4 ώρες παράνομος…
4 ώρες παράνομος
Ερχόμενος λοιπόν από Λιτόχωρο δεν υπήρξα ούτε ένα λεπτό νόμιμος. Όπως και σχεδόν κανένας άλλος οδηγός. Είναι δυνατόν επειδή κάποιος ξέχασε τις πινακίδες των 30 χλμ. σε σημείο που κάποτε γίνονταν έργα, να πας με 30; Είναι δυνατόν να οδηγείς με 50, επειδή απλώς στο σημείο εκείνο διατίθεται μία λωρίδα κυκλοφορίας; Είναι δυνατόν να μην προσπεράσεις στο πέταλο του Μαλιακού την νταλίκα σε μια ευθεία που έχεις απεριόριστη ορατότητα επειδή η διαγράμμιση στον δρόμο λέει ότι απαγορεύεται η προσπέραση; Μάλιστα υπάρχει η ελληνική παγκόσμια πατέντα, της “διπλοτυπίας”. Στην άσφαλτο, δηλαδή υπάρχει και η διακεκομμένη γραμμή που επιτρέπει την προσπέραση και η διπλή συνεχόμενη που την απαγορεύει – χαρακτηριστικό της αντιφατικής ελληνικής νομοθεσίας, γενικότερα. Είναι δυνατόν το ανώτατο όριο στον δρόμο με τις τρεις λωρίδες να είναι 120 χλμ; Τόσο ήταν πριν 40 χρόνια όταν τα περισσότερα αυτοκίνητα τρέχοντας πάνω από 100, κόντευαν να απογειωθούν. Σήμερα με τόσο εξελιγμένα συστήματα στον τομέα της ενεργητικής και της παθητικής ασφάλειας, το όριο θα είναι πάλι 120;
Φυσικά πλήρωσα έναν σκασμό διόδια, κάθε τρεις και λίγο, ακόμα και για δρόμο που δεν υπάρχει – στα Τέμπη. Και αναρωτιέσαι: κανένας “αρμόδιος” δεν οδήγησε ποτέ στην εθνική οδό; Κανένας δεν είδε το όριο των 30 ή των 50 χλμ; Κανένας δεν σκέφτηκε: “τι αηδίες είναι αυτές, θα μας βρίζουν οι πολίτες και με το δίκιο τους”; Ή, επειδή οι αρμόδιοι αισθάνονται υπεράνω νόμου, γκαζώνουν όσο γουστάρουν και αφήνουν να παρανομεί η “πλέμπα”, μπας και εισπράξουν κανένα πρόστιμο και τσοντάρουν στο πρωτογενές; Πόσα έτη φωτός πρέπει να απέχει από το κοινό περί δικαίου αίσθημα ο πολιτικός που υπογράφει νόμο που σε υποχρεώνει να πληρώσεις διόδια για μελλοντικό δρόμο ενώ αυτός στον οποίο αναγκάζεσαι να οδηγήσεις είναι καρμανιόλα; Πόσα χρόνια πριν ήταν η τελευταία φορά που σκέφτηκε σαν κανονικός άνθρωπος;
Είναι τυχαίο ότι τα μπλόκα της τροχαίας γίνονται πάντα σε συγκεκριμένα σημεία: σε κατηφορικές τεράστιες ευθείες όπου μόνο του το αυτοκίνητο, σχεδόν χωρίς να το καταλάβεις, θα πάει με 150; Ή σε δήθεν κατοικημένες ζώνες στο πουθενά (με ένα βενζινάδικο αριστερά και μια αποθήκη δεξιά) όπου ξαφνικά βλέπεις μια πινακίδα με 50 μπροστά σου; Ή, στη μοναδική μεγάλη ευθεία μετά από 10 χλμ. στροφές, όπου επιτέλους μπορείς να προσπεράσεις το τρακτέρ που σε πήγαινε μισή ώρα “καροτσάκι”, αλλά για έναν ανεξήγητο λόγο απαγορεύεται το προσπέρασμα;
Όταν έναν νόμο τον παραβαίνουν όλοι, είναι όλοι παράνομοι ή είναι παράλογος ο νόμος;
Η νομοθεσία είναι η βάση της σχέσης Πολίτη – Πολιτείας. Όταν αισθάνεσαι ότι οι νομοθέτες δεν έχουν επαφή με την πραγματικότητα και σου την έχουν στημένη, μόνο και μόνο για να σου τα πάρουν, δημιουργείς ανάλογα αρνητικά συναισθήματα. Κι όταν σου την έχουν στημένη μόνιμα, τα αρνητικά συναισθήματα είναι μόνιμα.
Υ.Γ. 1 Τα δίκτυα σε μια χώρα είναι σαν τις φλέβες σε έναν οργανισμό. Όταν υπάρχει απρόσκοπτη ροή, υπάρχει ανάπτυξη. Για να αποφάσισει κάποιος να φύγει από την Αθήνα και να μείνει στο Καπανδρίτι, τη Βοιωτία ή τη Χαλκίδα, θα υπολογίσει και το κόστος μετακίνησης. Είναι βλακώδες να θες περιφερειακή ανάπτυξη και να βάζεις εμπόδια στη μετακίνηση από και προς την περιφέρεια. Η Αθήνα είναι η μόνη πόλη της Ευρώπης που έχει διόδια στον δρόμο που τη συνδέει με το αεροδρόμιό της. Είναι τυχαίο ότι οι χώρες με οδικό δίκτυο χωρίς διόδια είναι και οι περισσότερο αναπτυγμένες;
Υ.Γ. 2 Τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουμε, οχτακόσια χρόνια τώρα, δεν είναι φόρος. Είναι ΤΕΛΗ, που, σύμφωνα με το Σύνταγμα, έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα. ΟΦΕΙΛΟΥΝ, δηλαδή, ΟΛΑ, μέχρι το τελευταίο ευρώ, να επενδύονται στη συντήρηση και την επέκταση του οδικού δικτύου και το κράτος ΟΦΕΙΛΕΙ να δίνει λογαριασμό για το τι τα έκανε. Μπορεί ένας αρμόδιος να μας ενημερώσει πού πήγαν τα δισεκατομμύρια ευρώ που πλήρωσε ο Έλληνας οδηγός όλα αυτά τα χρόνια;
Facebook Comments