport.
Η νέα A-Class είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο που φέρει σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης (λειτουργεί σε ταχύτητες έως 130 km/h), όπως και όλα τα κορυφαία συστήματα της εταιρείας Active Distance Assist Distronic, Active Steering Assist με αναβαθισμένες λειτουργίες, ενώ διαθέσιμο είναι και το Active Emergency Stop Assist , Active Lane Change Assist και φυσικά το πακέτο Pre-Safe
Ο κινητήρας είναι νέος, downsized στα μόλις 1.332 cc αλλά με απόδοση 136 ίππων.
Η εικόνα είναι ενός αναβαθμισμένου συνόλου σε επίπεδο άνεσης και οδικής συμπεριφοράς. Εξαιρετικά σταθερό, δε χάνει την τροχιά του με το πολύ ακριβές σύστημα διεύθυνσης, δεν καταπονείται σε κάποια λακκούβα ενώ οι στρεβλώσεις είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Η τοποθέτηση ημιάκαμπτου πίσω άξονα (το πράττει αυτό η Mercedes-Benz στις εισαγωγικές από άποψης ισχύος εκδόσεις του μοντέλου, ενώ στις πιο ισχυρές υπάρχουν πολλαπλοί σύνδεσμοί) δε δείχνει να αλλοιώνει ούτε το επίπεδο ελέγχου, ούτε και την παρεχόμενη άνεση. Άξιο μνείας είναι επίσης το γεγονός ότι παρά τη μείωση του κυβισμού, ο κινητήρας δείχνει πολύ εύρωστος «τραβώντας» από χαμηλά και για μεγάλο εύρος στροφών χωρίς μάλιστα να δείχνει ιδιαίτερα βενζινοβόρος. Άλλο ένα θετικό στοιχείο είναι η ευρυχωρία στην καμπίνα η οποία είναι σημαντικά βελτιωμένη όπως και η περιμετρική ορατότητα χάρη στη νέα σχεδίαση των κολόνων.
Facebook Comments