Τον μεγάλο περίπατο, το έργο που θα αλλάξει το κέντρο της Αθήνας και εγκρίθηκε με μεγάλη διακομματική συναίνεση στο δημοτικό συμβούλιο, παρουσίασε σήμερα στην επιτροπή περιβάλλοντος της Βουλής ο δήμαρχος Αθηναίων.

Ο κ. Μπακογιάννης ανέφερε ότι το έργο θα ξεκινήσει στα τέλη Μαΐου και θα ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις στα τέλη Ιουνίου. Θα είναι 7 χιλιόμετρα συνολικά και η λογική του είναι να επανασυσταθεί και να νοηματοδοτηθει ξανά το κέντρο της πόλης: «Αυτό που θα δείτε στο κέντρο της πόλης είναι βάψιμο στα οδοστρώματα, παγκάκια, ζαρντινιέρες και πολύ πράσινο. Αυτό μας επιτρέπει να δοκιμάσουμε το έργο στην πράξη είναι διαβούλευση στην πράξη, είναι ένα ζωντανό έργο που μπορούμε να το περπατάμε μαζί, να το προσεγγίσουμε και να το βελτιώνουμε γιατί άλλο η θεωρία και άλλο η πράξη».

Από την πλευρά των βουλευτών που πήραν το λόγο η Φωτεινή Πιπιλή ζήτησε πιο αυστηρά μέτρα για τα μηχανάκια που παραβιάζουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Μάλιστα κάλεσε τον κ. Μπακογιάννη να επιβάλει πρόστιμα σε όσους βανδαλίζουν με σπρέι αγάλματα στο κέντρο της πόλης: «Χαίρομαι που θα γίνουν θέσεις στάθμευσης για δίκυκλα ώστε να απαλλαγούν τα πεζοδρόμια από αυτή την απρεπή συμπεριφορά του να είναι ελεύθερος χώρος πάρκινγκ δικύκλων.
Να είστε σκληρός στη μόδα όπου τα μηχανάκια τρέχουν πάνω στη Βασιλίσσης Σοφίας και ανάποδα. Κάντε μια ενημερωτική καμπάνια για ένα μήνα όποιος κουτρουβαλάει τρέχοντας πάνω στα πεζοδρόμια στην αρχή του κάνουμε μια παρατήρηση και μετά θα πέσει το πρόστιμο. Μάθαμε ότι στη Θεσσαλονίκη συνελήφθησαν δύο βάνδαλοι που έβαφαν άγαλμα στην Θεσσαλονίκη. Έτυχε να περνάει η αστυνομία και για πρώτη φορά συνελήφθησαν δύο με τα σπρέι στο χέρι και τους επιβλήθηκε 150 € πρόστιμο στον καθένα. Ελπίζω σύντομα αυτό να γίνει και στην Αθήνα».

Σημαντικό χαρακτήρισε το έργο και ο Σωκράτης Φάμελλος από το ΣυΡιζΑ, ωστόσο, ζήτησε να μην ξεχαστούν και οι περιοχές της Αθήνας που έχουν προβλήματα: «Το σχέδιο του περιπάτου είναι πολύ σημαντικό αλλά δεν φτάνει στο να κλείσει τα μάτια μας σε αυτά που χρειάζεται η Αθήνα και το σύνολο της Αττικής. Όχι μόνο έργα βιτρίνας στο κέντρο της Αθήνας τα οποία δεν υποτιμώ αλλά δεν πρέπει να ξεχάσουμε και τις περιοχές της Αθήνας που έχουν πρόβλημα. Οι αλλαγές είναι σημαντικότατες και περιβαλλοντικές. Καταπληκτικό μέτρο η πιλοτική εφαρμογή έχει γίνει και σε άλλες πρωτεύουσες του εξωτερικού όμως έχει λάβει μεγάλη έκταση η ΚΥΑ που μιλά ότι όλα αυτά γίνονται λόγω κορονοϊού. Οι χώροι που θα δημιουργηθούν υπάρχει περίπτωση να δοθούν για τραπεζοκαθίσματα; Πρέπει εξαρχής αυτό να το απορρίψετε».

Ο Γιώργος Αμυράς αναφέρθηκε στην ανάγκη να δημιουργηθούν περισσότεροι ποδηλατόδρομοι στο κέντρο της Αθήνας αλλά και σε άλλων πόλεων και είπε στον κ. Μπακογιάννη ότι οι βουλευτές της επιτροπής περιβάλλοντος θα κάνουν με ποδηλατάδα τον μεγάλο περίπατο: «Εγώ θέλω να αναφερθώ στο ποδήλατο. Πρέπει να βρούμε τρόπους και να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο των πόλεων που είναι φιλικές προς το ποδήλατο. Να τις φέρουμε σε επαφή να ενημερώνει η μία πόλη στην άλλη για τις καλές πρακτικές που ακολουθούν. Η Ρώμη ,το Λονδίνο, το Βερολίνο ξηλώνουν δρόμος αυτοκινήτων και τους μετατρέπουν σε ποδηλατόδρομους. Το Λονδίνο θα βάλει άλλα 270 χιλιόμετρα ποδηλατόδρομο. Η Αθήνα έχασε πάρα πολλές ευκαιρίες. Το 2010 ο μόνος λόγος που κατέβηκα για δήμαρχος ήταν να προπαγανδίσω το ποδήλατο, χρησιμοποιούσα τότε ποδήλατο και με κοιτούσαν σαν εξωγήινο. Θέλουμε οι βουλευτές της επιτροπής να συμμετάσχουμε με ποδήλατα στον πρώτο μεγάλο περίπατο. Θα πάρουμε μέρος όλοι οι βουλευτές της επιτροπής».

Θετικός εμφανίστηκε και ο εκπρόσωπος του Μέρα25 Κρίτων Αρσένης ο οποίος όπως είπε ανυπομονεί να περπατήσει στον πεζόδρομο της Πανεπιστημίου: «Χαιρετίζω το έργο της πεζοδρόμησης ανυπομονώ να το περπατήσω.
Για την αποκατάσταση του Ιλισού θέλω να μου πείτε αν είναι κάτι που εξετάζετε γιατί έχει μπει το θέμα στη δημόσια συζήτηση. Το πράσινο στους δρόμους και στους πεζόδρομους είναι ο σύμμαχος του πολίτη στα ακραία φαινόμενα καύσωνα».

Η Λιάνα Κανέλλη ζήτησε περισσότερο πράσινο και περισσότερη προσβασιμότητα στο κέντρο της Αθήνας: «Ο Μεγάλος περίπατος δεν πρέπει να μετατρέψει σε τουρίστες αυτούς που διέρχονται στο κέντρο της Αθήνας και δεν θα είναι τουρίστες αυτή είναι η μεγάλη μου ένσταση. Σε πολλές πόλεις λόγω του lockdown γύρισαν οι μεγάλοι αρουραίοι και τα ποντίκια. Δεν έχει να κάνει με την καθαριότητα αλλά με το αποχετευτικό σύστημα. Θέλουμε πράσινους χώρους ,θέλουμε περισσότερες καθαρίστριες στα σχολεία. Το σχέδιο για μία Αθήνα δεν μπορεί να έχει τουριστική χροιά για να το βλέπει και να το χαίρεται κάποιος δεν είναι ούτε μόνο θέμα ποδηλάτου ούτε μόνο θέμα συγκοινωνιών. Εγώ θα ήθελα μια μικροκλιματική μελέτη της Αθήνας ανά συνοικία που θα έπρεπε να είναι απαραίτητο εργαλείο και για τους κατασκευαστές και για τους ανανεωτές κτιρίων. Το πράσινο και οι ελεύθεροι χώροι είναι η πρώτη προτεραιότητα, η προσβασιμότητα δεύτερη προτεραιότητα».

Στη δευτερολογία του ο Δήμαρχος Αθηναίων μεταξύ άλλων απάντησε στις επισημάνσεις που έκαναν οι βουλευτές.

Τραπεζοκαθίσματα. Ναι είμαστε υπέρ των κινήτρων στο χώρο της εστίασης αλλά με όρια και με κανόνες. Η αναγκαία συνθήκη είναι η κοινωνική συμβίωση. Παρασκευή βράδυ ψηφίστηκε ο νόμος Σάββατο μεσημέρι ανέβηκε η ηλεκτρονική εφαρμογή του Δήμου της Αθήνας όπου μπορεί πολύ γρήγορα να παίρνει κάποιος την άδεια του με πολύ ξεκάθαρο και διαφανή τρόπο. Για πρώτη φορά θα έχουμε τη δυνατότητα να συνδέσουμε ηλεκτρονικά την πραγματικότητα επί του εδάφους το GPS δηλαδή με τους ελεγχους.

Όσον αφορά το φόβο για το αν στους δρόμους που θα πεζοδρομηθούν θα γεμίσουν με τραπεζοκαθίσματα στο μεγάλο περίπατο πολλοί δρόμοι που θα πεζοδρομηθούν δεν έχουν ούτε ένα κατά κατάστημα όπως η Όλγας και η Ηρώδου Αττικού.

Τραπεζοκαθίσματα στους πεζόδρομους

Ακούγεται μια συζήτηση για το αν θέλουμε κι άλλα ξενοδοχεία και άλλους τουρίστες και αν θέλουμε να πάρει αξία η πόλη.
Φυσικά και θέλουμε η πόλη μας να πάρει αξία και θέλουμε περισσότερους επισκέπτες και τουρίστες. Δεν θέλουμε μια Αθήνα αποστειρωμένη ούτε μια Αθήνα Ντίσνεϋλαντ θέλουμε να διαφυλάξουμε την ταυτότητα της πόλης. Αλίμονο μας αν χάσουμε την ψυχή μας και πάμε να γίνουμε κάτι.

Ηλεκτροκίνηση

Ετοιμάζουμε 30 σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων το επόμενο διάστημα. Επίσης θέλουμε το πάρκινγκ να είναι δωρεάν για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στους δρόμους που θα κλείσουν.

Ποδήλατο

Θέλουμε με χαρά να κάνουμε ποδήλατο και μάλιστα όχι με τζιν με φόρμα. Όταν η Φωτεινή Πιπιλή του είπε ότι εκείνη δεν ξέρει ποδήλατο ο κύριος Μπακογιάννης απάντησε θα μάθετε κ. Πιπιλή δεν είναι ποτέ αργά

Ο κ. Μπακογιάννης είπε επίσης ότι ο δήμος Αθηναίων «τρέχει» το τελευταίο διάστημα μικροκλιματικές μελέτες στην Αθήνα, και ως παράδειγμα παρέμβασης σε τοπικό επίπεδο έφερε το συντριβάνι στην Ομόνοια, που «κατεβάζει» τη θερμοκρασία 2-3 βαθμούς Κελσίου.

Για την πεζοδρόμηση της οδού Ηρώδου, και απαντώντας στον κ. Γ. Αρβανιτίδη (Κίνημα Αλλαγής) ο κ. Μπακογιάννης είπε ότι αποτελεί κομμάτι του αρχαιολογικού πάρκου. Επιτέλους, συνέχισε ο δήμαρχος Αθηναίων, η Ηρώδου του Αττικού (πρέπει) να είναι ανοιχτή σε όλους να τη περπατήσουμε. Όχι να είναι κλειστή από αστυνομικούς κάθε τόσο. Και έτσι να σηματοδοτήσει η πολιτεία, παρότι είναι πέρα από μένα, ότι δεν φοβάται τίποτα. Ότι θέλει κόσμο να περπατά πάνω-κάτω, μπροστά στα κυβερνητικά κτίρια, και μπροστά στο Προεδρικό Μέγαρο.

Στην κριτική της κας Π. Πούλου (ΣΥΡΙΖΑ) για το έργο «καρτ ποστάλ» του σιντριβανιού στη Ομόνοια, που «καταργεί τη διασυνδεσιμότητα» των περιμετρικών οδών, ο κ. Μπακογιάννης είπε ότι αποκαταστήσαμε την Ομόνοια, συνδέοντας το χθες με το σήμερα. «Κάποιοι δεν θέλουν μια Ομόνοια – “καρτ ποστάλ”», αλλά εμένα δεν μου δίνει μεγαλύτερη χαρά από να βλέπω νέα ζευγάρια που βγάζουν φωτογραφία μπροστά από το σιντριβάνι..

Facebook Comments