Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι οι σημαντικότεροι πελάτες των κινεζικών ναυπηγείων, σύμφωνα με έρευνα του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στην Κίνα. Σχεδόν 100 ελληνικά πλοία επισκευάζονται ετησίως σε κινεζικά ναυπηγεία και 10% των ελληνικών εμπορικών πλοίων άνω των 100 τόνων έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα.

Ακόμη, εκτιμάται ότι δραστηριοποιούνται στην Κίνα περίπου 50 επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων, ενώ το σύνολο των ελληνικών παραγωγικών επενδύσεων στη χώρα, από το 1978 μέχρι τον Αύγουστο 2012 αναλύεται σε 114 επενδυτικά σχέδια με υλοποιηθείσες επενδύσεις της τάξης των 92,99 εκατ. δολαρίων.

Η Ελλάδα βρίσκεται στην 54η θέση των εξαγωγών της Κίνας με 3,949,368,486 δολ. ΗΠΑ και στην 92η θέση όσον αφορά στις εισαγωγές της Κίνας από άλλες χώρες, με συνολικές εισαγωγές για το 2013 433,266,752 δολ. ΗΠΑ.

Το διμερές εμπόριο αγαθών Ελλάδας – Κίνας αναπτύσσεται ικανοποιητικά κατά τα τελευταία έτη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Διοίκησης Τελωνείων της Κίνας, οι ελληνικές εξαγωγές το 2013 αυξήθηκαν στα 434,14 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας ποσοστιαία αύξηση κατά 1,35% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι κινεζικές εξαγωγές προς την Ελλάδα σημείωσαν περαιτέρω πτώση στα 3.216 εκατ. δολάρια (-10,5%). Αντίστοιχα, τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2013 δείχνουν αύξηση των ελληνικών εξαγωγών κατά 10% (419,7 εκατ. ευρώ) και μείωση των εισαγωγών κατά 4% (2,19 δισ. ευρώ). Χάρις στην αύξηση των ελληνικών εξαγωγών και της μείωσης των ελληνικών εισαγωγών τα τελευταία έτη, οι ελληνικές εξαγωγές αναλογούν πλέον σε περίπου 1/5 των κινεζικών εξαγωγών προς την Ελλάδα (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ).

Βασική αιτία της σημαντικής απόκλισης μεταξύ εισαγωγών και εξαγωγών εκτιμάται ότι αποτελεί η απουσία ισόρροπου διμερούς διατομεακού εμπορίου στους κλάδους μεταποίησης, μηχανολογικού εξοπλισμού και υψηλής τεχνολογίας, που συνθέτουν άνω του 80% του διεξαγόμενου διεθνούς εμπορίου με την Κίνα.

Facebook Comments