Σε μία εποχή που η αγορά μοτοσυκλετών μεγάλου κυβισμού κατακλύζεται από μοντέλα τύπου adventure, πολλοί αναβάτες που επιθυμούν επιδόσεις, σπορ συμπεριφορά, άνεση για μακρινά ταξίδια, τεχνολογία αλλά όχι απαραίτητα την εικόνα ή τις φυσικές διαστάσεις μιας adventure μοτοσυκλέτας.

Με άλλα λόγια, επιθυμούν μία ξεκάθαρη μοτοσυκλέτα τουρισμού, αλλά με πλούσιο εξοπλισμό και σπορ επιδόσεις – το είδος της μοτοσυκλέτας που είναι αποτελεσματική και πρακτική για καθημερινές μετακινήσεις, αλλά και έτοιμη για μακρινά ταξίδια, με συνεπιβάτη και αποσκευές.
Η NT1100 είναι ακριβώς αυτή η μοτοσυκλέτα. Παρουσιάστηκε το 2022 και έχει σχεδιαστεί για να προσελκύσει τους νοσταλγούς παρόμοιων μοντέλων Honda από το παρελθόν, αλλά και πολύ νεότερους αναβάτες. Υιοθετώντας το πλαίσιο και τον δυναμικό, δικύλινδρο κινητήρα της CRF1100L Africa Twin, οι συναρπαστικές επιδόσεις είναι δεδομένες. Αλλά η NT1100 διαθέτει και άλλα στοιχεία που ενισχύουν και διευρύνουν απήχηση της μοτοσυκλέτας.

Για το 23YM, μία νέα stealthy χρωματική επιλογή ενισχύει την ευρείας κλίμακας απήχηση της μοτοσυκλέτας.

Ο δικύλινδρος κινητήρας που έχει κληρονομήσει από την Africa Twin χαρακτηρίζεται από τη γραμμική του απόδοση, με εισαγωγή και εξαγωγή ρυθμισμένη για εξαιρετικά ομαλές επιταχύνσεις και απολαυστικό ήχο στις χαμηλές στροφές. Οι επιδόσεις δεν επιτυγχάνονται σε βάρος της οικονομίας καυσίμου, με την κατανάλωση του κινητήρα να επιτρέπει αυτονομία 400km από το ρεζερβουάρ των 20,4 λίτρων.
Φωτεινή και ευανάγνωστη, η οθόνη αφής TFT 6,5” προσφέρει τρεις επιλογές απεικόνισης: Η GOLD παρουσιάζει όλες τις πληροφορίες που αφορούν αριθμητικά δεδομένα και modes (προγράμματα). Η SILVER εστιάζει στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο και η BRONZE στο στροφόμετρο. Το χρώμα φόντου είναι προεπιλεγμένο και επιπλέον προσφέρει την επιλογή μαύρου ή λευκού. Η συνδεσιμότητα Apple CarPlay®, Android Auto®* και Bluetooth παρέχει πρόσβαση σε λειτουργίες smartphone μέσω της οθόνης TFT.
Ο premium εξοπλισμός ολοκληρώνεται με φώτα full LED (με Φώτα Ημέρας – Day Running Lights (DRL)), φλας αυτόματης ακύρωσης (self-cancelling indicators) και σύστημα Emergency Stop Signals. Η πρακτικότητα αναβαθμίζεται με θύρα USB, κεντρικό σταντ και ηλεκτρική παροχή ACC στάνταρ.
Τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 120/70-17 μπροστά και 180/55-17 πίσω.

Το μεταξόνιο φτάνει τα 1535mm, με γωνία κάστερ/ίχνος στα 26,5°/108mm και απόσταση από το έδαφος στα 175mm. Το βάρος της NT1100, πλήρες υγρών, είναι 238kg για την έκδοση με μηχανικό κιβώτιο και 248kg για την αντίστοιχη με DCT.

Στους δύο εμπρός δίσκους των 310mm επενεργούν ελαφριές, τετραπίστονες, ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες. Ο πίσω δίσκος 256mm χρησιμοποιεί μονοπίστονη δαγκάνα. Το σύστημα πέδησης (μπροστά και πίσω) ελέγχεται από ABS.

3.3 Κινητήρας

·    Δικύλινδρος, οκταβάλβιδος, παράλληλος SOHC κινητήρας 1.084cc
·    Ισχύς 75kW (102 Ps) και ροπή 104Nm
·    Ρυθμίσεις στην εισαγωγή και την εξαγωγή για να επιτυγχάνεται ομαλή, ισχυρή επιτάχυνση και απολαυστικός ήχος στις χαμηλές στροφές

Ο δικύλινδρος, παράλληλος οκταβάλβιδος SOHC κινητήρας 1.084cc της NT1100 είναι δοκιμασμένος στην CRF1100L Africa Twin, και αποδίδει μέγιστη ισχύ 75kW (102 Ps) στις 7.250rpm και μέγιστη ροπή 104Nm στις 6.250rpm. Η σχέση συμπίεσης παραμένει ίδια, στο 10.1:1. Ένα ακόμα κοινό χαρακτηριστικό είναι η χρήση του στροφάλου με κομβία στις 270° και τα ανομοιόμορφα διαστήματα ανάφλεξης.

Η διαχείριση του κινητήρα γίνεται μέσω Throttle By Wire (TBW) και το PGM-FI τροφοδοτεί τις πεταλούδες του γκαζιού. Εκεί όπου η ρύθμιση του κινητήρα διαφέρει από της Africa Twin – και αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό στον αναβάτη – είναι η βελτιστοποίηση του μήκους τόσο των αυλών εισαγωγής όσο και των διαφραγμάτων του σιλανσιέ, για τη δημιουργία ενός ευχάριστου ήχου στις χαμηλές στροφές και μιας ομαλής, ισχυρής επιτάχυνσης σε συνδυασμό με ξεκούραστη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο – ιδανικά για την πολυδιάστατη χρήση της  NT1100.

Οι στροφαλοθάλαμοι χωρίζονται στον οριζόντιο άξονα, ενώ η αντλία νερού βρίσκεται μέσα στο περίβλημα του συμπλέκτη, με το θερμοστάτη να ενσωματώνεται στην κυλινδροκεφαλή. Οι χειροκίνητες και DCT εκδόσεις του κινητήρα μοιράζονται τους ίδιους στροφαλοθαλάμους, με μικρές εξωτερικές διαφορές. Οι κραδασμοί 2ης τάξης εξουδετερώνονται από την διαφορά φάσης στην παλινδρόμηση των εμβόλων, ενώ οι κραδασμοί 1η τάξης και συντονισμού αντισταθμίζονται από τους δύο ξεχωριστούς αντικραδασμικούς άξονες που κινούν και τις αντλίες νερού και λαδιού.

Ένας αισθητήρας στροφάλου (με τα αντίστοιχα δόντια στο δίσκο να τοποθετούνται ανά 10ο) – διαχειρίζεται την ανίχνευση των προβλημάτων ανάφλεξης – σημαντικό για τη συμβατότητα με το πρότυπο OBD2/EURO5. Επίσης, οι δύο αισθητήρες μέτρησης αναλογίας καυσίμου-αέρα Linear Air Flow (LAF) στις εξαγωγές, προσφέρουν πιο ακριβή μέτρηση της αναλογίας σε σχέση με τους παραδοσιακούς αισθητήρες Ο2 για επιπλέον συμμόρφωση με τους κανονισμούς EURO5.

Το TBW διαχειρίζεται την απόδοση και το χαρακτήρα του κινητήρα, καθώς και το Honda Selectable Torque Control (HSTC) και το Wheelie Control. Υπάρχουν 3 προκαθορισμένα προγράμματα να επιλέξει ο αναβάτης που καλύπτουν μεγάλο εύρος οδηγικών συνθηκών και 3 επίπεδα διαχείρισης για την Ισχύ και το Φρένο του Κινητήρα, με το επίπεδο 1 να προσφέρει τη μέγιστη τιμή κάθε παραμέτρου. Για το HSTC και το Wheelie Control το επίπεδο 3 παρέχει το μέγιστο βαθμό παρέμβασης.

Η επιλογή του προγράμματος γίνεται από τον αριστερό διακόπτη. Η σχετική ένδειξη στο ταμπλό ενεργοποιείται όταν λειτουργεί το HSTC.

URBAN – είναι η στάνταρ επιλογή που ταιριάζει σε όλες τις συνθήκες και προσφέρει μια μεσαία ρύθμιση ισχύος κινητήρα και φρένου κινητήρα.

RAIN – μειώνει την ισχύ του κινητήρα και το φρένο κινητήρα για πρόσθετη σιγουριά σε βρεγμένο ή ολισθηρό δρόμο.

TOUR – παρέχει πλήρη ισχύ κινητήρα και στάνταρ φρένο κινητήρα, για ισχυρή επιτάχυνση κατά τη μεταφορά συνεπιβάτη και αποσκευών.

Τα USER 1 και 2 επιτρέπουν στον αναβάτη τη δυνατότητα προσαρμογής μεταξύ των ρυθμίσεων για τον προτιμώμενο συνδυασμό. Αφού οριστεί, η ρύθμιση USER αποθηκεύεται αυτόματα και δεν χρειάζεται να επαναλαμβάνεται η διαδικασία κάθε φορά που ενεργοποιείται ο κεντρικός διακόπτης.
Η Honda έχει πουλήσει πάνω από 200.000 μοτοσυκλέτες με DCT σε όλη την Ευρώπη από τότε που το σύστημα εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη VFR1200F, το 2009. Κάτι που αποδεικνύει την αποδοχή του στην αγορά, είναι το γεγονός ότι από τότε που η NT1100 κυκλοφόρησε στην αγορά, το 66% των πελατών επέλεξε την έκδοση DCT έναντι της έκδοσης με μηχανικό κιβώτιο.
Το σύστημα προσφέρει αξιόπιστες, πολύ γρήγορες και ομαλές αλλαγές σχέσεων και πολύ σύντομα γίνεται δεύτερη φύση του αναβάτη στη χρήση του. Χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες: έναν για την εκκίνηση και για την 1η, 3η και 5η σχέση και ένα δεύτερο για τη 2η, 4η και 6η σχέση. Οι δύο πρωτεύοντες άξονες των συμπλεκτών είναι ομόκεντροι – ο ένας μέσα στον άλλο – για εξοικονόμηση χώρου.

Facebook Comments