Τα τελευταία χρόνια, ο λεγόμενος διαδικτυακός θόρυβος (buzz) εξελίσσεται σε σημαντικό παράγοντα αποτίμησης μεγεθών και ενσωμάτωσης της σοφίας του πλήθους στην ανάλυση και αξιολόγηση γεγονότων και καταστάσεων. Κάθε μορφής brand προσπαθεί να προσλάβει τις σχετικές με αυτό αναφορές σε κάθε δημόσιο διαδικτυακό περιβάλλον (1) ως δείκτη υψηλής αποδοχής (2) ως παράμετρο θετικής κοινωνικής αντιμετώπισης. Αυτό αφορά κάθε φύσεως brand, από τηλεοπτικές εκπομπές μέχρι snacks και από προσωπικότητες μέχρι προϊόντα νέων τεχνολογιών κλπ κλπ. Μία από τις σημαντικές σε αυτή την περιοχή διεθνείς εταιρείες είναι και η Brandwatch, η οποία (https://www.brandwatch.com/who-we-are/) αποδίδει με συντομία και μεστότητα τη φυσιογνωμία και το προφίλ ενός διεθνούς πρωταγωνιστή των big data + analytics. Στην Ελλάδα, η New Media Concept “πατώντας” σε Βrandwatch προτείνει το εργαλείο New Media Track για τη σχετική ανάλυση, εκεί στηρίχθηκε και η παρούσα μέτρηση.
Άραγε ποιος ήταν ο θόρυβος του διαδικτύου μετά το θάνατο του Παντελή Παντελίδη; Υπερίσχυσαν οι θαυμαστές, οι άνθρωποι ή μήπως οι κάφροι;
Το buzz λοιπόν που έβγαλε με το θάνατο του έδειξε μια έκρηξη ενδιαφέροντος (καλύπτονται μόνο τα δημόσια διαδικτυακά μέσα, πράγμα που σημαίνει ότι δεν καταγράφεται το private facebook) η οποία:
* την ημέρα του θανάτου ισορρόπησε μεταξύ ειδησεογραφίας και σχολιογραφικών αναφορών ή κινήσεων διάχυσης δημοσιευμάτων ενώ
* τη δεύτερη μέρα έφυγε πολύ ψηλότερα, κυρίως στο διαδραστικό σκέλος και τη δημόσια εκπεφρασμένη γνώμη των πολλών
Εντυπωσιάζει πάντως η θετική διάθεση της κοινωνίας που εκφράζει πραγματική λύπη και τούτο βαρύνει ιδιαίτερα καθώς τα μεγέθη δεν επιτρέπουν την ύπαρξη στρατευμένης επιρροής και το ύφος γραφής των πολλών δε δείχνει συντακτική στράτευση στην υπηρεσία σκοπιμοτήτων.
Φαίνεται ότι ο Παντελής Παντελίδης έγινε ένα γνήσιο λαϊκό είδωλο με πολλά στοιχεία κανονικού ανθρώπου, με ταλέντο και αυθεντικότητα, που γέμιζε με θετικό συναίσθημα τις ψυχές πολλών ανθρώπων και άφηνε αύρα “υγείας” στο πέρασμα του.
Αξίζει να δούμε αν η συνέχεια δημοσιότητας θα είναι ανάλογα εντατική και αν οι επώνυμοι γραφιάδες που αυτοί τη στιγμή καταθέτουν ύμνους, θα φιλτράρουν σε βάθος χρόνου τη γραφή τους και τη μετάδοση των τραγουδιών του. Για την ώρα πάντως η θετική αντίδραση (ακόμα και ξένων μέσων) δείχνει πηγαία και υγιής και κάπως έτσι αξιολογείται και η προοπτική της.
Εντυπωσιακή λοιπόν η δημόσια διαδικτυακή κάλυψη του δυστυχήματος, με σαφή την προτίμηση των γραφόντων στον αποθανόντα νεαρό τραγουδιστή. Και ενώ η πρώτη μέρα ισορροπεί μεταξύ είδησης και γνώμης, στις 19/2 το twitter εκρήγνυται και μόνο του ξεπερνάει το buzz της πρώτης ημέρας(!), ενώ ειδησεογραφία και blogs μένουν περίπου σταθερά. Πτώση παρουσιάζει και το public facebook, αλλά αυτό, ως κορυφαίο αλλά και με κρυμμένο ένα του κομμάτι χρειάζεται ειδική έρευνα και δουλειά ερωτηματολογίου για να δώσει further insights.
Συμπεράσματα
Ο Παντελής Παντελίδης έγινε ένα λαϊκό είδωλο και φαίνεται ότι έτσι θα μείνει. Και ευτυχώς δεν υπερίσχυσαν οι γνωστοί-άγνωστοι κάφροι μισάνθρωποι των Twitter-Facebook.
Ας αναπαυθεί εν ειρήνη και με την αγάπη των πολλών…
(Η παραπάνω έρευνα(buzz) διεξήχθη από το Γιώργο Μπολάνη αποκλειστικά για το marketnews.gr με αφορμή την έκρηξη των social media μετά τον ξαφνικό θάνατο του δημοφιλούς τραγουδιστή και τραγουδοποιού Παντελή Παντελίδη)
Facebook Comments