ΕΤΕ: «Σημείο καμπής για τα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών capital controls και καραντίνα»
Ημέρες… capital controls, οπότε και οι καταναλωτές έκαναν μαζική στροφή στη χρήση καρτών, θυμίζουν τα στοιχεία της Εθνικής Τράπεζας
Ημέρες… capital controls, οπότε και οι καταναλωτές έκαναν μαζική στροφή στη χρήση καρτών, θυμίζουν τα στοιχεία της Εθνικής Τράπεζας
Ημέρες… capital controls, οπότε και οι καταναλωτές έκαναν μαζική στροφή στη χρήση καρτών, θυμίζουν τα στοιχεία της Εθνικής Τράπεζας για το traffic στο ηλεκτρονικό της δίκτυο το δίμηνο της καραντίνας.
«Τον Απρίλιο, για παράδειγμα, είχαμε 100.000 νέες εγγραφές και περίπου 50.000 πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών online (κάρτες, προθεσμιακές καταθέσεις). Όσον αφορά στις συναλλαγές, εκεί, που τα ηλεκτρονικά δίκτυα αντιπροσώπευαν το 40% του συνόλου, ξαφνικά εκτινάχθηκαν σε πάνω από 60%, με το υπόλοιπο 35% να αφορά σε συναλλαγές μέσω ATMs και μόλις 5% μέσω φυσικών καταστημάτων», τόνισε, στο πλαίσιο διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου ο Director Retail Banking της τράπεζας, κ. Δημήτρης Πλέσσας, για να προσθέσει: «Ο κόσμος, όπως με την οικονομική κρίση και τα capital controls στράφηκε στη χρήση καρτών, τώρα με την πανδημία επέλεξε τα ηλεκτρονικά μέσα. Ήταν δύο σημεία καμπής, εάν μπορούμε να το πούμε έτσι, για τα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών».
Για αύξηση στις εγχρήματες ψηφιακές συναλλαγές, όπως, για παράδειγμα, μεταφορές, πληρωμές και οτιδήποτε έχει να κάνει με τη μεταβίβαση χρήματος, έκανε λόγο από την πλευρά του, ο Group CIO της ΕΤΕ, κ. Στράτος Μoλυβιάτης, σχολιάζοντας πως εάν στο επίμαχο ποσοστό συνυπολογιστούν και οι μη εγχρήματες συναλλαγές τότε αυτό «αγγίζει» το 50%. «Η εκτόξευση ήταν μεγάλη και γι’ αυτό επιταχύναμε και την αναβάθμιση των υποδομών μας», πρόσθεσε.
Ερωτηθείς, πάντως, για τις προμήθειες, που «κρατούν» οι τράπεζες στις e-συναλλαγές, ο κ. Πλέσσας απάντησε: «Αυτή η μετάβαση στα ψηφιακά κανάλια έρχεται και με μία πολύ μεγάλη μείωση του κόστους για τον πελάτη. Αυτό προκύπτει από την αντίστοιχη μείωση του κόστους για την τράπεζα. Όταν μία συναλλαγή στο φυσικό δίκτυο κοστίζει για την τράπεζα πάνω από τρία ευρώ, είναι προφανές ότι θα πρέπει να τιμολογηθεί και ανάλογα. Στον αντίποδα, στα μηχανήματα, τα ΑΤΜs και περισσότερο στο ψηφιακό δίκτυο, όπου οι συναλλαγές κοστίζουν λιγότερο, μπορούμε να είμαστε πιο ευέλικτοι».
Σύμφωνα με τον ίδιο, η ΕΤΕ σχεδιάζει να συνεχίσει την παροχή πακέτων προϊόντων, τόσο για ιδιώτες, όσο και για επιχειρήσεις. «Ουσιαστικά, ομαδοποιούμε τις υπηρεσίες, που συχνά χρησιμοποιούν αμφότεροι και τις προσφέρουμε με μία μηνιαία συνδρομή, πολύ χαμηλότερη από την τιμολόγηση αυτών μεμονωμένα», εξήγησε.
Υποχωρεί – λόγω ιού – η δραστηριότητα των fintech
«Στην ΕΤΕ δεν αισθανόμαστε ότι απειλούμαστε από τις fintech εταιρείες». Αυτό απάντησε ο κ. Μολυβιάτης, κληθείς να σχολιάσει πως βλέπει η τράπεζα τις νεοφυείς εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στον χρηματοοικονομικό τομέα (Revolut, N26).
«Οι πελάτες τους είναι και δικοί μας πελάτες. Επίσης, υπάρχουν κάποια όρια στην παλέτα των προϊόντων, που μπορούν αυτές να προσφέρουν, γιατί όσο μεγαλώνουν – να δώσουν, για παράδειγμα, ένα δάνειο άνω των 30.000 ευρώ – θα πρέπει να πάρουν και τις αντίστοιχες καλύψεις. Αρχίζουν, επομένως και μπαίνουν σε ένα πιο βαρύ πλαίσιο. Με λίγα λόγια, μολονότι το 2019 ήταν η χρονιά των fintech, το 2020 είναι η χρονιά των υπολοίπων να καλύψουν το χάσμα γύρω από τις παρεχόμενες υπηρεσίες, που, έτσι κι αλλιώς, έχει μικρύνει πολύ τους τελευταίες 18 μήνες», συμπλήρωσε, αναφερόμενες σε πρόσφατες έρευνες, που θέλουν τις επίμαχες εταιρείες να καταγράφουν υποχώρηση της συναλλακτικής τους δραστηριότητας. «Οι λόγοι είναι πολλοί. Κυρίως, όμως, σχετίζεται με το γεγονός ότι παραδοσιακά στις κρίσεις οι πελάτες πηγαίνουν σε αυτόν, που θεωρούν ότι έχει μεγαλύτερη ασφάλεια», κατέληξε ο κ. Μολυβιάτης.
Internet Banking… κομμένο και ραμμένο για επιχειρήσεις
Τις νέες δυνατότητες του Internet Banking για τις επιχειρήσεις παρουσίασε σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου η διοίκηση της ΕΤΕ. Ειδικότερα, η τράπεζα προσφέρει:
1. Online αποπληρωμή επιχειρηματικών δανείων. Οι επιχειρήσεις μπορούν πλέον να παρακολουθούν συγκεντρωτικά τις οφειλές για όλα τα επιχειρηματικά τους δάνεια και να τις αποπληρώνουν με μία μόνο συναλλαγή από το Internet Banking, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε κατάστημα.
2. Online αίτημα εκταμίευσης: Οι επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλουν μέσω του νέου Internet Banking αίτημα για άμεση εκταμίευση ποσού από τα εγκεκριμένα τους όρια. Η επεξεργασία του αιτήματος και η εκταμίευση του ποσού ολοκληρώνεται την ίδια ημέρα ή στον επιθυμητό από την επιχείρηση χρόνο.
3. Online αίτημα ανανέωσης ή τροποποίησης νομιμοποιητικών εγγράφων: Με τη νέα δυνατότητα οι επιχειρήσεις υποβάλουν ηλεκτρονικά αιτήματα για ανανέωση ή τροποποίηση της γνωμάτευσης νομιμοποίησής τους, επισυνάπτοντας ψηφιακά τα δικαιολογητικά, χωρίς να απαιτείται η προσκόμισή τους σε κατάστημα.
4. Online Διαχείριση εταιρικών χρηστών: Η νέα υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση να ορίζει ηλεκτρονικά ειδικούς διαχειριστές, οι οποίοι με τη σειρά τους, θα έχουν δικαίωμα καθορισμού, τόσο των νέων χρηστών της εταιρείας, όσο και των ορίων συναλλαγών, εγκρίσεων, καθώς και προσβάσεών τους σε προϊόντα και υπηρεσίες.
6. Online αιτήσεις: Oι επιχειρήσεις έχουν πλέον τη δυνατότητα αποστολής υπογεγραμμένων συμβατικών εγγράφων και ενημέρωσης του εταιρικού τους προφίλ μέσα από το Internet Banking, με μία απλή ηλεκτρονική αίτηση, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη στο κατάστημα.
7. Mobile Customer Onboarding: Όλες οι ατομικές επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, που είναι κάτοχοι χρεωστικής κάρτας Εθνικής Τράπεζας (Debit Business card) μπορούν να αποκτήσουν από το κινητό τους κωδικούς πρόσβασης για το digital banking της Εθνικής. Η διαδικασία διαρκεί ελάχιστα λεπτά και γίνεται μέσω της εφαρμογής NBG Mobile Banking.
Παράλληλα, η ΕΤΕ δρομολογεί το λανσάρισμα των online ενεργοποίησης λύσεων e-commerce, ψηφιακών υπογραφών, παρακολούθησης εμβασμάτων εξωτερικού σε πραγματικό χρόνο, παροχής αναβαθμισμένου συστήματος ειδοποίησης συναλλαγών, δυνατότητας digital onboarding για επιχειρήσεις και διαμόρφωσης ενός πλήρως λειτουργικού Mobile Banking App για επιχειρήσεις.
Facebook Comments