Μείωση 0,8% εμφάνισε ο γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή το Σεπτέμβρίο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2013, έναντι μείωσης 1,1%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012, όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2014 ο Γενικός Δείκτης σημείωσε αύξηση 2,1%, έναντι αύξησης 2,6%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2013 – Σεπτεμβρίου 2014 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2012 – Σεπτεμβρίου 2013 παρουσίασε μείωση 1,4%, έναντι μείωσης 0,1%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Σύγκριση Σεπτεμβρίου 2014 με Αύγουστο 2014

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2,1% τον μήνα Σεπτέμβριο 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2014, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,6% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αρνί και κατσίκι (νωπά), νωπά πουλερικά, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα γαλακτοκομικά και αυγά.
β) Κατά 35,6% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.
γ) Κατά 5,3% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.
δ) Κατά 0,3% της ομάδας « Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των οδοντιατρικών υπηρεσιών.
ε) Κατά 0,3% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των ξενοδοχείων.
στ) Κατά 1,2% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς κυρίως των τιμών των ειδών ταξιδίου και λοιπών προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών.
β) Κατά 0,6% της ομάδας «Μεταφορές»,λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου(βενζίνη) και στα εισιτήρια αεροπλάνων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών.
γ) Κατά 0,4% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα βιβλία.
δ) Κατά 2,9% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

Σύγκριση Σεπτεμβρίου 2014 με Σεπτέμβριο 2013

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,8% τον μήνα Σεπτέμβριο 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2013, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές :

1. Από τις μειώσεις των δεικτών :
α) Κατά 1,5% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά, νωπά φρούτα, νωπές πατάτες, νωπά ψάρια, δημητριακά και παρασκευάσματα, ζάχαρη. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από τη αύξηση κυρίως των τιμών στα γαλακτοκομικά και αυγά και στο ελαιόλαδο.
β) Κατά 2,6% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 1,3% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, των υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.
δ) Κατά 1,3% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα έπιπλα ξύλινα και μεταλλικά, στις οικιακές συσκευές και στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
ε) Κατά 0,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των αυτοκινήτων και των καυσίμων αυτοκινήτου(βενζίνη). Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια αεροπλάνων και στα εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών.
στ) Κατά 2,0% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές, στα μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, στο πακέτο διακοπών και στα βιβλία.
ζ) Κατά 3,3% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.
η) Κατά 2,4% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των κουρείων-κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των άλλων υπηρεσιών.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών :
α) Κατά 2,1% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και στα τσιγάρα.
β) Κατά 3,8% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως της συμμετοχής των καταναλωτών στις λιανικές τιμές των φαρμάκων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.
γ) Κατά 0,1% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

Μείωση 1,1% του εναρμονισμένου δείκτη

Η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε ταυτόχρονα ότι ο Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή παρουσίασε μείωση 1,1%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2013 έναντι μείωσης 1,0% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012.

Σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2014 ο δείκτης παρουσίασε αύξηση 1,6%, έναντι αύξησης 2,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2013 – Σεπτεμβρίου 2014 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2012 – Σεπτεμβρίου 2013 παρουσίασε μείωση 1,5%, έναντι μείωσης 0,2%, που σημειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούμενων δωδεκαμήνων.

 

Facebook Comments