Οι ήρωες του Τσέχωφ, κάποιοι γνωστοί και κάποιοι άγνωστοι, συναντιούνται στη σκηνή. Οι ηθοποιοί της παράστασης, ψάχνουν να τους βρουν. Η αναζήτηση τούς ταξιδεύει από κάποιο καλοκαίρι στην εξοχή, σε κάποια Χριστούγεννα στη Μόσχα. Το πάθος δεν λείπει από τις συζητήσεις τους. Όλο μιλάνε, λένε, λένε, λένε, αλλά χρησιμοποιούν μόνο θαυμαστικά! Κάπου πετά ένας γλάρος. Κάπου υπάρχει η αγάπη τους. Κάπου μέσα τους. Κάπου στη Ρωσία. Κάποτε στη Ρωσία. Τώρα στη σκηνή. Αύριο, ποιος ξέρει; Ίσως η Νίνα. Ίσως ο Τρέπλιεφ. Ίσως ο Έφιμ. Ίσως κανείς τους.

Σκηνική σύνθεση βασισμένη στο διήγημα «Το θαυμαστικό» του Άντον Τσέχωφ και όλες τις περιόδους από το θεατρικό έργο «ο Γλάρος», του ιδίου συγγραφέα, που ολοκληρώνονται με αυτό το σημείο στίξης.

Σκηνοθετείτε – από κοινού με την κ. Καλπαζίδου –  την παράσταση «Τσάικα!» στο πλαίσιο του φεστιβάλ των Θεατρικών Συνθέσεων και του αφιερώματος στους Ρώσους συγγραφείς στο Beton7. Τι κρύβεται πίσω από τον τίτλο;

Πίσω από τον τίτλο κρύβονται τα δυο κείμενα του Τσέχωφ που επιλέξαμε για τη σκηνική σύνθεση που θα παρουσιαστεί, το θεατρικό έργο «Ο Γλάρος» και το σύντομο διήγημα «Το Θαυμαστικό». Στα ρώσικα «τσάικα» θα πει «γλάρος» και το θαυμαστικό που συμπληρώνει τον τίτλο μας είναι το ίδιο σημείο στίξης και στις δύο γλώσσες.

Τι πρόκειται να δούμε να διαδραματίζεται στην σκηνή του Beton7;

Θα δούμε τρεις ηθοποιούς να δανείζονται τους τέσσερις κεντρικούς ήρωες του «Γλάρου» και να μας αφηγούνται την ιστορία αυτών χρησιμοποιώντας μόνο τις προτάσεις με θαυμαστικά του πρωτότυπου κειμένου, ενός δημόσιου υπαλλήλου που δεν έβαλε ποτέ θαυμαστικό στη ζωή του, επειδή δεν το απαιτούσε η δουλειά του, και κυρίως, μέσω σκηνικών παρενθέσεων, τη σχέση που έχουν οι ίδιοι οι ηθοποιοί με  την τέχνη τους, την τέχνη της υποκριτικής και του θεάτρου.

Τι σας οδήγησε στη δημιουργία μιας σύνθεσης Τσεχωφικών ηρώων; Τι σας γοητεύει σε αυτούς; Τι το ιδιαίτερο τους διακρίνει;

Τα συγκεκριμένα κείμενα αφορούν πάρα πολύ σε θέματα που με ενδιαφέρουν ιδιαιτέρως, τη γλώσσα και το θέατρο. Οι ήρωες του Τσέχωφ είναι πάντα τόσο ολοκληρωμένοι και πολυδιάστατοι, σχεδόν αληθινοί. Αυτός είναι και ο λόγος που στη δραματουργία μας εντάσσουμε και τους ίδιους τους ηθοποιούς που παίζουν ως ήρωες της παράστασης, καθώς τους παρουσιάζουμε ως πρόσωπα του δράματος.

Ο σκηνοθέτης είναι η ψυχή, ο μαέστρος μιας δημιουργίας. Νιώθετε μεγάλη ευθύνη;

Τόσο μεγάλη και δημιουργική, ώστε να μη με τρομάζει να την αναλάβω!

«Χρειαζόμαστε νέους τρόπους έκφρασης. Χρειαζόμαστε νέους τρόπους, κι αν δεν μπορούμε να τους δημιουργήσουμε καλύτερα να μην κάνουμε τίποτα», λέει ο Τσέχωφ δια στόματος Τρέπλιεβ στο «Γλάρο». Ουτοπία η δημιουργία σήμερα ή πιθανότητα;

Η δημιουργία θεωρώ πως αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της πραγματικότητας, όπως και η καταστροφή, οπότε δεν τη θεωρώ ούτε ουτοπία, ούτε πιθανότητα…

Ξεκινήσατε στην κωμωδία ως σταντ-απ κωμικός το 1996 κι έκτοτε έχετε συμμετάσχει σε πολλές παραστάσεις τόσο ως ηθοποιός, όσο και ως σκηνοθέτης αλλά και μουσικός. Πώς γεννήθηκε μέσα σας η αγάπη για το θέατρο και τη μουσική; Παιδικό όνειρο ή επιθυμία της ωριμότητας;

Να κάτι που δεν ξέρω να σας απαντήσω!

Έχετε  γράψει το λιμπρέτο για τις όπερες «ΑirRossini» και «Yasou Aida!», για το οποίο βραβευτήκατε με τον Έπαινο «Κάρολος Κουν» 2012 Δραματουργίας Ελληνικού Έργου, από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Σε μια εποχή κατά την οποία η αριστεία τείνει να ποινικοποιηθεί στην Ελλάδα, ποια η γνώμη σας για τις διακρίσεις-βραβεύσεις; Συντελούν στην προαγωγή της δημιουργίας;

Τα βραβεία και οι έπαινοι σίγουρα αποτελούν μια αναγνώριση της δουλειάς που έχει προηγηθεί κι ίσως βοηθούν σε επίπεδο επικοινωνίας. Δεν διευκολύνουν όμως στη δημιουργία, η ανάγκη της οποίας προηγείται όλων αυτών και συνεχίζει να είναι εξίσου προσωπική, δίχως να εμπνέεται από αυτά.

Πώς αισθάνεται, άραγε, ένας νέος άνθρωπος, ο οποίος επιθυμεί να γευτεί τους καρπούς της δημιουργίας, σε μια εποχή πλήρους ηθικής και ιδεολογικής αποσύνθεσης;

Ανυπόμονος και ανικανοποίητος. Όπως θα ένιωθε άλλωστε και σε μια εποχή ηθικής και ιδεολογικής άνθισης, αν υπήρξε ποτέ μια τέτοια εποχή!

Σας ευχαριστώ πολύ!

Κι εγώ!

 

Σύνθεση κειμένου, σκηνοθεσία: Δημήτρης Δημόπουλος, Λίνα Καλπαζίδου

Σκηνικά, κοστούμια: Κοραλία Μουαγιέν

Φωτισμοί: Αντώνης Τσέκος

Μουσική επιμέλεια: SzeneMusik

Φωτογραφίες: Νίκος Μύρτου, Artemis Schubert

Επικοινωνία: Ελένη Κριτσιδήμα

Παίζουν: Αφροδίτη Αντωνάκη, Λίνα Καλπαζίδου, Σταυριανός Κιναλόπουλος

και ο Δημήτρης Δημόπουλος

Παραστάσεις κάθε Δευτέρα και Τρίτη από 9 Ιανουαρίου 2017 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Θεατρικές Συνθέσεις V στο Beton7.

Ημερομηνίες: 9-10, 16-17, 23-24, 30-12 Ιανουαρίου 2017

Ώρα έναρξης: 21:00

Διάρκεια: 60

Εισιτήρια: 10€ / 5€ Φοιτητικό, Ανέργων

Πληροφορίες, κρατήσεις: 210 751 2625

Beton7, Πύδνας 7, 11855 Βοτανικός

 

Facebook Comments