Το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας, προκάλεσε σοκ στην ελληνική κοινωνία τόσο γιατί χάθηκαν σε μια στιγμή δεκάδες άνθρωποι – νεαρής μάλιστα ηλικίας – όσο και γιατί όλοι έκαναν τη σκέψη πως θα μπορούσαν να έχουν βρεθεί σε αυτό το μοιραίο δρομολόγιο είτε οι ίδιοι είτε κάποιο συγγενικό τους πρόσωπο.

Είναι αλήθεια πως ο θρήνος κράτησε για αρκετές ημέρες και το θέμα – ευτυχώς – δεν αποτέλεσε, αρχικά, πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης. Ωστόσο, τα «γιατί» ήταν πολλά και επαναλαμβανόμενα, με αποτέλεσμα η κυβέρνηση και τα στελέχη της να καλούνται να δώσουν απαντήσεις. Οι απαντήσεις όμως δεν ήταν οι αναμενόμενες.

Ακόμη και μπροστά σε μια τέτοια τραγωδία, η κυβέρνηση έδειξε πρόθυμη να χρησιμοποιήσει κάθε δυνατό αφήγημα, προκειμένου να διαχειριστεί για ακόμα μια φορά επικοινωνιακά ένα σοβαρό ζήτημα.

Αρχικά, όλα αποδόθηκαν στο «ανθρώπινο λάθος» του άπειρου – και ακατάλληλου για αυτή τη θέση – σταθμάρχη. Μετά ακολούθησε η… «συγγνώμη» στο όνομα όλων των κυβερνήσεων – και όχι μόνο της κυβέρνησης Μητσοτάκη – και κάπου εκεί αρχίζει να χάνεται το μέτρο από τα κυβερνητικά στελέχη.

Από τη μία, υποστήριζαν ότι η μετάταξη του σταθμάρχη από το υπουργείο Παιδείας στον ΟΣΕ ήταν «νόμιμη» και τηρουμένων «όλων των προβλεπόμενων διαδικασιών», αλλά από την άλλη, έβγαιναν μέλη της κυβερνήσεως και υποστήριζαν πως ήταν «ρουσφέτι συνδικαλιστή του ΠΑΣΟΚ». Εδώ υπάρχει μια σύγχυση: Ή πρόκειται για νόμιμη μετάταξη ή για ρουσφέτι. Και τα δύο προφανώς δεν μπορούν να ισχύουν.

Στη συνέχεια, γίναμε μάρτυρες ενός αφηγήματος πως «για πρώτη φορά υπουργός παραιτήθηκε αμέσως, αναλαμβάνοντας την ευθύνη». Εκτός από το ότι δεν παραιτείται για πρώτη φορά υπουργός υπό το βάρος της ευθύνης, ήρθε μια αναφορά του παραιτηθέντος υπουργού, κ. Καραμανλή, πως «δεν θα χρεωθεί αυτός τα εγκληματικά λάθη των προηγούμενων». Αν δεν κάνω λάθος ήταν Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών περίπου 44 μήνες. Πώς ακριβώς αναλαμβάνει την όποια ευθύνη, όταν η αγωνία του είναι να χρεώσει στους προκατόχους του την κύρια ευθύνη;

Υπάρχει, βέβαια, και ένα άλλο ερωτηματικό με τον κ. Καραμανλή, με βάση τις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου αλλά και του Υπουργού Ανάπτυξης. Ο παραιτηθείς υπουργός είχε τελικά «έλλειμμα ενημέρωσης και γνώσης» για το τι συνέβαινε στον ΟΣΕ ή απλά έλεγε συνειδητά ψέματα για τα ζητήματα ασφαλείας των σιδηροδρόμων εντός της Ολομέλειας της Βουλής; Αυτό ελπίζουμε να απαντηθεί κατά την παρουσία του στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας.

Όσον αφορά τον Υπουργό Επικρατείας, κ. Γεραπετρίτη, με νέα αρμοδιότητα τις Υποδομές και τις Μεταφορές, προκαλούν επίσης σύγχυση και προβληματισμό οι δηλώσεις του. Με βάση τα λεγόμενα του, δεν έχει καταστεί σαφές αν τελικά εννοούσε πως λειτουργεί κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, γιατί με βάση και την αυτοψία του τηλεοπτικού σταθμού MEGA, φαίνεται πως πρόκειται για ένα κτήριο εγκαταλελειμμένο με ξεχαρβαλωμένα καλώδια.

Εν ολίγοις, το ερώτημα που τίθεται προς την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό είναι ένα: Τι εννοούν όταν κάνουν λόγο για «συγγνώμη»;

Μάλλον οι δικαιολογίες – και οι «συγγνώμες» – του επιτελικού κράτους(ή χάους) βρίσκονται σε τέλμα. Γι’ αυτό και πλέον είναι αναγκασμένοι να αναμετρηθούν με την πραγματικότητα. Και τρόπος διαφυγής δεν υπάρχει.

Facebook Comments