Οι δυσκολίες για τα F-35
Η επιλογή του Κυριάκου Μητσοτάκη να θέσει στην προμετωπίδα των ελληνικών αιτημάτων την αγορά αεροπλάνων F-35 δεν είναι τυχαία
Η επιλογή του Κυριάκου Μητσοτάκη να θέσει στην προμετωπίδα των ελληνικών αιτημάτων την αγορά αεροπλάνων F-35 δεν είναι τυχαία
Η επιλογή του Κυριάκου Μητσοτάκη να θέσει στην προμετωπίδα των ελληνικών αιτημάτων την αγορά αεροπλάνων F-35 δεν είναι τυχαία. Άλλωστε, η χώρα χρειάζεται μια γενναία ανανέωση των οπλικών της συστημάτων, ενώ η Τουρκία έχει μείνει έξω από το σχετικό πρόγραμμα, αφού αποφάσισε να «παίξει μπάλα» και με τη Ρωσία και να πάρει το αντιπυραυλικό σύστημα S-400.
Η πρόθεση της ελληνικής πλευράς είναι να προχωρήσει κανονικά η προμήθεια κάποιων αεροσκαφών, κατά πάσα πιθανότητα περί τα 20 (μια μοίρα δηλαδή), αλλά αυτό θα αργήσει ακόμα. Και αυτό γιατί ακόμα είναι σε εξέλιξη η αναβάθμιση των F-16, που περιλαμβάνει και αναβάθμιση της λειτουργικής τους επάρκειας, αλλά και των εν Ελλάδι εγκαταστάσεων, συνδυαστικά με την εκπαίδευση του προσωπικού. Όπως μου εξηγούν άνθρωποι που γνωρίζουν τα δεδομένα, η προμήθεια F-35 χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για τα F-16 είναι ανούσια, διότι σε αυτή την περίπτωση τα αεροσκάφη θα είναι «τυφλά» και απλώς ακόμα μια κατηγορία μαχητικών.
Επίσης, μπορεί οι συζητήσεις να ξεκινήσουν το 2024, όπως είπε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, θεωρείται, όμως, πραγματικά δύσκολο η ελληνική πλευρά να παραλάβει καινούργια αεροσκάφη πριν το 2027. Υπάρχει, δε, και το ζήτημα της παραγωγής από την μητρική εταιρεία. Και, φυσικά, υπάρχει και η παράμετρος του κόστους. Κάθε αεροπλάνο κοστίζει περί τα 80 εκ. ευρώ, ενώ και η συντήρησή τους είναι ακριβό «σπορ». Εξ ου και ο Κυριάκος Μητσοτάκης την Τρίτη, μιλώντας στο Atlantic Council, άφησε παράθυρο για μια αμερικανική διευκόλυνση στο εγγύς μέλλον, αναγνωρίζοντας τις δύσκολες δημοσιονομικές συνθήκες στη χώρα μας.
Οι Αμερικανοί, πάντως, αποτιμούν την πρόθεση και την αποτιμούν θετικά.
Ο εξ απορρήτων
Facebook Comments