Η γοργή παρακμή της Ελληνικής επαρχίας
Ήταν η χρόνια του 1997 όταν η κυβέρνηση Σημίτη μαζί με τις ταυτότητες αποφάσισε να εξαφανίσει εκτός από το θρήσκευμα και τις κοινότητες ανά την επικράτεια
Ήταν η χρόνια του 1997 όταν η κυβέρνηση Σημίτη μαζί με τις ταυτότητες αποφάσισε να εξαφανίσει εκτός από το θρήσκευμα και τις κοινότητες ανά την επικράτεια
Ήταν η χρόνια του 1997 όταν η κυβέρνηση Σημίτη μαζί με τις ταυτότητες αποφάσισε να εξαφανίσει εκτός από το θρήσκευμα και τις κοινότητες ανά την επικράτεια χωρίς φυσικά να υπάρχει κανένας λόγος για κάτι τέτοιο, τουναντίον υπήρχαν πολλοί λόγοι να ενισχυθούν υπάρχουσες κοινότητες.
Δυόμισι δεκαετίες πέρασαν από τότε και τα πράγματα έχουν χειροτερέψει κατά πολύ μιας και ούτε μία κυβέρνηση δεν τόλμησε να ανατρέψει αυτό το αίσχος που κατακρεουργεί ακόμη και σήμερα την Ελληνική επαρχία πληθυσμιακά αλλά και κοινωνικά.
Η Ελληνική κοινότητα έως τότε δεν είχε υδροκεφαλική εξάρτηση από την πρωτεύουσα νομού ή του δήμου, πράγμα βεβαίως πάρα πολύ υγιές. Η δομή που υπήρχε ήταν άκρως αποκεντρωμένη και επέτρεπε σε κάθε νομό να υπάρχουν δεκάδες κωμοπόλεις των δύο+ χιλιάδων κατοίκων γύρω από τις οποίες υπήρχαν δεκάδες ακόμα μικρότερες και όλες μαζί αναπτύσσονταν σιγά-σιγά πληθυσμιακά επί έναν αιώνα.
Από την ώρα που ο επί Σημίτη υπουργός κατήργησε τις κοινότητες το μόνο που κατάφερε ήταν να τις διαλύσει πληθυσμιακά και να δημιουργήσει μία τρομερή ανισορροπία φύλων με συνέπεια σε άλλοτε ακμάζουσες πόλεις των δύο και τριών χιλιάδων κατοίκων σήμερα ο πληθυσμός να έχει πέσει κάτω από 1.000 άτομα και η αναλογία ανδρών-γυναικών να είναι 8 άνδρες προς 2 γυναίκες στην καλύτερη περίπτωση, να υπάρχει σερί ετών στα οποία να μην πραγματοποιείται καμία γέννηση και κανένας γάμος όταν μόλις πριν δύο δεκαετίες υπήρχαν 30 γεννήσεις το χρόνο και αντίστοιχος αριθμός γάμων.
Φυσικά παρά τις αντίθετες εντυπώσεις, όσοι τυχόν γάμοι γίνονται στην επαρχία είτε είναι γάμοι αστών για το φυσικό τοπίο και το εφέ είτε γάμοι που και οι λιγοστές νέες γυναίκες της επαρχίας παντρεύονται κάποιον αστό και απομακρύνονται: κανένας σχεδόν γάμος δεν αφορά ντόπιο άνδρα.
Από σχετική έρευνα που έγινε τα τελευταία χρόνια αυτοί που καρπώθηκαν τα οφέλη του νόμου Καλλικράτη Καποδίστρια ήταν οι πρωτεύουσες των σημερινών δήμων που έχουν κάποια πρόσκαιρα όπως αποδεικνύεται οφέλη μιας και οι πληθυσμοί των χωριών συνέρρευσαν προς αυτές αλλά συνολικά υπάρχει διαρροή για την Αθήνα και το εξωτερικό και η διαρροή αφορά πρωτίστως και με διαφορά το γυναικείο φύλο.
Επομένως η Ελληνική επαρχία έχει μπει σε ένα δρόμο πλήρους κατάρρευσης μιας και με τον υπάρχοντα αριθμό γυναικών είναι αδύνατον να συσταθούν οικογένειες και αν θέλουμε κάτι τέτοιο πρέπει να επαναπατρίσουμε στην επαρχία χιλιάδες νέες γυναίκες πράγμα αδύνατον αν κρίνουμε από τις προτιμήσεις τους.
Σε πρόσφατη τηλεοπτική εκπομπή ταξιδιωτικού μαγειρικού χαρακτήρα γνωστός παρουσιαστής μαζί με την οικογένειά του ταξίδεψε στη Βόρειο Ελλάδα κοντά στα σύνορα με τα Σκόπια όπου αφού μαγείρεψε σε ποικίλες μαγευτικές τοποθεσίες και σε αξιοθέατα και μνημεία της περιοχής συνειδητοποίησε ότι είχε διασχίσει πάνω από 100 χιλιόμετρα στα οποία δεν είχε συναντήσει ούτε έναν άνθρωπο και ακόμη και ο ίδιος αναρωτήθηκε φωναχτά πώς γίνεται να μην υπάρχει ούτε ένας άνθρωπος σε τόσο τεράστια έκταση.
Η σημερινή νεωτερική κοινωνία έχει καταντήσει δώρον άδωρον την εδαφική έκταση ενός κράτους – είναι άνευ σημασίας.
Εδάφη για τα οποία χύθηκε αίμα στη χώρα μας φτάνουν σήμερα να φαντάζουν αδιάφορα για το σύγχρονο άνθρωπο λόγω της τρομακτικής αστικοποίησης και συγκεκριμένα της υδροκεφαλικής αστικοποίησης.
Είναι τελείως διαφορετικές οι ζωές των ανθρώπων που ζουν στην περιφέρεια της Ευρώπης και τελείως διαφορετική για τους ανθρώπους που ζουν στην Αθήνα το Παρίσι το Λονδίνο. Ακόμη και έτσι βέβαια οι υπόλοιποι ευρωπαίοι είναι σε καλύτερη μοίρα από τους Έλληνες γιατί η επαρχία τους είναι ακόμα ζωντανή και κραταιά.
Δει δη ανάγκης να καταργηθεί ο νόμος Καλλικράτη – Καποδίστρια και να ξανά αποκτήσουν οι κοινότητες τα δικά τους προεδρεία για να αρθούν σειρά αρνητικών επιπτώσεων στις μικρές πόλεις της επαρχίας που δυστυχώς κανείς δεν παρατηρεί και δεν καταλαβαίνει. Θα αναπτύξουμε εν τροχάδι μερικές από αυτές.
Πολλοί επισκέπτες της επαρχίας έχουν την εσφαλμένη εντύπωση ότι η μικρή ζωή που βλέπουν τα καλοκαίρια στην επαρχία συνεχίζεται και το χειμώνα ενώ η πραγματικότητα είναι ότι ακολουθεί το έρεβος. Οι άνθρωποι πλέον δεν έχουν λόγους για να γιορτάσουν, να συναναστραφούν, να χαρούν.
Μην ξεχνάμε ότι οι πολλές και πολυμελείς οικογένειες σε όλες τις παλιές κοινωνίες ήταν ο μοναδικός τρόπος να υπάρχει κοινωνική κινητικότητα ανάμεσα όχι μόνο στους κατοίκους μιας μικρής πόλης αλλά και σε όλους αυτούς με τους κατοίκους των γύρω πόλεων.
Για αυτό το λόγο έχουν πάψει και οι επαφές μεταξύ διαφορετικών μικρών πόλεων και οι άνθρωποι συναντιούνται στην πρωτεύουσα της επαρχίας ή του νόμου μερικές μέρες το μήνα μόνο και μόνο για να πληρώσουν τον ΕΝΦΙΑ τη ΔΕΗ ή να πάνε σε κάποιο κεντρικό κατάστημα Τράπεζας μιας και στα χωριά τους έχουν καταργηθεί τα πάντα με άλλα λόγια ακόμη και τότε συναντιούνται για κάποια δυσάρεστη αιτία.
Η σύγχρονη παρακμή θα είναι πολύ πιο έντονη και στις πόλεις γιατί σε λίγα χρόνια θα πολλαπλασιαστούν οι σινγκλ χωρίς οικογένεια που θα είναι γέροι χωρίς παιδιά και χωρίς κανένα να τους περιθάλψει. Και άλλο όταν συνέβαινε αυτό το 2010 που η Ελλάδα είχε ακόμα νέους, άλλο το 2030 που η αναλογία νέων προς ηλικιωμένους θα είναι δραματική.
Την ίδια στιγμή, όπως είχε πει και ένας σαραντάρης κάτοικος χωριού που από 600 κατοίκους το 2000 έχει φτάσει σήμερα να έχει μόλις 200 άτομα και σχεδόν 0 παιδιά στο δημοτικό και που αναγκάστηκε να το εγκαταλείψει μαζί με την κτηνοτροφική του μονάδα για ένα σπίτι σε διπλανή πόλη λογω έλλειψης συζύγου, «δεν θα βρίσκουμε παπά να μας θάψει σε λίγα χρόνια».
Ο αμερικανός συντηρητικός blogger heartiste είχε γράψει :
«Η σεξουαλική αγορά είναι ένας τεράστιος βρόχος βιοανάδρασης. Περισσότερη γυναικεία οικονομική και σεξουαλική αυτονομία θα προκαλέσει διαταραχές σε κάθε πτυχή της ζωής. Και δεν χρειάζεται να πάτε μακριά για να δείτε τι σημαίνει μια ελεύθερη κοινωνία αγάπης που απευθύνεται αποκλειστικά στα προνόμια των γυναικών. Απλώς ακούστε τον ήχο των πυροβολισμών στο γκέτο και τη σιωπή των άδειων παιδικών χαρών στα προάστια».
Facebook Comments