Τα μεγαλύτερα φιλοζωικά σωματεία της χώραςόπως το Save a Greek Stray, η Στέγη Αδέσποτων Ζώων – Takis Shelter, το Καταφύγιο Αδέσποτων Ζώων, η Ζωοφιλική Ένωση Ηλιούπολης, το Little Shelter, ο Αδέσποτος Πλανήτης – Stray Planet, το Φιλοζωικό Σωματείο Δεύτερη Ευκαιρία – SCARS, το Stray.gr, τα Αδεσποτούλια Ξάνθης και δεκάδες ακόμη σωματεία αλλά και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις όπως το Dogs Voice και το Animal Welfare Karpathos – Φιλοζωική Δράση Καρπάθου αλλά και η Αστική Πανίδα του Δήμου Αθηναίων στηρίζουν ανοιχτά το νομοσχέδιο για τα ζώα συντροφιάς που τέθηκε σε διαβούλευση και κάνουν σχετικές παρατηρήσεις όσον αφορά άρθρα και παραγράφους του νομοσχεδίου και αλλαγές που πρέπει να γίνουν.

«Οι εθελοντές των φιλοζωικών σωματείων δίνουν καθημερινά τη δική τους μάχη στους δρόμους παλεύοντας με την εγκατάλειψη, την κακοποίηση, ενεργητική και παθητική, την αρρώστια και κάθε είδους δυστυχία που βιώνουν τα ζώα συντροφιάς (σκύλοι και γάτες) καθώς και οι σκύλοι εργασίας (κυνηγόσκυλα, τσοπανόσκυλα) που αποτελούν δυστυχώς την πλειοψηφία. Ο αγώνας αυτός είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας και έχουμε μάθει να ζούμε παλεύοντας», αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους ενώ αφήνουν αιχμές για την εκπροσώπησή τους από τις φιλοζωικές ομοσπονδίες: «Ποτέ όμως δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι θα αναγκαζόμασταν να δώσουμε μάχη μεταξύ μας για το επικείμενο νομοσχέδιο που βρίσκεται σε διαβούλευση».

«Κανένα νομοσχέδιο σίγουρα δεν είναι από τα γεννοφάσκια του τέλειο και δεν μπορεί να διορθώσει όλα τα κακώς κείμενα καθώς και τα δυσεπίλυτα προβλήματα που προήλθαν και παγιώθηκαν από σοβαρότατες ελλείψεις και λάθη προηγούμενων νόμων και οδήγησαν την χώρα στο σημείο που βρίσκεται σήμερα», αναφέρουν και τονίζουν ότι «είναι όμως ένας νόμος που σεβόμενος τις 5 βασικές αρχές ελευθερίας των ζώων επιθυμεί ξεκάθαρα και με ρεαλισμό να δώσει λύσει στο πρόβλημα».

«Ναι είναι ένας νόμος τεχνοκρατικός. Ναι είναι ένας νόμος με μητρώα, ένας νόμος που απαιτεί η αναπαραγωγή, η φιλοζωία, η φιλοζωική εκπαίδευση, οι υιοθεσίες των ζώων συντροφιάς, οι φιλοζωικές δράσεις να γίνονται κάτω από συγκεκριμένο πλαίσιο και κανόνες προκειμένου να προωθηθεί η υγιής και οργανωμένη φιλοζωία», αναγνωρίζουν τα σωματεία και οι οργανώσεις και επισημαίνουν ότι «πάνω σε αυτή τη βάση η στάση μας απέναντι στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο μόνο θετική μπορεί να είναι». «Κανείς δεν μπορεί να καταδικάσει ένα νομοσχέδιο που αναγνωρίζει επιτέλους τον αγώνα των φιλοζωικών σωματείων και στον οποίο διακρίναμε πληθώρα θετικών σημείων που δεν χωρούν παρερμηνείες», συμπληρώνουν.

Τα 26 θετικά σημεία του νομοσχεδίου που αναγνωρίζουν: 

1.  Πρώτη φορά νομοσχέδιο αναφέρεται στις 5 ελευθερίες των ζώων

2. Αναγνωρίζει τα ζώα θεραπείας και ενισχύει το θεσμό.

3. Θεσπίζει Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς ώστε να υπάρχει μία ολιστική προσέγγιση και πλήρης ιατρική εικόνα του ζώου όταν το χρειάζεται και όχι αποκλειστικά για τις ζωοανθρωπονόσους

4. Αναγνωρίζει την προσφορά των φιλοζωικών σωματείων και κατοχυρώνει τη δυνατότητα της αναδοχής, πρακτική που φιλοζωικά σωματεία και εθελοντές ακολουθούν εδώ και χρόνια.

5. Θεσπίζει μητρώο Φιλοζωικών σωματείων γιατί η υγιής φιλοζωία επιβάλλεται να συνοδεύεται από σωστούς κανόνες

6. Θεσπίζεται η πλατφόρμα υιοθεσίας ώστε όλες οι διαδικασίες να είναι διαφανείς και να αποτραπούν αποτελεσματικά επιτέλους οι ανεύθυνες υιοθεσίες., αναγνωρίζοντας παράλληλα την σημαντική προσφορά των σωματείων στο θεσμό της υιοθεσίας.

7.Θεσπίζεται μητρώο αιμοδοσίας

8. Υποχρεώνει τους Δήμους να εντάξουν τη διαχείριση των αδέσποτων στον επιχειρησιακό τους σχεδιασμό και να αξιολογούνται τα αποτελέσματα. Επιπλέον υποχρεώνονται να έχουν πρόγραμμα διαχείρισης καθ ’όλη τη διάρκεια του έτους.

9. Απαγορεύει την πώληση ζώων συντροφιάς από pets shops

10. Επιβάλλει την καταβολή χρηματικού ποσού για την παράδοση ζώων από κηδεμόνες στους δήμους έτσι ώστε να μην αποποιούνται της κηδεμονίας του χωρίς καμία συνέπεια ακόμα και όταν δεν πρόκειται για εγκατάλειψη.

11. Θεσπίζει υποχρεωτικούς κανόνες ευζωίας για τη συμβίωση με τα κατοικίδια μας

12.Επιβάλλει  κυρώσεις σε κυνηγούς για ατσιπάριστα ζώα καθώς και για εγκαταλείψεις κουταβιών.

13. Θεσπίζει συγκεκριμένους κανόνες για την εκτροφή όπως πρέπει να ισχύει σε κάθε επαγγελματικό κλάδο.

14. Απαγορεύει τις αγγελίες για αναπαραγωγή.

15.Προσθέτει υποχρεωτικό κείμενο για την υπεύθυνη υιοθεσία σε κάθε αγγελία

16. Αναγνωρίζει τις υιοθεσίες του εξωτερικού καθώς και το θεσμό του adoption fee που προορίζεται για τα έξοδα που έχουν γίνει για τα ζώα. Μακάρι και τα δημοτικά καταφύγια να αναγνώριζαν το θεσμό αυτό ώστε να σταματήσουν να αποτελούν πηγή εύκολης απόκτησης «δωρεάν» σκύλου από τον καθένα

17. Απαγορεύει ρητά  τη βασανιστική πρακτική του παστουρώματος.

18. Εισάγει το μάθημα της φιλοζωίας στα σχολεία και θεσπίζει την υποχρεωτική φιλοζωική εκπαίδευση στη σχολή της ΕΛ.ΑΣ

19. Αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας των δημοτικών καταφυγίων και δίνει επιτέλους τη δυνατότητα πρόσβασης σε πολίτες και εθελοντές.

20. Απελευθερώνει την  πρόσβαση κατοικίδιων σε θάλασσες και παραλίες

21. Δίνει τη δυνατότητα στα φιλοζωικά σωματεία να επιχορηγηθούν για το έργο τους.

22. Δημιουργεί επιτροπή εποπτείας των δήμων και επιβάλλει τις ανάλογες κυρώσεις όταν δεν λειτουργούν σωστά και αποτελεσματικά.

23.Θεσπίζει μητρώο παραβατών

24. Δημιουργεί εθνική γραμμή καταγγελιών, βοηθώντας σημαντικά στη δημοσιοποίηση περιστατικών κακοποίησης και κατ’επέκταση στην αντιμετώπισή τους.

25. Δημιουργεί πάρκα σκύλων.

26 Αφαίρει το ζώο από τον κηδεμόνα του όταν επιβάλλεται, με γνώμονα  την ευζωία του.

Ωστόσο, αναφέρουν σημεία του νομοσχεδίου που μπορούν να παρερμηνευτούν και χρήζουν βελτίωσης και είμαστε σίγουροι ότι θα αποσαφηνιστούν μέσα από τον υγιή διάλογο πριν το νομοσχέδιο οδηγηθεί προς ψήφιση.

Πιο συγκεκριμένα, αναφέρουν ως σημεία προς βελτίωση:

  • Άρθρο 39 , παράγραφος 3

Ενώ θεσπίζεται η υποχρεωτική στείρωση το άρθρο αυτό αφήνει “ανοιχτό παράθυρο” για ανεξέλεγκτη αναπαραγωγή σε συγκεκριμένες ομάδες στις οποίες θα έπρεπε ρητά και κατηγορηματικά να απαγορεύεται. Ζητάμε να οριστούν πιο συγκεκριμένοι κανόνες και προϋποθέσεις για την ηθική και νόμιμη εκτροφή. Τα αδέσποτα δεν πέφτουν από τον ουρανό και η συντριπτική τους πλειοψηφία  προέρχεται από  δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς.

Για να σταματήσει λοιπόν η πηγή , πρέπει να κλείσουμε τη βρύση για κάποια χρόνια , αλλιώς δε θα τελειώσουμε ποτέ με τα εκατομμύρια αδέσποτα στους δρόμους και τα χιλιάδες εγκλωβισμένα σε κλουβιά .

Επιπλέον είναι επιτακτική ανάγκη να ξεκινήσει το μέτρο της υποχρεωτικής στείρωσης με την εφαρμογή του παρόντος νόμου, χωρίς την καθυστέρηση των 2 ετών και χωρίς κανένα περιθώριο αναπροσαρμογής του χρόνου εφαρμογής του σύμφωνα με την απόφαση του εκάστοτε υπουργού.

  • Αρθρο 18

Η Λεϊσμανίαση χαρακτηρίζεται ζωοανθρωπονόσος αλλά με την εξέλιξη της κτηνιατρικής καθίσταται ιάσιμη για ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ζώων. Με την κατάλληλη θεραπεία και διαχείριση τα ζώα δεν την μεταδίδουν. Η ιδιαίτερη αναφορά στο άρθρο 18 θα πρέπει να είναι ενημερωτική ως προς τον τρόπο θεραπείας και διαχείρισης και όχι εκφοβιστική χαρακτηρίζοντας την ασθένεια ως επικίνδυνη.

  • Άρθρο 2 – παράγραφος 11 & 12

Ζητάμε να αρθεί ο περιορισμός για ύπαρξη αδειοδοτημένου καταφυγίου από τα φιλοζωικά σωματεία και οργανισμούς , ώστε αυτά να μπορούν να συνεχίσουν να προσφέρουν το έργο τους σε συνεργασία με τις αρχές και το κράτος. Η υποχρεωτική προϋπόθεση αδειοδοτημένου καταφυγίου απαγορεύει στη συντριπτική πλειοψηφία των φιλοζωικών σωματείων και οργανισμών να συνεχίσουν το έργο τους και με τα νέα δεδομένα να μπορούν να οριστούν προσωρινοί ιδιοκτήτες των ζώων που περιθάλπουν. Ουσιαστικά τα καθιστά εκτός νόμου μια και δεν είναι ξεκάθαρη η δυνατότητα των σωματείων ως νομικά πρόσωπα να γίνουν ανάδοχοι ή προσωρινοί ιδιοκτήτες για να παρέχουν τη περίθαλψη, φροντίδα και φιλοξενία τους στα ζώα που τη χρειάζονται.
Η πλειοψηφία των  οργανώσεων με ελάχιστες εξαιρέσεις , δεν διαθέτουν καταφύγιο και φιλοξενούν ζώα σε σπίτια αναδόχων και εθελοντών, ενώ συνεργάζονται επίσης με επιλεγμένα ενδιαιτήματα.
Είναι πολύ σημαντική λοιπόν η βελτιστοποίηση και ο επαναπροσδιορισμός των δυο ορισμών  11 & 12 στο άρθρο 2, αφού με την υπάρχουσα διατύπωση καθιστά αδύνατη τη συνεισφορά των φιλοζωικών σωματείων  στη διάσωση και μετέπειτα φιλοξενία ενός ζώου από αυτά.

  • Άρθρο 5

Η διαμονή ζώων σε ταράτσες αποτελεί μία σοβαρότατη κακοποίηση που τα φιλοζωικά σωματεία αντιμετωπίζουν καθημερινά. Ζώα παρατημένα , σε αντίξοες καιρικές συνθήκες , αποξενωμένα, υποσιτισμένα με έντονα προβλήματα κοινωνικοποίησης και πάντα άρρωστα.. Ζώα που ζουν και πεθαίνουν μακριά από κάθε βλέμμα. Η δυνατότητα διαμονής σε αυτές έρχεται σε αντίθεση με τους κανόνες ευζωίας που θεσπίζονται σε άλλα άρθρα. Το ίδιο ακριβώς αντιμετωπίζουμε και με τα ζώα συντροφιάς που διαβιούν ουσιαστικά σε βεράντες. Και αδυνατούμε να αποδείξουμε την μόνιμη παραμονή τους καθώς ο συνήθης ισχυρισμός του ιδιοκτήτη είναι πως η παραμονή είναι προσωρινή. Επειδή όλοι ξέρουμε πως ουδέν μονιμότερον του προσωρινού, προτείνουμε να απαγορευθεί η παραμονή κατοικίδιων σε εξωτερικούς χώρους χωρίς την παρουσία ιδιοκτήτη.

Επιπλέον οι λέξεις μόνιμο δέσιμο όπως και στον προηγούμενη νόμο επέφεραν παρερμηνείες και δυσκολία στην απόδειξη της παθητικής κακοποίησης. Συνεπώς οι λέξεις αυτές δεν πρέπει να υπάρχουν στο νόμο. Προτείνουμε τη συνολική απαγόρευση του δεσίματος κατοικιδίων εντός ιδιοκτησίας. Επιπλέον, θα πρέπει η μεταφορά ζώου να επιτρέπεται μόνο εντός του οχήματος και να απαγορευθεί η μεταφορά του μέσα σε οποιαδήποτε κατασκευή προσαρτώμενη επί του αμαξώματος.

  • Αρθρο 9

Επιθυμούμε  ένα σαφές και ξεκάθαρο νομοθετικό πλαίσιο για τη διαδικασία υιοθεσίας ζώων στο εξωτερικό και μετακίνησης τους, ώστε να μην υπόκειται κάθε φορά στις ερμηνείες, παρερμηνείες , προσωπικές απόψεις και  διαθέσεις του εκάστοτε κρατικού υπαλλήλου. Εκατοντάδες αδέσποτα ζώα της Ελλάδος έχουν κερδίσει μια δεύτερη ευκαιρία ζωής σε χώρες της Ευρώπης υπό την καθοδήγηση και επίβλεψη των ελληνικών φιλοζωικών οργανώσεων σε συνεργασία με αναγνωρισμένες οργανώσεις του εξωτερικού.

Φτάνει πια με τη δαιμονοποίηση των υιοθεσιών του εξωτερικού και τις ανυπόστατες κατηγορίες κίτρινου τύπου.

  • Άρθρο 7  – Παράγραφος 2 και παράγραφος 5 ενότητα (βαβ)

Ο δήμος θα πρέπει να υποχρεούται σε συνεργασία  με τα φιλοζωικά σωματεία και να μην είναι στη διακριτική του ευχέρεια να το πράξει. Προτείνουμε λοιπόν να αντικατασταθεί η λέξη Δύναται με τη λέξη Οφείλει. Η ευθανασία ενός ζώου δεν μπορεί να είναι απόφαση ενός και μόνο κτηνιάτρου όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εν λόγω παράγραφος. Παρ’ όλο που σε επόμενο άρθρο σε θέματα απόφασης ευθανασίας επικαλείται η 5μελής και 3μελής επιτροπή στο σημείο αυτό του νομοσχεδίου φαίνεται ότι δεν υπάρχει. Επισημαίνουμε την παράλειψη και επιμένουμε στη συμπλήρωση του άρθρου προκειμένου να αποφευχθούν παρερμηνείες.

«Για όλους εμάς που η αγωνία και η δυστυχία των αδέσποτων είναι και δικές μας. Για όλους εμάς που με τιμιότητα προσφέρουμε καθημερινά και συνεργαζόμαστε με τις αρχές, το νομοσχέδιο αυτό αποτελεί ανακούφιση και είμαστε εδώ για να το στηρίξουμε και να το βελτιώσουμε. Ας μην είμαστε επικριτές πριν την εφαρμογή του. Λέμε ΝΑΙ στη βελτίωση του. Ναι στη ψήφιση του», καταλήγει η κοινή ανακοίνωση.

Αναλυτικά η ανακοίνωσή τους

Οι εθελοντές των φιλοζωικών σωματείων δίνουν καθημερινά τη δική τους μάχη στους δρόμους παλεύοντας με την εγκατάλειψη, την κακοποίηση, ενεργητική και παθητική, την αρρώστια και κάθε είδους δυστυχία που βιώνουν τα ζώα συντροφιάς (σκύλοι και γάτες) καθώς και οι σκύλοι εργασίας (κυνηγόσκυλα, τσοπανόσκυλα) που αποτελούν δυστυχώς την πλειοψηφία.

Ο αγώνας αυτός είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας και έχουμε μάθει να ζούμε παλεύοντας.

Ποτέ όμως δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι θα αναγκαζόμασταν να δώσουμε μάχη μεταξύ μας για το επικείμενο νομοσχέδιο που βρίσκεται σε διαβούλευση.

Μελετήσαμε πολύ προσεκτικά κάθε άρθρο και αυτό που αποκομίσαμε είναι η ξεκάθαρη πρόθεση και προσπάθεια των ιθυνόντων να θέσουν τις μελλοντικές βάσεις και κανόνες για την διαμόρφωση μίας υγιούς φιλοζωίας στη χώρα, να μεριμνήσουν για την ευζωία των ζώων συντροφιάς, να πατάξουν και να περιορίσουν τις κακοποιήσεις, να υποχρεώσουν τους δήμους ως διαχειριστές να πράξουν με την αρωγή και καθοδήγηση της φιλοζωικής κοινότητας, με γνώμονα την ηθική και την αξιοπρέπεια των ζώων.

Κανένα νομοσχέδιο σίγουρα δεν είναι από τα γεννοφάσκια του τέλειο και δεν μπορεί να διορθώσει όλα τα κακώς κείμενα καθώς και τα δυσεπίλυτα προβλήματα που προήλθαν και παγιώθηκαν από σοβαρότατες ελλείψεις και λάθη προηγούμενων νόμων και οδήγησαν την χώρα στο σημείο που βρίσκεται σήμερα.

Είναι όμως  ένας νόμος που σεβόμενος τις 5 βασικές αρχές ελευθερίας των ζώων επιθυμεί ξεκάθαρα και με ρεαλισμό να δώσει λύσει στο πρόβλημα.

Ναι είναι ένας νόμος τεχνοκρατικός.

Ναι είναι ένας νόμος με μητρώα, ένας νόμος που απαιτεί η αναπαραγωγή, η φιλοζωία, η φιλοζωική εκπαίδευση, οι υιοθεσίες των ζώων συντροφιάς, οι φιλοζωικές δράσεις να γίνονται κάτω από συγκεκριμένο πλαίσιο και κανόνες προκειμένου να προωθηθεί η υγιής και οργανωμένη φιλοζωία.

Πάνω σε αυτή τη βάση η στάση μας απέναντι στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο μόνο θετική μπορεί να είναι.

Κανείς δεν μπορεί να καταδικάσει ένα νομοσχέδιο που αναγνωρίζει επιτέλους τον αγώνα των φιλοζωικών σωματείων και στον οποίο διακρίναμε πληθώρα θετικών σημείων που δεν χωρούν  παρερμηνείες.

1.  Πρώτη φορά νομοσχέδιο αναφέρεται στις 5 ελευθερίες των ζώων

2. Αναγνωρίζει τα ζώα θεραπείας και ενισχύει το θεσμό.

3. Θεσπίζει Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς ώστε να υπάρχει μία ολιστική προσέγγιση και πλήρης ιατρική εικόνα του ζώου όταν το χρειάζεται και όχι αποκλειστικά για τις ζωοανθρωπονόσους

4. Αναγνωρίζει την προσφορά των φιλοζωικών σωματείων και κατοχυρώνει τη δυνατότητα της αναδοχής, πρακτική που φιλοζωικά σωματεία και εθελοντές ακολουθούν εδώ και χρόνια.

5. Θεσπίζει μητρώο Φιλοζωικών σωματείων γιατί η υγιής φιλοζωία επιβάλλεται να συνοδεύεται από σωστούς κανόνες

6. Θεσπίζεται η πλατφόρμα υιοθεσίας ώστε όλες οι διαδικασίες να είναι διαφανείς και να αποτραπούν αποτελεσματικά επιτέλους οι ανεύθυνες υιοθεσίες., αναγνωρίζοντας παράλληλα την σημαντική προσφορά των σωματείων στο θεσμό της υιοθεσίας.

7.Θεσπίζεται μητρώο αιμοδοσίας

8. Υποχρεώνει τους Δήμους να εντάξουν τη διαχείριση των αδέσποτων στον επιχειρησιακό τους σχεδιασμό και να αξιολογούνται τα αποτελέσματα. Επιπλέον υποχρεώνονται να έχουν πρόγραμμα διαχείρισης καθ ’όλη τη διάρκεια του έτους.

9. Απαγορεύει την πώληση ζώων συντροφιάς από pets shops

10. Επιβάλλει την καταβολή χρηματικού ποσού για την παράδοση ζώων από κηδεμόνες στους δήμους έτσι ώστε να μην αποποιούνται της κηδεμονίας του χωρίς καμία συνέπεια ακόμα και όταν δεν πρόκειται για εγκατάλειψη.

11. Θεσπίζει υποχρεωτικούς κανόνες ευζωίας για τη συμβίωση με τα κατοικίδια μας

12.Επιβάλλει  κυρώσεις σε κυνηγούς για ατσιπάριστα ζώα καθώς και για εγκαταλείψεις κουταβιών.

13. Θεσπίζει συγκεκριμένους κανόνες για την εκτροφή όπως πρέπει να ισχύει σε κάθε επαγγελματικό κλάδο.

14. Απαγορεύει τις αγγελίες για αναπαραγωγή.

15.Προσθέτει υποχρεωτικό κείμενο για την υπεύθυνη υιοθεσία σε κάθε αγγελία

16. Αναγνωρίζει τις υιοθεσίες του εξωτερικού καθώς και το θεσμό του adoption fee που προορίζεται για τα έξοδα που έχουν γίνει για τα ζώα. Μακάρι και τα δημοτικά καταφύγια να αναγνώριζαν το θεσμό αυτό ώστε να σταματήσουν να αποτελούν πηγή εύκολης απόκτησης «δωρεάν» σκύλου από τον καθένα

17. Απαγορεύει ρητά  τη βασανιστική πρακτική του παστουρώματος.

18. Εισάγει το μάθημα της φιλοζωίας στα σχολεία και θεσπίζει την υποχρεωτική φιλοζωική εκπαίδευση στη σχολή της ΕΛ.ΑΣ

19. Αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας των δημοτικών καταφυγίων και δίνει επιτέλους τη δυνατότητα πρόσβασης σε πολίτες και εθελοντές.

20. Απελευθερώνει την  πρόσβαση κατοικίδιων σε θάλασσες και παραλίες

21. Δίνει τη δυνατότητα στα φιλοζωικά σωματεία να επιχορηγηθούν για το έργο τους.

22. Δημιουργεί επιτροπή εποπτείας των δήμων και επιβάλλει τις ανάλογες κυρώσεις όταν δεν λειτουργούν σωστά και αποτελεσματικά.

23.Θεσπίζει μητρώο παραβατών

24. Δημιουργεί εθνική γραμμή καταγγελιών, βοηθώντας σημαντικά στη δημοσιοποίηση περιστατικών κακοποίησης και κατ’επέκταση στην αντιμετώπισή τους.

25. Δημιουργεί πάρκα σκύλων.

26 Αφαιρεί το ζώο από τον κηδεμόνα του όταν επιβάλλεται, με γνώμονα  την ευζωία του.

Από την άλλη σίγουρα υπάρχουν και σημεία του νομοσχεδίου που μπορούν να παρερμηνευτούν και χρήζουν βελτίωσης και είμαστε σίγουροι ότι θα αποσαφηνιστούν μέσα από τον υγιή διάλογο πριν το νομοσχέδιο οδηγηθεί προς ψήφιση.

 

 Με το αίσθημα ευθύνης που μας διακατέχει επισημαίνουμε την προσοχή στους ιθύνοντες  στα παρακάτω σημεία:

  • Άρθρο 39 , παράγραφος 3

Ενώ θεσπίζεται η υποχρεωτική στείρωση το άρθρο αυτό αφήνει “ανοιχτό παράθυρο” για ανεξέλεγκτη αναπαραγωγή σε συγκεκριμένες ομάδες στις οποίες θα έπρεπε ρητά και κατηγορηματικά να απαγορεύεται. Ζητάμε να οριστούν πιο συγκεκριμένοι κανόνες και προϋποθέσεις για την ηθική και νόμιμη εκτροφή. Τα αδέσποτα δεν πέφτουν από τον ουρανό και η συντριπτική τους πλειοψηφία  προέρχεται από  δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς.

Για να σταματήσει λοιπόν η πηγή , πρέπει να κλείσουμε τη βρύση για κάποια χρόνια , αλλιώς δε θα τελειώσουμε ποτέ με τα εκατομμύρια αδέσποτα στους δρόμους και τα χιλιάδες εγκλωβισμένα σε κλουβιά .

Επιπλέον είναι επιτακτική ανάγκη να ξεκινήσει το μέτρο της υποχρεωτικής στείρωσης με την εφαρμογή του παρόντος νόμου, χωρίς την καθυστέρηση των 2 ετών και χωρίς κανένα περιθώριο αναπροσαρμογής του χρόνου εφαρμογής του σύμφωνα με την απόφαση του εκάστοτε υπουργού.

  • Αρθρο 18

Η Λεϊσμανίαση χαρακτηρίζεται ζωοανθρωπονόσος αλλά με την εξέλιξη της κτηνιατρικής καθίσταται ιάσιμη για ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ζώων. Με την κατάλληλη θεραπεία και διαχείριση τα ζώα δεν την μεταδίδουν. Η ιδιαίτερη αναφορά στο άρθρο 18 θα πρέπει να είναι ενημερωτική ως προς τον τρόπο θεραπείας και διαχείρισης και όχι εκφοβιστική χαρακτηρίζοντας την ασθένεια ως επικίνδυνη.

  • Άρθρο 2 – παράγραφος 11 & 12

Ζητάμε να αρθεί ο περιορισμός για ύπαρξη αδειοδοτημένου καταφυγίου από τα φιλοζωικά σωματεία και οργανισμούς , ώστε αυτά να μπορούν να συνεχίσουν να προσφέρουν το έργο τους σε συνεργασία με τις αρχές και το κράτος. Η υποχρεωτική προϋπόθεση αδειοδοτημένου καταφυγίου απαγορεύει στη συντριπτική πλειοψηφία των φιλοζωικών σωματείων και οργανισμών να συνεχίσουν το έργο τους και με τα νέα δεδομένα να μπορούν να οριστούν προσωρινοί ιδιοκτήτες των ζώων που περιθάλπουν. Ουσιαστικά τα καθιστά εκτός νόμου μια και δεν είναι ξεκάθαρη η δυνατότητα των σωματείων ως νομικά πρόσωπα να γίνουν ανάδοχοι ή προσωρινοί ιδιοκτήτες για να παρέχουν τη περίθαλψη, φροντίδα και φιλοξενία τους στα ζώα που τη χρειάζονται.
Η πλειοψηφία των  οργανώσεων με ελάχιστες εξαιρέσεις , δεν διαθέτουν καταφύγιο και φιλοξενούν ζώα σε σπίτια αναδόχων και εθελοντών, ενώ συνεργάζονται επίσης με επιλεγμένα ενδιαιτήματα.
Είναι πολύ σημαντική λοιπόν η βελτιστοποίηση και ο επαναπροσδιορισμός των δυο ορισμών  11 & 12 στο άρθρο 2, αφού με την υπάρχουσα διατύπωση καθιστά αδύνατη τη συνεισφορά των φιλοζωικών σωματείων  στη διάσωση και μετέπειτα φιλοξενία ενός ζώου από αυτά.

  • Άρθρο 5

Η διαμονή ζώων σε ταράτσες αποτελεί μία σοβαρότατη κακοποίηση που τα φιλοζωικά σωματεία αντιμετωπίζουν καθημερινά. Ζώα παρατημένα , σε αντίξοες καιρικές συνθήκες , αποξενωμένα, υποσιτισμένα με έντονα προβλήματα κοινωνικοποίησης και πάντα άρρωστα.. Ζώα που ζουν και πεθαίνουν μακριά από κάθε βλέμμα. Η δυνατότητα διαμονής σε αυτές έρχεται σε αντίθεση με τους κανόνες ευζωίας που θεσπίζονται σε άλλα άρθρα. Το ίδιο ακριβώς αντιμετωπίζουμε και με τα ζώα συντροφιάς που διαβιούν ουσιαστικά σε βεράντες. Και αδυνατούμε να αποδείξουμε την μόνιμη παραμονή τους καθώς ο συνήθης ισχυρισμός του ιδιοκτήτη είναι πως η παραμονή είναι προσωρινή. Επειδή όλοι ξέρουμε πως ουδέν μονιμότερον του προσωρινού, προτείνουμε να απαγορευθεί η παραμονή κατοικίδιων σε εξωτερικούς χώρους χωρίς την παρουσία ιδιοκτήτη.

Επιπλέον οι λέξεις μόνιμο δέσιμο όπως και στον προηγούμενη νόμο επέφεραν παρερμηνείες και δυσκολία στην απόδειξη της παθητικής κακοποίησης. Συνεπώς οι λέξεις αυτές δεν πρέπει να υπάρχουν στο νόμο. Προτείνουμε τη συνολική απαγόρευση του δεσίματος κατοικιδίων εντός ιδιοκτησίας. Επιπλέον, θα πρέπει η μεταφορά ζώου να επιτρέπεται μόνο εντός του οχήματος και να απαγορευθεί η μεταφορά του μέσα σε οποιαδήποτε κατασκευή προσαρτώμενη επί του αμαξώματος.

  • Αρθρο 9

Επιθυμούμε  ένα σαφές και ξεκάθαρο νομοθετικό πλαίσιο για τη διαδικασία υιοθεσίας ζωών στο εξωτερικό και μετακίνησης τους, ώστε να μην υπόκειται κάθε φορά στις ερμηνείες, παρερμηνείες , προσωπικές απόψεις και  διαθέσεις του εκάστοτε κρατικού υπαλλήλου. Εκατοντάδες αδέσποτα ζώα της Ελλάδος έχουν κερδίσει μια δεύτερη ευκαιρία ζωής σε χώρες της Ευρώπης υπό την καθοδήγηση και επίβλεψη των ελληνικών φιλοζωικών οργανώσεων σε συνεργασία με αναγνωρισμένες οργανώσεις του εξωτερικού.

Φτάνει πια με τη δαιμονοποίηση των υιοθεσιών του εξωτερικού και τις ανυπόστατες κατηγορίες κίτρινου τύπου.

  • Άρθρο 7  – Παράγραφος 2 και παράγραφος 5 ενότητα (βαβ)

Ο δήμος θα πρέπει να υποχρεούται σε συνεργασία  με τα φιλοζωικά σωματεία και να μην είναι στη διακριτική του ευχέρεια να το πράξει. Προτείνουμε λοιπόν να αντικατασταθεί η λέξη Δύναται με τη λέξη Οφείλει. Η ευθανασία ενός ζώου δεν μπορεί να είναι απόφαση ενός και μόνο κτηνιάτρου όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εν λόγω παράγραφος. Παρ’ όλο που σε επόμενο άρθρο σε θέματα απόφασης ευθανασίας επικαλείται η 5μελής και 3μελής επιτροπή στο σημείο αυτό του νομοσχεδίου φαίνεται ότι δεν υπάρχει. Επισημαίνουμε την παράλειψη και επιμένουμε στη συμπλήρωση του άρθρου προκειμένου να αποφευχθούν παρερμηνείες

Για όλους εμάς που η αγωνία και η δυστυχία των αδέσποτων είναι και δικές μας. Για όλους εμάς που με τιμιότητα προσφέρουμε καθημερινά και συνεργαζόμαστε με τις αρχές, το νομοσχέδιο αυτό αποτελεί ανακούφιση και είμαστε εδώ για να το στηρίξουμε και να το βελτιώσουμε.

 Ας μην είμαστε επικριτές πριν την εφαρμογή του.

Λέμε ΝΑΙ στη βελτίωση του. Ναι στη ψήφιση του.

Συνυπογράφουν:

Αδέσποτες Πατούσες Πύργου

Αδέσποτος Παλμός – Φιλοζωικό Σωματείο Μεγάρων

Αδεσποτούλια Ξάνθης

ΑΔΕΣΠΟΤΟΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ STRAY PLANET Θεσσαλονίκης

Αστική Πανίδα Δήμου Αθηναίων

Ζωοφιλική Ένωση Ηλιούπολης

Ζωοφιλικη Ένωση Μεγαρων

Ζωόφιλοι Εθελοντές Βουλας Αττικης

Καταφύγιο Αδέσποτων Ζώων ΚΑΖ

Καταφύγιο Ζώων- Animal Refuge

Κιβωτός Μυτιλήνης

Κύμα Φιλοζωικό Σωματείο Κύμης-Αλιβερίου

Πολιτιστικός Φιλοζωικός Σύλλογος Κομοτηνης

Στέγη Αδέσποτων Ζώων – Takis Shelter

Σωματείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ζώων και Περιβάλλοντος Οδυσσεας

Υδραϊκή Κιβωτός-Hydra’s Ark

Φιλοζωική Δράση Ναυπάκτου 

Φιλοζωική Νίκαιας Κερατσινίου

Φιλοζωική Παρέμβαση Ελληνικού Αργυρούπολης

Φιλοζωικο και πολιτιστικό σωματείο Διασωζω

Φιλανθρωπικός, φιλοζωικός και πολιτιστικός σύλλογος KYNωνία – Souda Shelter Project

Φιλοζωικός Σύλλογος Θερμαϊκού “ο Σείριος”

Φιλοζωικό Σωματείο Δεύτερη Ευκαιρία – SCARS

Animal Welfare Karpathos – Φιλοζωική Δράση Καρπάθου

Φιλοζωικός Σύλλογος Κιλκίς

Φιλοζωικό Σωματείο Λάρισας Anim.A.L

Φιλοζωικό Σωματείο Πύργου

Φιλοζωικό Σωματείο Σίφνου – SIFNOS FOR ANIMALS

Φιλοζωικο σωματείο Φαρσάλων

Φιλοζωικό Σωματείο Φλώρινας «Η Πατούσα»

Φιλόζωοι Περιστερίου

Φίλοι ζώων Αριδαιας « η Ελπίδα»

Φίλοι ζώων Χαλανδρίου

A Little Shelter

ΆΜΚΕ, NALA’S SHELTER PROJECT/ ΤΟ ΚΑΤΑΦΎΓΙΟ ΤΉΣ ΝΑΛΑ

ANIMAID ANIMAL RESCUE AMKE

Animal care Lefkas

Dogsvoice

Furever Friends AMKE

Santorini Animal Welfare Association – SAWA

Save a Greek Stray

SAPT

Stray.gr

Zante Strays

 

Facebook Comments