Aνανέωση για το επαναστατικό X-ADV της Honda
Δε συμβαίνει συχνά στο κόσμο των μοτοσυκλετών να γεννιέται μία φρέσκια ιδέα, η οποία να σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας κατηγορίας
Δε συμβαίνει συχνά στο κόσμο των μοτοσυκλετών να γεννιέται μία φρέσκια ιδέα, η οποία να σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας κατηγορίας
Το σκεπτικό ήταν το εξής: ας πάρουμε τις αρετές μιας κλασικής μοτοσυκλέτας περιπέτειας, όπως ικανότητες παντός εδάφους, όρθια θέση οδήγησης για εξαιρετική ορατότητα και αξιοσημείωτη πολύπλευρη χρηστικότητα, για τη δουλειά και τον ελεύθερο χρόνο. Μετά ας δούμε τι προσφέρει μία μέση μοτοσυκλέτα καθημερινής χρήσης. Μπορεί να είναι σκούτερ ή μοτοσυκλέτα αλλά θα είναι ευκολοδήγητη, σβέλτη και άνετη, αποδοτική και με πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους. Οι πρωτοπόροι μηχανικοί της Honda συνδύασαν ‘2 διαφορετικούς κόσμους σε 1’ και γεννήθηκε κάτι πραγματικά ξεχωριστό.
Όμως το X-ADV εξελίσσεται συνεχώς. Για το 2021, η Honda αυξάνει τις επιδόσεις του κινητήρα, μειώνοντας το βάρος, αναβαθμίζει το στυλ και προσθέτει ακόμα μεγαλύτερη πρακτικότητα. Αποτέλεσμα: ένα ακόμα πιο μοντέρνο και επιθυμητό X-ADV.
Το νέο X-ADV διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά και η λιανική τιμή πώλησής του ξεκινάει από 13.500€.
Η αυξημένη ισχύς κατά 4 ίππους (3kW) για τον κινητήρα προδιαγραφών του X-ADV και η αύξηση του μέγιστου ορίου στροφών κατά 600 στροφές ανά λεπτό είναι οι κυριότερες αλλαγές, που επιτεύχθηκαν με τη βελτίωση του χρονισμού των βαλβίδων (διάρκεια ανοίγματος) και της απόδοσης εισαγωγής/εξαγωγής. Οι τρεις πρώτες σχέσεις (1η, 2η, 3η) είναι κοντύτερες για πιο ζωηρή επιτάχυνση, ενώ οι υπόλοιπες τρεις (4η, 5η, 6η) είναι μακρύτερες για πιο ξεκούραστη οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες ταξιδιού και εξαιρετική κατανάλωση.
Το ηλεκτρονικό γκάζι – Throttle By Wire (TBW) προσαρμόζει το χαρακτήρα του κινητήρα σύμφωνα με τα 4 προφίλ οδήγησης (ride modes): RAIN, STANDARD, GRAVEL και SPORT και ένα εξατομικευμένο USER mode.
Η μέγιστη ισχύς έχει αυξηθεί κατά 4 ps (3kW) και φτάνει τα 58,6 ps (43.1kW) στις 6.750 σαλ., ενώ η μέγιστη ροπή των 69Nm αποδίδεται στις 4.750 σαλ. Στην αύξηση των επιδόσεων συνεισφέρει και μία αναβάθμιση του κιβωτίου με τις τρεις πρώτες σχέσεις να έχουν γίνει κοντύτερες, κάτι που βελτιώνει την εκκίνηση από στάση και την εν εκκινήσει επιτάχυνση. Από τα 30 km/h, το X-ADV καλύπτει 20m σε 1,7 δευτ., 50m σε 3,2 δευτ., ενώ στα 60km/h ο ροπάτος κινητήρας περιστρέφεται μόλις με 2.500 σαλ. Η 4η, η 5η και 6η είναι τώρα ελαφρώς μακρύτερες, για βελτιωμένη κατανάλωση και πιο ευέλικτη αξιοποίηση της αυξημένης ισχύος.
Για κατόχους διπλωμάτων κατηγορίας A2 διατίθεται μία έκδοση 47,6 ps (35kW), που μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε full power έκδοση σε έναν εξουσιοδοτημένο επισκευαστή της Honda όταν το επιτρέπει η νομοθεσία. Εξίσου εύκολο είναι να περιοριστεί η έκδοση full power 47,6 ps (35kW), σε ένα συνεργείο της Honda επαναπρογραμματίζοντας την ECU.
Ο κινητήρας του X-ADV είναι ιδιαίτερα οικονομικός – με κατανάλωση 27,8km/l (WMTC mode) και εκτιμώμενη αυτονομία 366km από το ρεζερβουάρ των 13,2 λίτρων. Επίσης, πληροί επίσης τις προδιαγραφές EURO5, που από την 1η Ιανουαρίου 2020 εισήγαγαν πολύ αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων συγκριτικά με το EURO4. Σύμφωνα με αυτό, οι επιτρεπόμενες εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα έχουν μειωθεί σημαντικά, ενώ η μείωση των συνολικών επιτρεπόμενων εκπομπών υδρογονανθράκων έχει ξεπεράσει το 40%, ο έλεγχος αυτανάφλεξης είναι αυστηρότερος και έχει καθιερωθεί ένα όριο επιτρεπόμενων σωματιδίων
Η τεχνολογία DCT της Honda διανύει τώρα τον 11ο χρόνο παραγωγής της και πάνω από 140.000 μοτοσικλέτες της Honda με DCT έχουν πουληθεί στην Ευρώπη από το 2010. Προσφέρει συνεπείς, ομαλές αλλαγές σχέσεων και πολύ γρήγορα η χρήση του γίνεται δεύτερη φύση. Χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες: έναν για την εκκίνηση και την 1η, 3η και 5η σχέση και τον άλλον για τη 2η, 4η και 6η σχέση, με ομόκεντρους άξονες συμπλεκτών για συμπαγή δομή.
Κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από το δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα. Όταν πραγματοποιείται μία αλλαγή, το σύστημα προεπιλέγει την επόμενη σχέση μέσω του ανενεργού συμπλέκτη. Ο πρώτος συμπλέκτης στη συνέχεια αποσυνδέεται ηλεκτρονικά καθώς ταυτόχρονα ενεργοποιείται ο δεύτερος συμπλέκτης. Το αποτέλεσμα είναι συνεπείς, ταχείες και ομαλές αλλαγές σχέσεων.
Ο αποθηκευτικός χώρος χωρητικότητας 1L- 21L κάτω από τη σέλα χωράει ένα full-face κράνος enduro και φωτίζεται με LED, του οποίου η επιφάνεια εκπέμπει ομοιόμορφο φωτισμό χωρίς αντανάκλαση. Μία θύρα φόρτισης USB αντικαθιστά την ηλεκτρική πρίζα ACC 12V τύπου αυτοκινήτου και βρίσκεται στο πίσω τμήμα του αποθηκευτικού χώρου. Το χειρόφρενο έχει μετακινηθεί από τη δεξιά πλευρά του φέρινγκ στο τιμόνι (επίσης δεξιά), απελευθερώνοντας χώρο για ένα πρακτικό και εύκολης πρόσβασης ντουλαπάκι. Ένα κεντρικό σταντ περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό για παρκάρισμα του X-ADV σε κλίση χωρίς κίνδυνο ανατροπής.
Για πρόσθετη άνεση, το X-ADV χρησιμοποιεί το Smart Key, που παραμένει στην τσέπη του αναβάτη και καταργεί την ανάγκη χρήσης κλειδιού για τον κεντρικό διακόπτη, την τάπα ρεζερβουάρ και τη σέλα.
Για άριστο έλεγχο σε συνθήκες εκτός δρόμου, το ανεστραμμένο πιρούνι των 41mm τύπου φυσιγγίου διαθέτει ρυθμίσεις προ-φόρτισης και επαναφοράς. Το πίσω μονό αμορτισέρ προσφέρει ρύθμιση προ-φόρτισης ενώ εδράζεται στο αλουμινένιο ψαλίδι – που κατασκευάζεται από τμήματα διατομής σχήματος U – μέσω μοχλικού συστήματος Pro-Link.
Ο εμπρός τροχός 17-ιντσών και ο πίσω τροχός 15-ιντσών χρησιμοποιούν ατσάλινες ακτίνες ανθεκτικές στη σκουριά και συμβάλλουν στην ικανότητα του X-ADV να ανταπεξέρχεται στις ανωμαλίες του εδάφους. Ελαστικά με τακούνια συμβάλλουν στην οδηγική ποιότητα, ενώ οι σχήματος L βαλβίδες διευκολύνουν τον έλεγχο πίεσης του αέρα. Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 120/70 R17 μπροστά και 160/60 R15 πίσω.
Δύο ακτινικά διατεταγμένες τετραπίστονες δαγκάνες επενεργούν σε δίσκους 296mm σε συνδυασμό με σύστημα ABS.
Facebook Comments