Χριστούγεννα και διατροφή... τι να προσέξετε

MarketNews

Χριστούγεννα και διατροφή... τι να προσέξετε, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα, τηλεοραση, live tv, live streaming, web tv

Οι διακοπές των Χριστουγέννων είναι μία συναρπαστική περίοδος, αλλά διατροφικά μιλώντας είναι η πιο δύσκολη περίοδος όλου του χρόνου. Αυτό γιατί έχουν μεγάλη διάρκεια, πολλά τραπέζια, συνεστιάσεις και κυρίως γλυκά, γλυκά, γλυκά.

Οι έρευνες συνηγορούν λέγοντας ότι ανάμεσα στα μέσα-Νοέμβρη έως μέσα-Ιανουαρίου, οι ενήλικες παίρνουν κατά μέσο όρο ένα κιλό. Αυτό δε φαίνεται να είναι πολύ, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι δεν διώχνουν το επιπλέον βάρος που απέκτησαν κατά τη διάρκεια των διακοπών. Γι αυτό το λόγο, η αύξηση βάρους στις διακοπές είναι ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες που συνεισφέρουν στην ολική ετήσια αύξηση βάρους για πολλούς ανθρώπους.

Κάποιες έξυπνες λύσεις ακολουθούν για να αποφύγετε ή έστω μετριάσετε την αύξηση βάρους κατά την περίοδο διακοπών.

Να είστε δραστήριοι με την οικογένεια και φίλους

Καθιστικές δραστηριότητες, όπως το να καθόμαστε στον καναπέ βλέποντας τηλεόραση, αποτελούν κοινή παράδοση στις διακοπές για πολλές οικογένειες. Η έλλειψη δραστηριότητας μπορεί να οδηγήσει στην αύξηση βάρους, ειδικά όταν αυτή η χαλάρωση συνοδεύεται από την κατανάλωση υπερβολικών ποσοτήτων τροφής.

Το να κάνουμε κάποιο είδος φυσικής δραστηριότητας κατά τη διάρκεια των διακοπών μαζί με την οικογένεια μπορεί να αποδειχθεί αποτελεσματικό στον έλεγχο του βάρους. Περίπατος, βόλτες στα μαγαζιά, χορός, δραστήρια παιχνίδια και γενικότερα ότι μας κρατάει όρθιους και κάνει τη καρδιά μας να χτυπά πιο γρήγορα ή την αναπνοή μας να γίνετε πιο ρυθμική είναι τέλειες επιλογές.

Γλυκά και τσιμπολογήματα

Όταν στις απολαύσεις είναι εύκολη η πρόσβαση, η άσκοπη κατανάλωση είναι πιο πιθανό να συμβεί. Δηλαδή όταν η πιατέλα με τα μελομακάρονα είναι σε κοινή θέα πάνω στο τραπέζι, περνώ έρχομαι τσιμπάω και από ένα. Καταστροφή!!

Στο σπίτι, αυτό το πρόβλημα μπορεί να λυθεί με το να «κρύβουμε» τα γλυκά. Παρατηρήστε τον εαυτό σας πότε τρώτε κάτι και αν υπάρχει το αληθινό αίσθημα της πείνας. Το χρειάζεστε ή το τρώτε μόνο επειδή είναι διαθέσιμο; Ωστόσο, εάν πεινάτε και χρειάζεστε ένα σνακ, επιλέξτε αληθινά φαγητά. Φρούτα, λαχανικά, ξηροί καρποί και σπόροι είναι συμπληρωματικά σνακ που δεν περιέχουν ζάχαρη ή ανθυγιεινά λιπαρά.

Όσο αφορά τα γλυκά που είναι παντού και τα πάντα την περίοδο των Χριστουγέννων η λύση είναι: επικεντρωθείτε στο αγαπημένο σας! Αντί να καταναλώνουμε οτιδήποτε βλέπουμε γύρω μας, ας τρώμε αυτά που πραγματικά θέλουμε και μας ικανοποιεί γευστικά, το οποίο μπορεί να μας κάνει να νιώθουμε περισσότερο πλήρεις και τότε είναι λιγότερο πιθανό να το παρακάνουμε στην κατανάλωση γλυκών. Για να απολαύσουμε τα επιδόρπια, πρέπει να τα καταναλώνουμε αργά και προσεγμένα, ώστε να μπορούμε πραγματικά να τα γευόμαστε και να τα απολαύσουμε. Επίσης να τα τρώτε αμέσως μετά το γεύμα ή πρωινές ώρες είναι η καταλληλότερη στιγμή της ημέρας.

Προσέξτε την ποσότητα των μερίδων σας

Όταν πλησιάζουν οι διακοπές, μπορεί να το παρακάνουμε εύκολα στην ποσότητα των μερίδων μας. Κυρίως όμως στα τραπέζια οδηγούμαστε στην πολλαπλή κατανάλωση διαφορετικών φαγητών – γιατί βέβαια θέλουμε να τα δοκιμάσουμε όλα. Οι έρευνες δείχνουν πως στα εορταστικά τραπέζια τρώμε περισσότερο γιατί αδυνατούμε να δώσουμε προσοχή στο αίσθημα του κορεσμού που δίνει το σώμα μας. Τρώμε αφού έχουμε χορτάσει και για όσο καθόμαστε στο τραπέζι και περνάμε καλά.

Ο καλύτερος τρόπος να ξεπεράσουμε τη συνήθεια αυτή είναι το αυτονόητο: να γεμίζουμε το πιάτο μας! Φαίνεται απλό αλλά αν το σκεφτείτε συνήθως τρώμε πάνω από το τραπέζι και η μπουκιά από την πιατέλα καταλήγει αμέσως στο στόμα μας χωρίς να κάνει στάση στο πιάτο. Στα μεγάλα τραπέζια μια πολύ έξυπνη λύση είναι να σερβίρεις έως δύο φόρες ένα πιάτο που θα γεμίσεις μισό με σαλάτα και το άλλο μισό με ότι θέλεις.

Ένα επίσης σημαντικό σημείο είναι να τρώμε με αργό ρυθμό, να κόβουμε σε μικρά κομμάτια την τροφή μας, να αφήνουμε το πιρούνι κάτω κάνοντας 2’ παύσεις στο φαγοπότι και κυρίως να μασάμε προσεκτικά την τροφή. Αυτό μας επιτρέπει να αναγνωρίζουμε τα σήματα πληρότητας του σώματός μας και έτσι να προσλαμβάνουμε λιγότερες θερμίδες. Τέλος μπορεί να αποδειχθεί αποτελεσματικό να παίρνουμε λίγες βαθιές ανάσες πριν ξεκινήσουμε το γεύμα μας. Αυτό μας βοηθά να χαλαρώσουμε αλλά κυρίως να εστιαστούμε στη διαδικασία της σίτισης απολαμβάνοντας πραγματικά το φαγητό μας.

Ποικίλες μελέτες δείχνουν πως εκείνοι καταναλώνουν με προσεκτικό ρυθμό φαγητό είναι λιγότερο πιθανό να αυξήσουν το βάρος τους

Κοιμηθείτε αρκετά

Από την μία οι γιορτές είναι συνδεδεμένες με την ξεκούραση αλλά τα δεδομένα δείχνουν ότι η στέρηση ύπνου και το αυξημένο στρες είναι αρκετά συχνή κατά τη διάρκεια των διακοπών. Η έλλειψη επαρκούς ξεκούρασης μπορεί από μόνη της να είναι αιτιώδης παράγοντας για αύξηση του σωματικού βάρους.

Αυτό οφείλεται στο ότι εκείνοι που δεν κοιμούνται αρκετά τείνουν στο να νιώθουν περισσότερη πείνα, να προσλαμβάνουν περισσότερες θερμίδες και να έχουν χαμηλότερη φυσική δραστηριότητα

Επιπλέον, ανεπαρκής ύπνος έχει συνδεθεί με χαμηλότερο μεταβολισμό. Αυτό πιστεύεται ότι οφείλεται σε μεταβολές του κιρκάδιου ρυθμού, η οποία είναι γνωστή ως το βιολογικό ρολόι που ρυθμίζει πολλές σωματικές λειτουργίες .