Να ανοίξει η στρόφιγγα της κινεζικής χρηματοδότησης προς τους Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι πραγματοποιούν φέτος τη μεγάλη επιστροφή στις γιάρδες της Απω Ανατολής για νέο tonnage, ζήτησε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης από τον Κινέζο υφυπουργό Μεταφορών, υπεύθυνο για θέματα ναυτιλίας, Weng Mengyon.

Οι Ελληνες εφοπλιστές, εξαιτίας της ελληνικής κρίσης αλλά και των διαδικασιών του κινεζικού χρηματοπιστωτικού συστήματος, δεν αντιμετωπίζονται με τους ίδιους όρους σε σχέση με άλλους Ευρωπαίους εφοπλιστές, ενώ, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της XRTC Γιώργο Ξηραδάκη, θα έπρεπε να τυγχάνουν καλύτερης αντιμετώπισης από άλλους ανταγωνιστές τους.

Οι δύο υπουργοί συναντήθηκαν χθες στο City, στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψής τους στο Λονδίνο, για να συμμετάσχουν στην 28η Σύνοδο Ολομέλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

Οπως υπογράμμισε ο Ελληνας υπουργός, οι Ελληνες πλοιοκτήτες ανακάμπτουν στη διεθνή σκηνή των ναυπηγήσεων μετά το «πάγωμα» των τελευταίων ετών και χρειάζονται ευκολότερη πρόσβαση στη χρηματοδότηση από τις κινεζικές τράπεζες.

Ζήτησε, μάλιστα, από τον κ. Mengyon να μεσολαβήσει προς την Κεντρική Τράπεζα της Κίνας ώστε να υπάρξει συνολική παρέμβαση προς τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας με στόχο να διευκολυνθεί η χρηματοδότηση. Και αυτό, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν», γιατί, όπως υπογράμμισε, οι Ελληνες πλοιοκτήτες προτιμούν τα κινεζικά ναυπηγεία.

Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία της Golden Destiny, στο εννεάμηνο του 2013 οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει περισσότερα από 226 πλοία, συνολικής αξίας άνω των 11 δισ. δολαρίων. Από αυτά οι 102 παραγγελίες έχουν κατατεθεί σε κινεζικά ναυπηγεία.

Σημειώνεται ότι την ίδια περίοδο του 2012 οι ελληνικές παραγγελίες για νέα πλοία είχαν περιοριστεί στα 89 συνολικά, εκ των οποίων τα 58 στη Κίνα. 

Facebook Comments