Αισιόδοξος για την πορεία των διαπραγματεύσεων ο Γ. Σταθάκης
Αισιόδοξος για την πορεία των διαπραγματεύσεων και την κατάληξή σε μία συμφωνία, εμφανίστηκε στη Βουλή ο υπουργός Οικονομίας
Αισιόδοξος για την πορεία των διαπραγματεύσεων και την κατάληξή σε μία συμφωνία, εμφανίστηκε στη Βουλή ο υπουργός Οικονομίας
Κατά τη συζήτηση επερώτησης της ΝΔ για τα δημόσια έργα, ο υπουργός δήλωσε ότι η κυβέρνηση σέβεται την εντολή που έλαβε και προσπαθεί να δημιουργήσει «μία συμφωνία που θα απεμπλέξει το σύστημα. Κάνουμε υποχωρήσεις σε πολλά θέματα, αλλά θα καταλήξουμε σε μία συμφωνία επωφελή και για τα δύο μέρη» είπε.
Απαντώντας δε στην «καταστροφολογία» – όπως είπε- της ΝΔ «κανένα από τα τρία καταστροφολογικά σενάρια δεν έχει συμβεί. Δεν κατέρρευσε το τραπεζικό σύστημα. Δεν κατέρρευσαν τα δημόσια έσοδα αλλά πάνε καλά και μετά τον τελευταίο μήνα πιο καλά από τους προηγουμένους, ενώ τα περί κατάρρευσης της αγοράς και περί πολύ μεγάλης ύφεσης, είναι οριακή η πολύ μεγάλη ύφεση» παρατήρησε ο κ. Σταθάκης, παραδεχόμενος ωστόσο ότι μπορεί να «υπάρχουν καθυστερήσεις και προβλήματα αλλά εδώ είμαστε για να τα λύνουμε» είπε.
Αναφερόμενος στο «πακέτο Γιούνκερ» ο κ. Σταθάκης είπε ότι η κυβέρνηση βρήκε ένα «συνονθύλευμα έργων ανώριμων τεχνικά τα οποία μάλλον είναι ασύμβατα» και γνωστοποίησε ότι η αναζητούνται έργα «που εντάσσονται στο πακέτο Γιούνκερ και με την ολοκλήρωση της διαδικασίας στο τέλος Ιουνίου, θα είναι έτοιμη η χώρα να προτείνει έργα που είναι συμβατά με τους όρους που θέτει το πακέτο Γιούνκερ».
Εξάλλου, ο υπουργός Οικονομίας αναφερόμενος στο ΕΣΠΑ και στους χειρισμούς της προηγούμενης κυβέρνησης επέκρινε την «υποκατάσταση της τραπεζικής χρηματοδότησης με δημόσια χρηματοδότηση και δέσμευση των αντίστοιχων πόρων από το τρέχον και το επόμενο ΕΣΠΑ» σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση παρέλαβε ένα ΕΣΠΑ που το επόμενο μέρος του «δεν έχει ούτε ένα ευρώ είναι όλο δεσμευμένο στους αυτοκινητοδρόμους που υπογράψατε» είπε απευθυνόμενος στους βουλευτές της ΝΔ.
Πάντως, ο κ. Σταθάκης δήλωσε ότι τα έργα με τις υπάρχουσες συμβάσεις (αναφερόμενος κυρίως στους αυτοκινητοδρόμους) θα ολοκληρωθούν, αλλά παρατήρησε ότι «δεν τίθεται κανένα θέμα ότι πρέπει να γίνουν βελτιώσεις και αυτές πρέπει να γίνουν κοινή συναινέσει της κυβέρνησης, των παραχωρησιούχων και των χρηματοδοτών». «Αυτές τις σκέψεις τις έχουμε μεταφέρει σε όλους» είπε και διαβεβαίωσε ότι «η ιδέα ότι υπάρχει κάτι δραματικό ή καταστροφικό που επισύρει κίνδυνο καταστροφής των έργων αυτό εξωπραγματικό. Εργαζόμαστε να βρούμε λύσεις επωφελείς πρώτα για το δημόσιο μετά για τους χρήστες αυτών των δρόμων».
Αίσθηση πάντως προκάλεσε η καταγγελία του υπουργού ότι τα προηγούμενα χρόνια «υπήρξε μία πολλαπλή δημιουργική λογιστική. Υπήρχαν ποσά των διοδίων που υστερούσαν των αναμενομένων και αντικαταστάθηκαν με χρήματα από το ΕΣΠΑ, που δεν αφορούσαν το πραγματικό έργο, αλλά υποκαθιστούσαν τα διόδια που δεν έφερε το συγκεκριμένο έργο».
Τέλος, αναφερόμενος στις αποκρατικοποιήσεις περιφερειακών αεροδρομίων επανέλαβε ότι είναι κομμάτι της συνολικής διαπραγμάτευσης και σημείωσε ότι η κυβέρνηση επιζητά τρόπους ώστε οι ισχύουσες συμβάσεις χωρίς να καταργηθούν να βελτιωθούν αισθητά υπέρ του δημοσίου συμφέροντος.
Facebook Comments