Δοκιμή-Vespa GTS300 SuperTech 2019
Tο Piaggio Group αποφάσισε να ανανεώσει τα μοντέλα της Vespa με την δέουσα προσοχή και σεβασμό τιμώντας την ιστορία της
Tο Piaggio Group αποφάσισε να ανανεώσει τα μοντέλα της Vespa με την δέουσα προσοχή και σεβασμό τιμώντας την ιστορία της
H Vespa GTS 300 Supertech στέκεται στην κορυφή της γκάμας και τα έχει όλα: Τον ισχυρότερο κινητήρα της ιστορίας της, οθόνη TFT με «έξυπνες» δυνατότητες, διαχρονικό στυλ και εξαιρετική συμπεριφορά στο δρόμο.
Vespa GTS 300 HPE Supertech
Τιμή: 5.160 ευρώ
H Vespa GTS αποτελούσε πάντα το κορυφαίο μοντέλο της θρυλικής «σφήκας» από την Ιταλία, με τους ισχυρότερους κινητήρες της γκάμας και έναν έκδηλο σπορ χαρακτήρα. Για το 2019 η Piaggio ανάγνωσε σωστά τις τεχνολογικές εξελίξεις, προικίζοντας το μοντέλο με έναν νέο κινητήρα, νέα ηλεκτρονικά με «έξυπνες» δυνατότητες και φρεσκάροντας το εμφανισιακά με στόχο να γίνει ακόμη πιο ποθητό. Μπορεί η GTS 300 Supertech να γίνει το επόμενο lifestyle scooter σου
Οι αλλαγές είναι αρκετές: Αρχικά, τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω είναι LED, ενώ στο εμπρός μέρος η «γραβάτα» της ποδιάς άλλαξε εντελώς εμφάνιση. Είναι μακρύτερη, με νέα ανοίγματα για την κόρνα στο κάτω της μέρος. Νέο είναι επίσης το επιχρωμιωμένο διακοσμητικό στο εμπρός φτερό, οι καθρέφτες, οι πλαϊνές γρίλιες στην ποδιά αλλά και το σχέδιο των γκριπ. Στο πίσω μέρος, νέο είναι το κάλυμμα του κινητήρα και του σιγαστήρα, ενώ ανασχεδιασμένα είναι τα πλαϊνά και κάτω καλύμματα του scooter. Η έκδοση Supertech της δοκιμής, διατίθεται σε δύο χρώματα: To γκρι που βλέπετε εδώ και ένα έντονο μαύρο, αποχρώσεις που προσδίδουν μια μοντέρνα νότα, ενώ και στις δύο περιπτώσεις οι λεπτομέρειες χρωμίου παραμένουν στους καθρέπτες, την περίμετρο της ποδιάς, τον προβολέα και αλλού. Έντονη αναφορά στις παλιότερες Vespa, οι γρίλιες στο πίσω δεξί πλαϊνό κάλυμμα, που θυμίζουν τα ανοίγματα του ανεμιστήρα στον παλιό δίχρονο κινητήρα.
Στο κομμάτι της ποιότητας κατασκευής, το μοντέλο κάνει επίδειξη των δυνατοτήτων του εργοστασίου και πετυχαίνει εξαιρετική εικόνα. Η μεταλλική κατασκευή του GTS τονίζεται από την άριστη συναρμογή όλων των τμημάτων μεταξύ τους, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα και την έλλειψη τριγμών. Αριστη η ποιότητα της βαφής και των χρωμιώσεων και «σεμιναριακή» προσοχή στο φινίρισμα, όπως και κορυφαίας ποιότητας διακόπτες και γκριπ στο τιμόνι, θυμίζουν πως εδώ μιλάμε για τον ορισμό του Premium οχήματος και μάλιστα για την κορυφαία έκδοση του, στην προκειμένη περίπτωση. Stupenda, που θα έλεγαν και οι Ιταλοί…
H θέση οδήγησης είναι αρκετά ευρύχωρη και θα εξυπηρετήσει πολλούς σωματότυπους. Το τιμόνι είναι όσο φαρδύ χρειάζεται και τοποθετημένο σχετικά χαμηλά: τα χέρια του αναβάτη το κρατούν σε ελαφρώς ανοιχτότερη θέση από την ορθή γωνία. Η μεγάλη ποδιά όχι απλά προσφέρει άπλετο χώρο για τα πόδια του αναβάτη, αλλά και για αντικείμενα που θα θελήσει να μεταφέρει εκεί. Επιπρόσθετα, το εμπρός ντουλαπάκι προσφέρει έναν βασικό χώρο για μικροαντικείμενα και έχει παροχή ρεύματος USB, ενώ κλειδώνει μαζί με το scooter και ανοίγει με το πάτημα του κεντρικού διακόπτη. Κάτω από την σέλα βρίσκεται ο βασικός χώρος αποθήκευσης της Vespa. Θα θέλαμε να μπορεί να χωρέσει έστω ένα full-face κράνος, είναι η αλήθεια, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει. Ωστόσο, δύο jet κράνη (τύπου Vespa Visor 3.0) ή, εναλλακτικά, ένα jet κράνος μαζί με άλλα αντικείμενα του αναβάτη, φιλοξενούνται κανονικά.
O νεωτερισμός όμως έρχεται στον πίνακα ή μάλλον την… οθόνη οργάνων, που η έκδοση Supertech φέρει. Πρόκειται για μία οθόνη 4,3 ιντσών τύπου TFT, η οποία απεικονίζει το ταχύμετρο (κεντρικά) και διάφορες ενδείξεις όπως τάση μπαταρίας, θερμοκρασία περιβάλλοντος, ρολόι, ένδειξη κατανάλωσης και άλλες. Η Supertech φέρει όμως και σύστημα διασύνδεσης με Smartphone με την πλατφόρμα Vespa MIA και τότε, η οθόνη απεικονίζει ζωντανά ειδοποιήσεις για κλήσεις-μηνύματα, μουσική αλλά και πλοήγηση! Τα ρετρό scooters συναντούν την σημερινή e-εποχή και αυτό είναι πλέον έκδηλο
Ο 300 HPE-high performance engine, δηλαδή κατά λέξη «κινητήρας υψηλής απόδοσης» αποτελεί την τελευταία εξέλιξη στα μοτέρ Vespa. Με ισχύ 23,8 ίππων και 2,7 kgm ροπής, πρόκειται για τον ισχυρότερο κινητήρα στην ιστορία του Ιταλικού scooter. Στην πράξη, ο κινητήρας μπορεί να προσφέρει ικανές επιδόσεις (ενδεικτικά, 0-80 χλμ/ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα, ρεπρίζ 40-80 χλμ/ώρα σε 4,6 δευτερόλεπτα), ενώ όπως θα διαβάσετε και παρακάτω, διακρίνεται για την απόκριση στο γκάζι και την ομαλότητα λειτουργίας του. Παράλληλα, δεν ζητά πολύ καύσιμο, καθώς η μέση κατανάλωση των 3,7 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα είναι μια πολύ καλή επίδοση, για τα δεδομένα των scooters των 300 κυβικών. Από τα πρώτα μέτρα είναι σαφές πως η παραγόμενη ροπή είναι περισσότερη, η επιτάχυνση είναι δυνατή και σαφώς πιο τροφαντή εκεί που πρέπει, στις χαμηλομεσαίες.
Ουδέποτε στην τετράχρονη εποχή της ήταν αδύναμη η Vespa, απεναντίας, ο κινητήρας της Piaggio ήταν πάντα ικανός και ιδιαίτερα ευχάριστος, από την εποχή των 200 cc. Τώρα όμως έχει δυναμώσει κι άλλο και, αν οι περίπου 2 ίπποι που κέρδισε δεν είναι κι ακριβώς ό,τι πιο έκδηλο σε αποτέλεσμα, η τόνωση της ροπής είναι ξεκάθαρα αντιληπτή κάθε φορά που γυρνάς το γκάζι.
Με λίγα λόγια, στην πόλη ο κινητήρας αυτός έγινε λίγο καλύτερος, πιο αποδοτικός και σαφέστατα πιο διασκεδαστικός. Παραμένει ένα όχημα φτιαγμένο πρωτίστως για αστικές μετακινήσεις, εκεί όπου οι τροχοί της προσφέρουν πλεονεκτήματα και η οδήγησή της αποδεικνύεται εξαιρετικά γνώριμη σε όποιον έχει ξανακαβαλήσει οποιαδήποτε πρότερη τετράχρονη εκδοχή της.
Στα καλά νέα της ανανεωμένης Vespa, προσθέτουμε και τα αυξημένα διαστήματα συντήρησης, καθώς πλέον η 300άρα θα επισκέπτεται το συνεργείο κάθε 10,000 χιλιόμετρα.
Facebook Comments