Πρώτα από όλα πρέπει να κάνουμε μία διαπίστωση ότι η χώρα που έχει πρωτεύουσα τα Σκόπια είναι μια εξόχως προβληματική χώρα από άποψη υποδομών, οργάνωσης και δημογραφικής κατανομής. Για να καταλάβουμε πόσο προβληματική είναι πρέπει να πούμε ότι έχει πάνω από είκοσι χρόνια να κάνει αναθεώρηση των εκλογικών της καταλόγων. Έχει πάνω από ένα εκατομμύριο οχτακόσιες χιλιάδες εγγεγραμμένους στους εκλογικούς της καταλόγους από τους οποίους με βάση τα δημογραφικά στοιχεία διακόσιες χιλιάδες έχουν αποβιώσει και τριακόσιες με τετρακόσιες χιλιάδες έχουν μεταναστεύσει στο εξωτερικό. Οπότε με αυτά τα δεδομένα το πραγματικό εκλογικό σώμα είναι ένα εκατομμύριο διακόσιες χιλιάδες άρα με αυτόν τον συλλογισμό  θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν ικανοποιητική η προσέλευση στο δημοψήφισμα. Παρόλα αυτά ακόμα και έτσι να έχουν τα πράγματα τα ποσοστά αποχής παραμένουν υψηλά.

Που μπορεί να οφείλεται αυτό;

Πρώτα από όλα στον γελοίο ανιστόρητο  και κιτς φανατικό εθνικισμό τους. Οι εθνικιστές σε όλο τον κόσμο αποτελούν μια συμπαγή μάζα που συνήθως είναι αμετάβλητη αριθμητικά όποτε όταν θες να αυξήσεις τα ποσοστά της πρέπει να προσφύγεις στις μεγάλες και αδιάφορες για τα πολιτικά μάζες. Και πώς μπορείς να το καταφέρεις αυτό; Πολύ απλά μέσω της προπαγάνδας. Και αυτοί που δεν θέλουν να μπει το κράτος με πρωτεύουσα τα Σκόπια στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ ξέρουν πολύ καλά από προπαγάνδα.

Μα γίνεται προπαγάνδα και στα Σκόπια;

Στο «ακατανόμαστο» αυτό κράτος πολίτες του παράγουν προπαγάνδα τέτοιας αποτελεσματικότητας που έφτασε να επηρεάζει μέχρι και τις Αμερικανικές εκλογές ! Ναι, ορθώς διαβάσατε ακόμα και τις Αμερικανικές εκλογές. Το Νοέμβριο του 2015 αμέσως μετά τις εκλογές των ΗΠΑ όλα τα διεθνή δίκτυα όπως το NBC μας περιέγραφαν μία παρέα έφηβων από την πόλη Βέλες που έγιναν πλούσιοι διαδίδοντας ψεύτικές ειδήσεις για τον Trump. Όσα περισσότερα κλικ έκαναν οι αναγνώστες στον ιστότοπο που οι έφηβοι είχαν ανεβάσει την ψεύτικη είδηση, τόσα περισσότερα λεφτά κέρδιζαν. Περισσότερες από 100 ιστοσελίδες εντοπίστηκαν τις τελευταίες εβδομάδες της προεκλογικής περιόδου των ΗΠΑ παράγοντας ψεύτικα νέα. Σύμφωνα με έρευνα της Washington post 6 στους 10 χρήστες του διαδικτύου αναδημοσιεύουν μια είδηση διαβάζοντας μόνο τον τίτλο και όχι το περιεχόμενο, γεγονός το οποίο δείχνει την ευκολία αναπαραγωγής μιας είδησης ακόμα κι αν είναι ψευδής.

Αυτή η προ τριετίας δημοσιευμένη είδηση μας κάνει να συμπεραίνουμε ότι στα Σκόπια υπάρχει μία οργανωμένη  και αποτελεσματική επιχείρηση προπαγάνδας η όποια δεν θα έμμεινε αδιάφορη με τις πολιτικές εξελίξεις στην ίδια της την χώρα. Πιθανολογούμε ότι το μακρύ χέρι που την είχε χρησιμοποιήσει προ τριετίας την χρησιμοποίησε και τώρα γιατί έχει συμφέρον στο να μην περάσει η συμφωνία των Πρεσπών και μακροπρόθεσμα να διαλυθεί αυτό το βόρειο προς εμάς κράτος δημιουργώντας έτσι ένα χάος το οποίο θα αυξήσει την επιρροή του στα Βαλκάνια και ταυτόχρονα θα μειώνει αυτήν των ΗΠΑ και της ΕΕ.

Facebook Comments