Το SEAT Ibiza απέκτησε πιο σπορτίφ έκδοση με τον 1.5 TSI κινητήρα και με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο DSG των 7 ταχυτήτων, για να ικανοποιήσει το κοινό που αναζητούσε περισσότερη δύναμη. Το Seat Ibiza FR των 150 ίππων εξοπλίζεται με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1.495 κ.εκ., ο οποίος εξοπλίζεται με σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων. Συνδυάζει σύστημα υπερπλήρωσης και τροφοδοσία πολλαπλού ψεκασμού, με αποτέλεσμα η ισχύς να φτάνει, όπως ήδη αναφέραμε, τους 150 ίππους.

Η μέγιστη ροπή των 250 Nm έρχεται από τις 1.500 σ.α.λ. και παραμένει σταθερή μέχρι τις 3.500, με το ρόλο της μετάδοσης να ανήκει στο δημοφιλές και εξαιρετικά γρήγορο DSG διπλού συμπλέκτη. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 8 δλ., τα 60-100 χλμ./ώρα σε 4,1 δλ., τα 80-120 σε 5,2 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 219 χλμ./ώρα. Αυτές οι επιδόσεις του χαρίζουν αναμφισβήτητα την πρώτη θέση στην κατηγορία των supermini, όσον αφορά στις επιδόσεις.

Το FR είναι ένα μοντέλο που σε προκαλεί να κινείσαι σβέλτα! Τι συμβαίνει όμως εάν επιλεχτεί το “Sport προφίλ; Νιώθεις πιο βαρύ το τιμόνι, πατάς το δεξί πεντάλ και γίνεται πιο άμεσο το πέρασμα της ισχύος στο δρόμο. Κι όσο πατάς, τόσο σε βοηθάει και το υπόλοιπο σύνολο, με τα αμορτισέρ να σφίγγουν λίγο περισσότερο και να προσφέρουν pure fan αν αποφασίσεις να το πιέσεις σε διαδρομές με κλειστές στροφές. Χωρίς υπερβολές. Μην περιμένετε επιδόσεις… Cupra, αλλά το πιο χαμηλό σύνολο (κατά 15 mm σε σχέση με τις απλές εκδόσεις) και η κατά 20% σφιχτή ανάρτηση δείχνει ότι μπορεί να φτάσει τις γραμμές που είχε χαράξει η κορυφαία έκδοση στο παρελθόν, παρά τους 150 ίππους.

Εκεί όμως που πρέπει να σταθούμε είναι στους χώρους, πού παρά τα μόλις 4 μέτρα μήκους και 2,56 μέτρα μεταξόνιο, το SEAT Ibiza FR χαρίζει μια ευρύχωρη καμπίνα, με αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα και ένα πορτμπαγκάζ 355 λίτρων. Αυτό οφείλεται κυρίως λόγω της πλατφόρμας MQB A0 του ομίλου VW, η οποία είναι αυξημένη κατά 87mm σε πλάτος και ξεχωρίζει στην κατηγορία του.

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται η έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών, απ’ όπου “κουμαντάρει” ο χρήστης όλα τα συστήματα ψυχαγωγίας, ενώ προαιρετικά με το Connectivity Box φέρει ασύρματο φορτιστή και ενισχυτή GSM εξασφαλίζοντας ένα… πάντα φορτισμένο smartphone και μια διαρκή σύνδεση στο διαδίκτυο. Δεν λείπουν και ελάχιστα φυσικά κουμπιά, ώστε να υπάρχει μια άμεση επαφή με το multimedia σύστημα, καθώς και με τον αυτόματο κλιματισμό. Να συμπληρώσουμε ότι απεικονίζονται και πληροφορίες για το αυτοκίνητο, όπως είναι η μέση κατανάλωση, ο χρόνος λειτουργίας, κ.ά. Ακόμα, υπάρχει δυνατότητα παραμετροποίησης της λειτουργίας του οχήματος (Drive Profile) η οποία έρχεται να ανταποκριθεί στις ορέξεις σας, προσφέροντας τέσσερις επιλογές λειτουργίας: Eco, Normal, Sport, Individual.

Στον δρόμο, το SEAT Ibiza FR μπορεί να σου βάλει το χαμόγελο στο πρόσωπο. Αξιοσημείωτη είναι η γραμμική αίσθηση που αποκομίζεις από τον κινητήρα και μόλις από τις χαμηλές στροφές δείχνει ότι έχει αρκετά να δώσει. Η συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων είναι άψογη, χαρίζοντας βελούδινες αλλαγές και σε αφήνει να αναρωτιέσαι αν τελικά αυτή την εποχή χρειάζεσαι τον… συμπλέκτη. Εντός πόλης επιλέγεις το οδηγικό προφίλ “Eco για περισσότερη οικονομία, ενώ η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, δεν κάνει τους επιβάτες να δυσανασχετούν σε κάθε κακοτεχνία του δρόμου. Από την άλλη, οι 18 ιντσών τροχοί με το χαμηλό προφίλ (40) δεν είχαν μεγάλο περιθώριο απορρόφησης των κραδασμών και οι ελιγμοί αποφυγής λακκουβών έρχονται αντανακλαστικά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1498 cc
Ισχύς: 150 PS/6000 rpm
Ροπή: 250 Nm/1500 rpm
Μετάδοση: Στον εμπρός άξονα
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 8.2 sec
Τελική ταχύτητα: 216 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5,6 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 128 gr/km
Βάρος:  1199 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.059/1.780/1.429 mm
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Τιμή: 22.460€

Facebook Comments