Η Ευρώπη της Γυναικείας Επιχειρηματικότητας
Η Ευρώπη της Γυναικείας Επιχειρηματικότητας
Η Ευρώπη της Γυναικείας Επιχειρηματικότητας
Η Ευρώπη της επόμενης πενταετίας είναι έτοιμη να υποδεχτεί τέτοιους ανθρώπους. Ανθρώπους που συνεχίζουν να προσπαθούν, να οραματίζονται και να διεκδικούν κάτι καλύτερο από αυτό που έχει να τους προσφέρει το σύστημα. Ετσι βγαίνουν εκτός, αλλά μόνο για να θριαμβεύσουν στις ιδέες. Τα τελευταία χρόνια, ένας μεγάλος αριθμός από αυτούς τους νεωτεριστές, είναι γυναίκες.
Επιζητώντας την αυτονομία και αναζητώντας ευκαιρίες για να αναδείξουν τα ταλέντα και τις κλίσεις τους, οι γυναίκες κατόρθωσαν από το παρελθόν μέχρι σήμερα να ξεκινήσουν πολλές μικρές, ευέλικτες δράσεις και να γίνουν υπολογίσιμη δύναμη. Δημιούργησαν τάσεις, πάλεψαν να βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας για όλες, έδωσαν μια νέα πνοή στην αγορά και πρότειναν μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση των προβλημάτων που η αγορά αντιμετωπίζει.
Η επιθυμία των γυναικών να παραμείνουν αφεντικά του εαυτού τους, να έχουν μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων και ίσες αποδοχές με αυτές των ανδρών, αποδείχτηκαν τα κυριότερα κίνητρα ενεργοποίησης και δημιουργικής δραστηριότητας.
Οι γυναίκες διαθέτουν ένα προσόν που είναι ικανό να σώσει την επιχείρησή τους σε δύσκολους καιρούς και να την ανεβάσει: έχουν όραμα. Εκεί που οι άνδρες αναλώνονται στο κυνήγι και γοητεύονται από το ρίσκο, οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν την ήρεμη δύναμη που κερδίζει την εμπιστοσύνη του κοινού.
Τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους, π.χ. η ενσυναίσθηση, η ευαισθησία, η υπομονή, είναι στοιχεία που βούλιαξαν μέσα σε μια έξαρση ατομικισμού που ακολούθησε την τεχνολογική επανάσταση. Σήμερα που υπάρχει ανάγκη για προσωποποιημένες επιχειρήσεις και όχι απρόσωπους ομίλους και οργανισμούς, οι γυναίκες μπορούν να κάνουν τη διαφορά, μόνες τους ή μέσα σε ομάδες, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη του κόσμου να έρθει σε επαφή με τις βαθύτερες πτυχές του εαυτού του και να ανακτήσει τη χαμένη του σχέση με την παράδοση, τη φύση και την οικογένεια.
Ένα θαυμάσιο παράδειγμα μιας τέτοιας προσπάθειας γυναικών είναι η δημιουργία αγροτουριστικών συνεταιρισμών που προωθούν τοπικά, φυσικά προϊόντα και μηνύματα για επιστροφή στις ρίζες. Οι γυναίκες σε ομάδα αποδεικνύονται ισχυρότερες από τους άνδρες: κάνοντας χρήση του ταλέντου, των ικανοτήτων και δεξιοτήτων του συνόλου, το διοχετεύουν στην εξεύρεση λύσεων για την καλύτερη δυνατή λειτουργία της επιχείρησής τους.
Η εργασία που σχετίζεται με τη φροντίδα της οικογένειας και την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, είναι από τις καλές πιθανότητες της αγοράς των επόμενων χρόνων. Επιπλέον, η ανακουφιστική φροντίδα (palliative care), οι εξωνοσοκομειακές δομές (κέντρα ημέρας) και τα προγράμματα βοήθειας προς τα ασθενέστερα μέλη μιας κοινότητας ως ευκαιρίες απασχόλησης, πρόκειται να κάνουν δυναμική εμφάνιση και να τραβήξουν το ενδιαφέρον πολλών νέων αποφοίτων σχολών Marketing και Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών.
Στην κρίση, οι γυναίκες αποδεικνύουν ότι διαθέτουν κρίση και τη διορατικότητα να σχεδιάσουν και να “τρέξουν” καινοτόμα project. Γιατί, τι άλλο είναι η επιχειρηματικότητα από τη διάθεση να τολμήσεις, να δοκιμάσεις και να πειραματιστείς πάνω σε αυτά που αγαπάς, τόσο πολύ ώστε να θέλεις να τα δεις να υλοποιούνται και μάλιστα από τα χέρια σου;
Νέες καλλιέργειες και οικολογικές μέθοδοι διαχείρισης πόρων θα τραβήξουν την προσοχή των νέων αγροτών να μεταφέρουν το εργαστήρι τους στο χωράφι. Χειροτέχνες και κατασκευαστές θα μπορούν να δείχνουν τη δουλειά τους πέρα από τα σύνορα. Και δεν έχουμε καν αρχίσει να μιλάμε για την προώθηση της έρευνας και τη σύνδεσή της με την παραγωγή.
Η πολυπολιτισμικότητα δεν έχει να κάνει μόνο με την καταγωγή – είναι κουλτούρα και πολιτισμός και η Ευρώπη τα γιορτάζει κάθε μέρα!
Η συνεχής ενημέρωσή μας για τις πιθανότητες και τις ευκαιρίες που προσφέρει η αλληλεπίδραση μέσα στην Ευρωπαική Ένωση είναι απαραίτητη. Η ανάπτυξη που θα ρθει, θα έχει τη μορφή του ανοιχτού μυαλού.
Facebook Comments