Το Audi Q6 e–tron είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που βασίζεται στην Premium Platform Electric (PPE), σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στην παροχή premium ηλεκτροκίνησης.
Το νέο μοντέλο χαρακτηρίζεται από εντυπωσιακές επιδόσεις, από τις νέες μεγαλύτερες δυνατότητες φόρτισης, καθώς και από την αυξημένη αυτονομία. Το Audi Q6 e–tron ενσαρκώνει το στυλ των SUV της Audi με την περαιτέρω εκλεπτυσμένη σχεδιαστική γλώσσα της οικογένειας e–tron. Παράλληλα υπάρχει νέα σχεδιαστική φιλοσοφία στο εσωτερικό και πρωτοποριακές τεχνολογίες που κάνουν το ντεμπούτο τους.
Εντυπωσιακή αυτονομία και επαυξημένες δυνατότητες φόρτισης
Οι ισχυροί, συμπαγείς και εξαιρετικά αποδοτικοί ηλεκτροκινητήρες, καθώς και μια νέας τεχνολογίας μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία αποτελείται από δώδεκα modules και 180 πρισματικές κυψέλες με ονομαστικό ενεργειακό περιεχόμενο 100 kWh (94,9 kWh ωφέλιμο) εξασφαλίζουν αυτονομία έως 634km. Το Audi Q6 e–tron quattro έχει συνδυαστική απόδοση 285 kW και για το 0-100 km/h χρειάζεται 5,9 δευτερόλεπτα. Το SQ6 e–tron με συνδυαστική απόδοση έως και 380 kW χρειάζεται μόλις 4,4 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h. Οι μέγιστες ταχύτητές τους είναι 210 και 230 km/h αντίστοιχα. Χάρη στην τεχνολογία 800 volt και τη μέγιστη ικανότητα φόρτισης των 270 kW στο βασικό εξοπλισμό, το Audi Q6 e–tron quattro μπορεί να αποκτήσει επιπλέον αυτονομία 255 χιλιομέτρων σε μόλις δέκα λεπτά σε έναν ταχυφορτιστή DC.
Η έξυπνη, υψηλή απόδοση και η προγνωστική θερμική διαχείριση είναι βασικό στοιχείο αυτής της εντυπωσιακής απόδοσης φόρτισης. Εξοπλισμένο με Plug & Charge, το όχημα εξουσιοδοτείται σε συμβατούς σταθμούς φόρτισης όταν το καλώδιο φόρτισης είναι συνδεδεμένο και ξεκινά τη διαδικασία φόρτισης. Η φόρτιση είναι επίσης πλήρως αυτόματη. Εάν ένας σταθμός φόρτισης λειτουργεί με τεχνολογία 400 Volt, το Audi Q6 e–tron μπορεί, για πρώτη φορά, να ενεργοποιήσει την τμηματική φόρτιση. Η μπαταρία των 800 Volt χωρίζεται αυτόματα σε δύο μπαταρίες με ίση τάση, οι οποίες στη συνέχεια μπορούν να φορτιστούν παράλληλα με έως και 135 kW. Αν το ένα τμήμα της μπαταρίας έχει διαφορά μεγαλύτερη των 10V από το άλλο τμήμα, τότε φορτίζεται το τμήμα με τη μικρότερη τάση μόνο, προκειμένου να εξισορροπηθούν τα 2 τμήματα. Αφού εξισορροπηθεί η τάση μεταξύ των 2 τμημάτων, τότε η παράλληλη φόρτιση συνεχίζεται. Η φόρτιση AC με ισχύ έως και 11 kW είναι δυνατή σε τυπικούς οικιακούς φορτιστές.
Το προηγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας συνεισφέρει σημαντικά στην αύξηση της απόδοσης και συνεπώς της αυτονομίας του Audi Q6 e–tron. Αυτό το σύστημα μπορεί να διαχειριστεί περίπου το 95% όλων των καθημερινών διαδικασιών φρεναρίσματος.
Σπορ σχεδίαση με νέα αισθητική προσέγγιση
Σχεδιαστικά, το Audi Q6 e–tron διαθέτει τέλειες αναλογίες χάρη στην πλατφόρμα Premium Platform Electric, με το μεγάλο μεταξόνιο και τους μικρούς προβόλους να δημιουργούν ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό σύνολο. Η κλειστή μάσκα singleframe σε ασημί ή γυαλιστερό μαύρο σε συνδυασμό με τα high–tech φώτα δημιουργούν μία πολύ ξεχωριστή εμφάνιση. Το πίσω μέρος συνιστά ένα μείγμα σπορ κομψότητας και δύναμης με τις καθαρές γραμμές και την ενιαία φωτιζόμενη λωρίδα να προσδίδει στο Q6 e– tron quattro την αυτοπεποίθηση που χαρακτηρίζει την Audi.
Παγκόσμια πρωτιά στην τεχνολογία φωτισμού
Με το Q6 e-tron, η Audi ξεκίνησε ένα νέο κεφάλαιο στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και σε ένα σημαντικό κομμάτι του DNA της: την τεχνολογία φωτισμού. Με την πρώτη ενεργή ψηφιακή υπογραφή φωτός στον κόσμο, το ηλεκτρικό SUV εγκαινίασε μια νέα εποχή που χαρακτηρίζεται από σχεδίαση και αισθητική που είναι μοναδικές για την Audi.
Μια μονάδα λογισμικού του Audi Q6 e-tron καθιστά δυνατή αυτή τη μορφή φωτεινής υπογραφής. Στην περίπτωση των ψηφιακών πίσω φώτων OLED δεύτερης γενιάς, τα έξι πάνελ OLED με συνολικά 360 τμήματα δημιουργούν μια νέα εικόνα κάθε δέκα χιλιοστά του δευτερολέπτου χρησιμοποιώντας έναν ειδικά αναπτυγμένο αλγόριθμο. Χάρη στην τέλεια συμβίωση μεταξύ της σχεδίασης φωτισμού και της νέας τεχνολογίας, το φως στο νέο Audi Q6 e-tron φαίνεται πιο ζωντανό από ποτέ. Η ενεργή ψηφιακή υπογραφή φωτός δείχνει επίσης τον δρόμο προς το μέλλον της τεχνολογίας φωτισμού Audi.
Στο μπροστινό μέρος, η ενεργή ψηφιακή υπογραφή φωτός δημιουργείται από την αλληλεπίδραση του αλγορίθμου με δώδεκα τμήματα που αλλάζουν ένταση πάνω-κάτω. Στο πίσω μέρος, όλα τα ψηφιακά τμήματα OLED χρησιμοποιούνται για τον σκοπό αυτό. Τα μεμονωμένα τμήματα φωτός αλληλεπιδρούν με τέτοιο τρόπο ώστε η συνολική ένταση φωτός της φωτεινής υπογραφής να μην μεταβάλλεται.
Με τη δεύτερη γενιά ψηφιακών πίσω φώτων OLED, το Audi Q6 e–tron ανεβάζει τη σχεδίαση φωτισμού, τη λειτουργικότητα και επομένως την οδική ασφάλεια σε ένα νέο επίπεδο. Για πρώτη φορά, τα ψηφιακά πίσω φώτα OLED μπορούν να επικοινωνούν με το περιβάλλον του οχήματος με στοχευμένο τρόπο (Car2X).
Η Audi έχει επίσης ανεβάσει τις λειτουργίες ασφαλείας σε νέο επίπεδο. Το σύστημα ανίχνευσης εγγύτητας ήδη γνωστό από άλλα μοντέλα της Audi έχει επεκταθεί στο νέο Q6 e–tron για να συμπεριλάβει το φως επικοινωνίας. Προειδοποιεί τους άλλους χρήστες του δρόμου για σημεία ατυχημάτων και ακινητοποιήσεις λόγω βλάβης. Εκτός από τα κανονικά γραφικά των πίσω φώτων, το φως επικοινωνίας εμφανίζει μια συγκεκριμένη στατική υπογραφή με ενσωματωμένα προειδοποιητικά σύμβολα σε κρίσιμες καταστάσεις οδήγησης ή κυκλοφορίας.
Η τεχνολογία, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στο Audi Q6 e–tron, θέτει επίσης νέα πρότυπα όσον αφορά την εξατομίκευση: Με συνολικά έως και οκτώ ψηφιακές υπογραφές φωτισμού στα επανασχεδιασμένα φώτα ημέρας των προβολέων Matrix LED και στα ψηφιακά πίσω φώτα OLED 2.0, οι ιδιοκτήτες μπορούν να εξατομικεύσουν το Q6 e–tron τους με έναν εντελώς νέο τρόπο.
Νέα σχεδιαστική φιλοσοφία με αρχή το Q6 e–tron
Το εσωτερικό του Audi Q6 e–tron προσανατολίζεται περισσότερο από ποτέ στις ανάγκες του χρήστη. Η πανοραμική οθόνη Audi MMI και η οθόνη επιβατών MMI 10,9’’ σχηματίζουν μια οπτικά ξεκάθαρη ψηφιακή εικόνα, ενώ το άνετο σαλόνι ξεχωρίζει για την luxury ποιότητα και την εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών. Η σχεδιαστική φιλοσοφία SoftWrap εκτείνεται από τις πόρτες σε όλο το πιλοτήριο μέχρι την κεντρική κονσόλα, δημιουργώντας μια ομοιογενή και περιβάλλουσα αίσθηση χώρου. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν έχουν επιλεγεί από λειτουργική άποψη και ταυτόχρονα εξασφαλίζουν μια σαφή σχεδιαστική διαφοροποίηση μεταξύ των διαφόρων περιοχών του οχήματος στο εσωτερικό. Οι χώροι με προσανατολισμό στην άνεση έχουν σχεδιαστεί με γενναιόδωρες επιφάνειες και ποιοτικά υλικά. Αντίθετα, οι επακριβώς σχεδιασμένες περιοχές ελέγχου σε υψηλής ποιότητας γυαλιστερό μαύρο υπογραμμίζουν τη σαφήνεια της αλληλεπίδρασης με το όχημα.
Χάρη στη νέα πλατφόρμα PPE, η οποία αναπτύχθηκε ειδικά για την ηλεκτροκίνηση, το όχημα έχει μια γενναιόδωρη αίσθηση ευρυχωρίας καθώς και υψηλό επίπεδο καθημερινής πρακτικότητας. Το εσωτερικό προσφέρει άφθονους αποθηκευτικούς χώρους. Η αυξημένη άνεση του μεσαίου καθίσματος στο πίσω μέρος είναι χαρακτηριστική ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μακρύ μεταξόνιο (2.899 χιλιοστά) και χωρίς κεντρικό τούνελ. Το πορτμπαγκάζ διαθέτει 526 λίτρα αποθηκευτικού χώρου ή 1.529 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Επιπλέον 64 λίτρα αποθηκευτικού χώρου είναι διαθέσιμα στο frunk (εμπρός πορτμπαγκάζ) κάτω από το εμπρός καπό.
Νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική υψηλών επιδόσεων και προσανατολισμένη στο μέλλον
Η νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική E3 1.2, (η ονομασία E3 σημαίνει End–to–End Electronic Architecture), βασίζεται σε μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα με πέντε υπολογιστές υψηλής απόδοσης, οι οποίοι ελέγχουν όλες τις λειτουργίες του οχήματος, από τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μέχρι την ημιαυτόνομη οδήγηση σε μεταγενέστερα στάδια εξέλιξης. Η αρχιτεκτονική E3 1.2 κάνει το ντεμπούτο της στο Audi Q6 e–tron και έχει σχεδιαστεί για να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα της εταιρείας.
Digital Stage: Νέα ιδέα απεικόνισης και λειτουργίας
Το νέο Audi Q6 e–tron διαθέτει ένα πλήρως συνδεδεμένο και ψηφιακό εσωτερικό που βασίζεται στη νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική. Αποτελούμενο από την πανοραμική οθόνη Audi MMI και την οθόνη επιβατών MMI, η λεγόμενη Ψηφιακή Σκηνή (Digital Stage) αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό του εσωτερικού. Η κυρτή πανοραμική οθόνη Audi MMI τεχνολογίας OLED αποτελείται από το Audi virtual cockpit των 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI των 14,5 ιντσών. Ειδικά για τους εμπρός επιβάτες, η Audi συμπληρώνει τις ψηφιακές παροχές με την οθόνη MMI των 10,9 ιντσών για τον συνοδηγό με Active Privacy Mode, που την εμποδίζει να αποσπά την προσοχή του οδηγού εν κινήσει. Αυτό επιτρέπει στον συνοδηγό να απολαμβάνει ταινίες/βίντεο, να βοηθά στην πλοήγηση ή ακόμα και να βρίσκει έναν σταθμό φόρτισης για παράδειγμα. Το ψηφιακό περιβάλλον του νέου Audi Q6 e–tron περιλαμβάνει ένα νέας τεχνολογίας Head–Up Display επαυξημένης πραγματικότητας που αντιστοιχεί σε οπτικό πεδίο με διαγώνιο περίπου 88 ιντσών. Υπάρχει επίσης ο φωνητικός «βοηθός» της Audi, Audi Assistant, που διαθέτει τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και έχει την ικανότητα να εκπαιδεύεται στην συμπεριφορά και τις ανάγκες του χρήστη. Το νέο σύστημα infotainment χρησιμοποιεί για πρώτη φορά το Android Automotive OS ως λειτουργικό σύστημα. Το περιεχόμενο είναι πάντα ενημερωμένο χάρη στις ενημερώσεις over–the–air. Το ηχοσύστημα Bang & Olufsen Premium διαθέτει έναν ενισχυτή υψηλής απόδοσης, με 20 ηχεία και ισχύ 830 watt, με τέσσερα από αυτά τα ηχεία να είναι ενσωματωμένα στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων. Το δυναμικό διαδραστικό φως προσφέρει μια ποικιλία λειτουργιών επικοινωνίας και έτσι υποστηρίζει την αλληλεπίδραση του αυτοκινήτου με τους επιβάτες. Εκτείνεται στο εσωτερικό και το cockpit. Ο βασικός εξοπλισμός του Q6 e–tron περιλαμβάνει επίσης τον βελτιωμένο σχεδιασμό διαδρομής πλοήγησης e–tron.
Ακριβώς ρυθμισμένη δυναμική οδήγησης χάρη στο νέο σύστημα διεύθυνσης και την κατανομή ροπής
Τα περισσότερα από τα συστήματα και τα εξαρτήματα που συνθέτουν το πλαίσιο έχουν αναπτυχθεί πρόσφατα. Χαρακτηριστικά για την Audi είναι η ανώτερη και εύκολα ελεγχόμενη επιτάχυνση και επιβράδυνση σε όλες τις οδηγικές καταστάσεις. Υπάρχει μια επακριβώς καθορισμένη φιλοσοφία ρύθμισης όσον αφορά στο πλαίσιο. Τα εμπλεκόμενα συστήματα ελέγχου ανάρτησης συντονίζονται με ακρίβεια μεταξύ τους. Η δυναμική συμπεριφορά του Q6 e-tron επηρεάζεται σημαντικά από τον μερικώς επανασχεδιασμένο μπροστινό άξονα. Για πρώτη φορά σε μοντέλο Audi, οι σύνδεσμοι διαμήκους ελέγχου του τροχού τοποθετούνται μπροστά από τους συνδέσμους εγκαρσίου ελέγχου του τροχού. Αυτό έχει κυρίως ως αποτέλεσμα πλεονεκτήματα όσον αφορά τη χωροδιάταξη για την τοποθέτηση της μπαταρίας υψηλής τάσης. Τα πρόσφατα αναπτυγμένα εξαρτήματα οδηγούν σε βελτιωμένη ευστάθεια του οχήματος.
Η κολόνα του συστήματος διεύθυνσης είναι πλέον στερεωμένη σε ένα υποπλαίσιο. Η εκλεπτυσμένη κινηματική του άξονα παρέχει αισθητά αυξημένη δυναμική οδήγησης. Ο νέος μπροστινός άξονας βελτιώνει επίσης την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης. Αυτό κάνει το όχημα να συμπεριφέρεται πολύ πιο ευέλικτα.
Η κατανομή ροπής με έμφαση στο πίσω μέρος ως τμήμα ενός συστήματος σε μεγάλο βαθμό μεταβλητής τετρακίνησης ενισχύει επίσης τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης του Q6 e-tron. Οι διαφορετικές διαστάσεις των ηλεκτροκινητήρων στον πίσω και τον μπροστινό άξονα επιτρέπουν την κατανομή ροπής με έμφαση πίσω ακόμη και υπό πλήρες φορτίο. Προκειμένου να συμπληρωθεί η κατανομή βάρους προς τα πίσω, καθώς και να διασφαλιστεί ακόμη μεγαλύτερη πρόσφυση και δυναμική οδήγησης, τα πίσω ελαστικά του Q6 e-tron είναι φαρδύτερα από αυτά στο μπροστινό μέρος.
Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Το μοντέλο εφοδιάζεται με πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης τελευταίας γενιάς, μεταξύ των οποίων και το «adaptive driving assistant plus», που εκτός από τις τυπικές λειτουργίες ενός συστήματος διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, χρησιμοποιεί δεδομένα χαρτών υψηλής ανάλυσης και δεδομένα από άλλα οχήματα που συγκεντρώνονται στο cloud για να βελτιώσει την ασφάλεια που προσφέρει το Q6 e–tron. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα συστήματα Front Cross Traffic Assist (Σύστημα επιτήρησης εμπρόσθιου χώρου, προειδοποίησης οδηγού σε διασταυρώσεις με λειτουργία αυτόματης πέδησης), Lane Departure Warning (Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας), Side assist με σύστημα ειδοποίησης εξόδου από την λωρίδα κυκλοφορίας, cross traffic alert πίσω και turn assist πίσω, Swerve assist και turn assist (Υποβοήθηση ελιγμών και υποβοήθηση στροφής), Adaptive cruise control, Σύστημα παρακολούθησης κόπωσης οδηγού, Park assist plus (Αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης) και Surround view cameras (Κάμερες παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου).
Facebook Comments