Aegean: Σε ισχύ, αλλά με προσαρμογές, το deal με την Airbus
Σε διαπραγματεύσεις με την Airbus, ώστε να προσαρμοστεί η συμφωνία για την παραλαβή αεροσκαφών, τύπου A320neo
Σε διαπραγματεύσεις με την Airbus, ώστε να προσαρμοστεί η συμφωνία για την παραλαβή αεροσκαφών, τύπου A320neo
Σε διαπραγματεύσεις με την Airbus, ώστε να προσαρμοστεί η συμφωνία για την παραλαβή αεροσκαφών, τύπου A320neo, στις νέες συνθήκες, που έχει επιφέρει η πανδημία, βρίσκεται η διοίκηση της Aegean.
«Έχουμε ήδη παραλάβει πέντε νέα αεροσκάφη, ενώ άλλα δύο αναμένονται εντός των επόμενων μηνών, μεταξύ αυτών και το πρώτο Α321neo», τόνισε, στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης των μετόχων, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Δημήτρης Γερογιάννης, για να προσθέσει: «Το επενδυτικό πρόγραμμα της Aegean για τη συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών διατηρείται μεν, ωστόσο η εταιρεία επιδιώκει και εργάζεται, ώστε να επιτύχει τις προσαρμογές και την ευελιξία, που απαιτούνται». Υπενθυμίζεται ότι το deal είναι αξίας έξι δισ. δολαρίων σε τιμές καταλόγου, με ορίζοντα αποπληρωμής το 2024, με τον πρόεδρο της αεροπορικής, κ. Ευτύχη Βασιλάκη, να σχολιάζει στα μέσα του περασμένου Μαίου: «Νομίζω ότι όλοι πρέπει να δεχθούμε πως, όταν εμφανίζεται μία τέτοια κρίση, πολλά πράγματα θα πρέπει να αναπροσαρμοστούν. Όπως έχετε παρατηρήσει στις αντίστοιχες διαπραγματεύσεις με άλλες αεροπορικές εταιρείες, που είδαν το φως της δημοσιότητας και στην Ελλάδα, επειδή αφορούν σε πολίτες ελληνικής καταγωγής, υπάρχει πολύς… ενθουσιασμός. Εμείς δεν συζητάμε με αυτό τον τρόπο, αλλά δεν είμαστε παθητικοί και δεν θα δεχθούμε από κανέναν από τους προμηθευτές μας να συμπεριφέρεται λες και αυτή η κρίση δεν υπάρχει».
Σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη, πάντως, οι τελευταίοι πέντε μήνες ήταν οι πιο επίπονοι στην ιστορία της Aegean, με τις προσπάθειες προσαρμογής να εστιάζουν, τόσο στη διαμόρφωση των απαραίτητων διαδικασιών για την προστασία της υγείας των επιβατών και των πληρωμάτων, όσο, όμως και στην αντιμετώπιση των εμπορικών και οικονομικών προκλήσεων. «Σε επιχειρησιακό επίπεδο συνεχίζεται η σταδιακή επαναφορά του δικτύου, η οποία ξεκίνησε από τα μέσα Μαΐου, με την προοδευτική άρση των περιορισμών στις μετακινήσεις. Τον Ιούλιο η εταιρεία έχει επαναφέρει το 40% της πτητικής της δραστηριότητας, σε σχέση με το 2019, ενώ τον Αύγουστο εκτιμάται ότι το ποσοστό επαναφοράς θα ‘αγγίξει’ το 50%», υπογράμμισε, τονίζοντας πως μέχρι τις αρχές Αυγούστου η εταιρεία θα συνδέει την Αθήνα με 73 προορισμούς και αντίστοιχα με 52 προορισμούς αθροιστικά από τις υπόλοιπες βάσεις της σε Ηράκλειο, Ρόδο, Χανιά και Λάρνακα, με συνολικά 1.600 πτήσεις την εβδομάδα. «Με δεδομένες τις μεταβαλλόμενες συνθήκες της πανδημίας, αλλά και την τάση των επιβατών να έχουν μικρό ορίζοντα προγραμματισμού, η εταιρεία θα εξακολουθεί να προβαίνει στις απαραίτητες προσαρμογές στο δίκτυο δρομολογίων, με δυναμικό τρόπο», πρόσθεσε.
Όσον αφορά στο εκτιμώμενο αποτέλεσμα του β’ τριμήνου 2020, αυτό, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της αεροπορικής, παραμένει στα επίπεδα, που είχε επικοινωνηθεί κατά την ενημέρωση των αναλυτών στις 18/05/2020, δηλαδή σε ζημιές 26 – 28 εκατ. ευρώ ανά μήνα. «Οι ταμειακές απώλειες για το ίδιο διάστημα ήταν σημαντικά χαμηλότερες από την αρχική πρόβλεψη των 40 εκατ. ευρώ μηνιαίως και, ως εκ τούτου, τα ταμειακά διαθέσιμα (χωρίς σε αυτά να υπολογίζονται αφενός, η πιστωτική γραμμή, ύψους 120 εκατ. ευρώ, που έχει συμφωνηθεί με τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, αλλά ούτε και το δάνειο, 150 εκατ. ευρώ, που έχει ληφθεί, στο πλαίσιο του Ταμείου Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων COVID-19) διατηρήθηκαν σε πάνω από 400 εκατ. ευρώ στα τέλη Ιουνίου», ανέφερε, για να καταλήξει: «Οι πληρότητες των πτήσεων εμφανίζουν σταδιακά μία θετική εξέλιξη μεταξύ Ιουνίου, Ιουλίου και όπως διαφαίνεται και τον Αύγουστο, εκτιμάται, όμως, ότι θα παραμείνουν σημαντικά χαμηλότερες από τα συνήθη επίπεδα. Η συνεισφορά τους, όμως, θα είναι θετική, ώστε να μετριασθούν οι απώλειες, σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες».
Αγγελική Βελεσιώτη
Facebook Comments