Η σημερινή γενιά του Nissan Micra δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την προηγούμενη, όχι μόνο σχεδιαστικά αλλά και σε μέγεθος. Το προηγούμενο Micra ήταν ένα σούπερ μίνι στο κάτω μέρος της κατηγορίας, πολύ κοντά στα μίνι αυτοκίνητα πόλης. Το σημερινό έχει μήκος μεγαλύτερο κατά 17,4 εκατοστά και με 3,99 μ. (αλλά και πολύ πιο σύγχρονο στιλ) βρίσκεται «στην καρδιά» της κατηγορίας, τα αυτοκίνητα της οποίας χρησιμοποιούνται πλέον από πολλούς στην Ελλάδα ακόμα και ως μικρά οικογενειακά αυτοκίνητα. Με το νέο χιλιάρη κινητήρα έχει καλύτερες επιδόσεις και μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια και ταυτόχρονα χαμηλότερη κατανάλωση (και -αντίστοιχα-χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας). Η ενδιαφέρουσα σχεδιαστική προσέγγιση της Nissan και οι πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρει, είναι ένα ακόμα ατού, ιδιαίτερα για τις νεότερες ηλικίες.
 
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο νέος 3κύλινδρος χιλιάρης βενζινοκινητήρας τούρμπο με τους 100 ίππους είναι καλύτερος από τον υπερτροφοδοτούμενο 0.9 που γνωρίζαμε, εύστροφος, αρκετά δυνατός για να προσφέρει απολύτως επαρκείς επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9) και ασφάλεια στα προσπεράσματα και γενικά ανταποκρίνεται στις ανάγκες «γενικής χρήσης» του αυτοκινήτου, που θα χρειαστεί να κινηθεί και έξω από την πόλη φορτωμένο. Κάποια έλλειψη ροπής εμφανίζεται χαμηλά, κάτω από τις 2.000 στροφές, καθώς η μέγιστη τιμή της ροπής αποδίδεται στις 2.750, κάτι που τονίζεται κι από το γεγονός ότι το κιβώτιο είναι 5άρι και μοιραία έχει αραιά διατεταγμένες και κάπως μακριές σχέσεις. Από τη στιγμή που θα φτάσει όμως στην περιοχή της μέγιστης ροπής, ανεβάζει εύκολα στροφές και προσφέρει αρκετή δύναμη για να κινηθεί το αυτοκίνητο με σβέλτους ρυθμούς αν το θέλει οδηγός και για να ανταποκριθεί σε όλες τις απαιτήσεις, ακόμα και σε μια ορεινή διαδρομή. Σίγουρα πάντως ένας τέτοιος κινητήρας θα συνδυαζόταν καλύτερα με ένα 6άρι κιβώτιο. Οι μακριές σχέσεις μειώνουν την κατανάλωση στο ταξίδι, όπου μπορεί να πλησιάσει τα 6 λίτρα/100 χλμ., ενώ στην πόλη μπορεί να περιοριστεί κάτω από 10 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Το γεγονός ότι η Nissan βρίσκεται εδώ και χρόνια στο ίδιο γκρουπ με μια ευρωπαϊκή εταιρεία σαν τη Renault και χρησιμοποιούν κοινές πλατφόρμες για τα αυτοκίνητά τους, είναι εμφανές από το επίπεδο της άνεσης που προσφέρει η σημερινή γενιά του Micra, η οποία είναι ευρωπαϊκού επιπέδου. Ίσως το «πάτημά» του να μην είναι τόσο «βαρύ» όσο του Clio και να εμφανίζει λίγο πιο απότομες αντιδράσεις της ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες, προσφέρει πάντως μια αρκετά καλή ποιότητα κύλισης και μια μία πολύ καλή άνεση για την κατηγορία, ασυνήθιστα καλή για ιαπωνικό αυτοκίνητο. Σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά του, δεν θα λέγαμε ότι πρόκειται για ένα «οδηγοκεντρικό» αυτοκίνητο που έχει ως στόχο την οδηγική απόλαυση, είναι όμως απολύτως ασφαλές, με καλό κράτημα, προβλέψιμη συμπεριφορά χωρίς απότομες αντιδράσεις (κάποια τάση να «φύγει» το πίσω μέρος αν αφήσεις απότομα το γκάζι πάνω σε μια πιεσμένη στροφή ξεθυμαίνει γρήγορα, πρiν επέμβει το ESP), ανεκτές κλίσεις στις στροφές και ένα ικανοποιητικό για την κατηγόρια τιμόνι, αν και λίγο ασαφές γύρω από τη θέση της ευθείας. Τα αποτελεσματικά φρένα συμπληρώνουν μια θετική εικόνα στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας.

 
Εσωτερικό

Η σημαντική αύξηση του μεγέθους του αυτοκινήτου είχε προφανώς αντίστοιχο αποτέλεσμα και στους χώρους, που χωρίς να είναι οι κορυφαίοι της κατηγορίας, είναι πλέον ικανοποιητικοί για 4 άτομα, ακόμα και για μία μετακίνηση έξω από την πόλη. Ακόμα καλύτερος, από τους κορυφαίους της κατηγορίας, είναι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 300 λίτρα. Μόνο που το κατώφλι φόρτωσης είναι κάπως ψηλό, δυσκολεύοντας έτσι την τοποθέτηση αντικειμένων αυξημένου βάρους. Το προσεγμένο εσωτερικό είναι ενδιαφέρον σχεδιαστικά, με δυνατότητα αρκετών χρωματικών συνδυασμών, έχει καλής ποιότητας υλικά (μαλακά πλαστικά στο ταμπλό) και είναι αρκετά λειτουργικό, με σωστή εργονομία, αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα και μεγάλο ντουλαπάκι στο ταμπλό Θα παρατηρήσουμε μόνο ό,τι η -αρκετά μεγάλη- κεντρική «θήκη» του ταμπλό έχει στο κάτω μέρος της πλαστικό που γλιστράει και όχι κάποιο αντιολισθητικό υλικό, οπότε αν ακουμπήσει κανείς εκεί ένα αντικείμενο (π.χ. τηλέφωνο) αυτό πηγαινοέρχεται και χτυπάει στα τοιχώματα στις αλλαγές πορείας του αυτοκινήτου.


Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με ασυνήθιστα πολλές επιλογές ρυθμίσεων για σούπερ μίνι, αφού εκτός του ότι η ρύθμιση της πλάτης είναι συνεχής, το τιμόνι δεν ρυθμίζεται μονό καθ ύψος, αλλά και κατά μήκος. Είναι δεδομένο λοιπόν ότι κάθε οδηγός θα βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου με το νέο χιλιάρη κινητήρα ξεκινάει από 14.290 ευρώ, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ενεργούς πέδησης, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, κλιματισμό, περιοριστή ταχύτητας, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι.

 

Facebook Comments