Δοκιμάζουμε SEAT Leon FR e-Hybrid 1.4 204ps
Η νέα γενιά του ισπανικού hatchback τοποθετείται χωρίς ίχνος υπερβολής στην κορυφή της κατηγορίας, προσφέροντας στον οδηγό οτιδήποτε επιζητά από ένα μικρομεσαίο
Η νέα γενιά του ισπανικού hatchback τοποθετείται χωρίς ίχνος υπερβολής στην κορυφή της κατηγορίας, προσφέροντας στον οδηγό οτιδήποτε επιζητά από ένα μικρομεσαίο
Η νέα γενιά του ισπανικού hatchback
Το καινούριο Leon αποτελεί το πρώτο μοντέλο της Seat που προσφέρεται ως plug-in hybrid. Θεωρητικά μπορεί να καλύψει με ηλεκτρική ενέργεια πάνω από 60 χιλιόμετρα.
Στην πράξη όμως υπολογίστε γύρω στα 50 χλμ., τιμή που ικανοποιεί πλήρως, καθώς σας δίνει το δικαίωμα να διανύσετε την απόσταση από το σπίτι στη δουλειά χωρίς να κάψετε ούτε λίτρο βενζίνης.
Στον δρόμο κινείται τελείως αθόρυβα, η μέση κατανάλωση καυσίμου -συνδυασμός βενζίνης και ηλεκτρικής ενέργειας- δεν ξεπερνά τα 3,5 λίτρα. Αν η μπαταρία έχει ξεφορτιστεί πλήρως, η κατανάλωση κυμαίνεται από 5 έως 6 λτ. στα 100 χιλιόμετρα, σε πραγματικές συνθήκες
Παραδοσιακά το Leon είναι ένα από τα οδηγοκεντρικά hatch. Η ίδια φιλοσοφία ακολουθείται και στην τελευταία γενιά. Παρά το μεγάλο βάρος του αμαξώματος λόγω του ηλεκτροκινητήρα και της μπαταρίας, το e-Hybrid κινείται με χάρη στην άσφαλτο. Είναι ευέλικτο, στρίβει με ακρίβεια και ανεβάζει ρυθμό αρκετά γρήγορα.
Οι 204 ίπποι και τα 350 Nm ροπής του υβριδικού συνόλου (1.4 TSI κινητήρας βενζίνης και ηλεκτρικό μοτέρ) προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις, οι επιταχύνσεις είναι ταχύτατες και το εξάρι αυτόματο κιβώτιο DSG πραγματοποιεί τις αλλαγές στον σωστό χρόνο, χωρίς κομπιάσματα.
Η ανάρτηση είναι όσο σφιχτή χρειάζεται, χωρίς να κουράζει τους επιβάτες. Το πακέτο υποβοήθησης συστημάτων εξασφαλίζει άνετες και πάνω από όλα ασφαλείς μετακινήσεις, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα κίνησης, επιλέγοντας ο ίδιος το προφίλ, ανάλογα με τις συνθήκες.
Για να φορτίσει η μπαταρία από συμβατική πρίζα, απαιτούνται περίπου 6 ώρες. Από wallbox o χρόνος μειώνεται στο μισό.
Φυσικά δεν χρειάζεται να αναφέρουμε ότι το Leon e-Hybrid απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας και εταιρικό φόρο.
Βέβαια, αυτό που εκπλήσσει στο μοντέλο της Seat είναι το εσωτερικό. Οι Ισπανοί έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στην καμπίνα. Προσωπικά, θεωρώ το ταμπλό του Leon ένα από τα πιο κομψά, στιλάτα και εργονομικά.
Δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και δεν έχει εταιρικό φόρο. O ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών διαθέτει πληθώρα επιλογών παραμετροποίησης και προβάλλει κάθε πληροφορία με ευκρίνεια. Κουμπιά υπάρχουν μόνο στο τιμόνι, πουθενά αλλού.
Η οθόνη στην κεντρική κονσόλα ελέγχεται με την αφή. Ενσωματώνει δεκάδες υπηρεσίες και εφαρμογές, λειτουργώντας ταχύτερα ακόμα και από tablet τελευταίας γενιάς
Ουσιαστικά, οι δύο αυτές οθόνες αποτελούν ένα υπερυπολογιστή μέσω του οποίου έχετε τη δυνατότητα να ελέγχετα τα πάντα, να πλοηγηθείτε σε πραγματικό χρόνο και να απολαύσετε κάθε app, αν είστε λάτρεις των gadgets.
Όσον αφορά στους χώρους, δύο επιβάτες πίσω δεν θα παραπονεθούν για το παραμικρό, έχοντας αρκετό «αέρα» τόσο για τα πόδια τους όσο και το κεφάλι τους. Βέβαια το πορτμπαγκάζ είναι περιορισμένο λόγω της μπαταρίας κάτω από το πάτωμα. Στα ατού συγκαταλέγεται και τα καθίσματα οδηγού – συνοδηγού, ειδικά στην έκδοση FR που είχαμε για τη δοκιμή.
Αυτοκίνητο τεχνολογίας plug-in hybrid, με τόσο πλούσιο εξοπλισμό, ευρύχωρη καμπίνα, σπορ οδική συμπεριφορά, περιορισμένο κόστος χρήσης, στην τιμή των 30.990 ευρώ και μάλιστα στην έκδοση FR δεν θα βρείτε πουθενά. Το Seat Leon e-Hybrid έχει μόνο ένα μειονέκτημα κι αυτό είναι ο χώρος αποσκευών. Στους υπόλοιπους τομείς είναι κυριολεκτικά ασυναγώνιστο.
Facebook Comments