Δοκιμή Piaggio Medley S 150 ABS
Όσον αφορά στην έκδοση S, αυτή -εμφανισιακά- χαρακτηρίζεται από τις κόκκινες λεπτομέρειες
Όσον αφορά στην έκδοση S, αυτή -εμφανισιακά- χαρακτηρίζεται από τις κόκκινες λεπτομέρειες
Όσον αφορά στην έκδοση S, αυτή -εμφανισιακά- χαρακτηρίζεται από τις κόκκινες λεπτομέρειες, τα φρένα με τους κυματιστούς δίσκους (τύπου “μαργαρίτα”), τις βαμμένες χρυσές δαγκάνες και τις μαύρες ζάντες.
Με τις πλατφόρμες πολυμέσων να εφαρμόζονται σε όλο και περισσότερα μοντέλα μοτοσυκλετών και σκούτερ, η Piaggio έκανε το αναμενόμενο βήμα και στο εξής εξοπλίζει το νέο Medley με το δικό της σύστημα συνδεσιμότητας ονόματι ΜΙΑ.
Τύπου LED έγιναν και όλα τα υπόλοιπα φωτιστικά σώματα, ενώ καταργήθηκαν τα αναλογικά όργανα και τη θέση τους πήρε μια πλήρως ψηφιακή οθόνη LCD.
Αλλαγμένη ελαφρώς είναι και η σέλα -που συνεχίζει να ανοίγει και με κουμπί ηλεκτρικά – όπως και τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη.
Αυτό έχει τη δυνατότητα να εκμεταλλεύεται την τεχνολογία bluetooth και να συνδέεται με κινητό τηλέφωνο, προσφέροντας μια σειρά χρήσιμων εφαρμογών και δίνοντας πληροφορίες ποικίλου περιεχομένου.
O αναβάτης μπορεί δηλαδή να βλέπει μέσα στην οθόνη του ειδοποιήσεις κλήσεων και μηνυμάτων, όπως επίσης και να απολαμβάνει τη μουσική που επιλέγει.
Η Piaggio μάλιστα κατασκεύασε και ένα κράνος με ενσωματωμένα ακουστικά και συνδεσιμότητα Bluetooth, το οποίο διαθέτει σε κάθε ενδιαφερόμενο ως εξτρά. Το ΜΙΑ ανήκει στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης S, πλην όμως με ένα επιπρόσθετο κόστος 193 ευρώ μπορεί να τοποθετηθεί και στην απλή.
Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι ένα από τα μεγαλύτερα ατού του Medley, ένα μεγάλο πλεονέκτημα απέναντι σε όλα τα μοντέλα της αγοράς. Δύο full face κράνη χωρούσαν μέχρι σήμερα μόνο σε κάποια maxi scooter. H
Ο κινητήρας
Πρόκειται για την τελευταία έκδοση του γνωστού υγρόψυκτου i-Get (155,2cc) της Piaggio και έχει αποκτήσει νέα κυλινδροκεφαλή, μεγαλύτερες βαλβίδες και αυλούς, νέο εκκεντροφόρο, πιστόνι, σώμα ψεκασμού, φίλτρο αέρα και εξάτμιση.
Παράλληλα έχει δυναμώσει και πλέον αποδίδει 16,2 ίππους στις 8.750rpm και ροπή 1,6kgm στις 6.500rpm, με την αύξηση της ισχύος να έχει επιτευχθεί χάρη στη δυνατότητα που έχει πλέον ο κινητήρας να ανεβάζει 1.000 στροφές παραπάνω από τον προηγούμενο.
Εννοείται πως συνεχίζει να χρησιμοποιεί το σύστημα Start&Stop, με το διάστημα αλλαγής λαδιού κινητήρα και φίλτρου να ορίζεται στα 10.000 χιλιόμετρα (!) και τη ρύθμιση των βαλβίδων κάθε 20.000 χιλιόμετρα. Η Piaggio δηλώνει χαμηλότερα επίπεδα θορύβου, κάτι στο οποίο συμβάλλει και η νέα ρύθμιση που έχει γίνει στη μετάδοση CVT.
Η κατανάλωση που ανακοινώνεται από τον κατασκευαστή έχει να κάνει με μόλις 2,44lt/100Km, κάτι που συνεπάγεται αυτονομία που κάλλιστα μπορεί να ξεπεράσει τα 250 χιλιόμετρα.
Οδηγώντας
Ζεσταίνοντας τον κινητήρα του Piaggio Medley S 150, ψάχνοντας τα χειριστήρια της ψηφιακής οθόνης ανακαλύπτουμε πως διαχειρίζονται πολλή πληροφόρηση. Από θερμοκρασία περιβάλλοντος και κινητήρα μέχρι στάθμη καυσίμου, υπολειπόμενα χιλιόμετρα, στιγμιαία και μέση κατανάλωση, ρολόϊ και πάει λέγοντας. Ο χρωματισμός της LCD είναι μπλε/θαλασσί, οι ενδείξεις είναι ευανάγνωστες ακόμα και κόντρα στον ήλιο, ενώ ο έλεγχός τους γίνεται εύκολα μέσω μπουτόν στο δεξί γκριπ.
Η απόδοση του i-Get είναι “γεμάτη” και απόλυτα γραμμική, χωρίς να ζορίζεται μπορεί και προσφέρει πολύ καλές μουαγιέν. Σε συνεργασία με το πολύ καλό πλαίσιο και τις σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις, δημιουργείται ένα αξιόμαχο σύνολο, που εντυπωσιάζει με τη σταθερότητα και το άψογο ζύγισμα που προσφέρει.
Όσο περνάει η ώρα η νέα σέλα κάνει καλή δουλειά, όντας πιο εργονομική και άνετη από την προηγούμενη, ενώ το δικάναλο ABS, κάνει πολύ καλή δουλειά με τη σειρά του, συνεργαζόμενο έτσι όπως πρέπει με τα δύο δισκόφρενα. Η αίσθηση στις μανέτες δεν είναι αντίστοιχου επιπέδου, αλλά το Medley επιβραδύνει και ακινητοποιείται παίρνοντας άριστα δέκα.
Παράλληλα αλλάζει κατεύθυνση με τη σκέψη και πλαγιάζει όσο δεν φαντάζεστε παραμένοντας σταθερό και ακλόνητο στην πορεία του
Ακόμα και με δύο άτομα, σε “βίαιες” επιταχύνσεις και φρεναρίσματα εμπνέει εμπιστοσύνη και σιγουριά.
Εξαιρετικά ευχάριστο στη χρήση, σου δίνει τη δυνατότητα να κινείσαι σβέλτα χωρίς κόπο και αυτό είναι που μετράει περισσότερο για ένα όχημα που σκοπός της ύπαρξής του είναι η καθημερινή αστική -ως επί το πλείστον- μετακίνηση.
Τίποτα δεν έτριζε, τίποτα δεν χαλάρωσε, αν και το ζορίσαμε αρκετά σε διαδρομές απαιτητικών προδιαγραφών. Δεν φοβηθήκαμε να βγούμε μαζί του σε εθνική και αττική οδό, με πραγματική τελική στα 110-120 χλμ/ώρα και την ικανότητά του να την κρατάει επί ώρα και χωρίς αντιρρήσεις, το Medley κινείται άνετα και σε αυτές τις συνθήκες. Για μέσα στην πόλη δεν το συζητάμε, πλαίσιο, ανάρτηση και φρένα επιτρέπουν στον αναβάτη να κινηθεί όσο σβέλτα θέλει με χαρακτηριστική ευκολία και μεγάλη ασφάλεια. Τρυπώνει παντού με άνεση, περνάει από τις λακούβες και δεν κοπανάει, ανοίγεις το γκάζι και απομακρύνεται από τον “αντίπαλο” πιο γρήγορα από αυτό που θα περίμενες. Και όλα αυτά με μια κατανάλωση που σε κάνει να χαμογελάς, καθόσον σε μικτή χρήση και το Start&Stop (έχει κι απ αυτό) ενεργοποιημένο, κυμαίνεται στα 2,6 με 2,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Σύγχρονο, μοντέρνο, ασφαλές και καλά εξοπλισμένο, βρίσκεται ήδη στη χώρα μας και διατίθεται μέσα από το δίκτυο της Piaggio σε λευκό, γκρί και μαύρο χρώμα στην τιμή των 3.290€, που είναι κατά μόλις 100 περισσότερα από αυτά της απλής έκδοσης (που είναι διαθέσιμη σε λευκό, μπλέ και μαύρο). Αντίστοιχα οι εκδόσεις των 125cc κοστίζουν 3.150 και 3.050 ευρώ.
Facebook Comments