Αλήθεια πόσο δύσκολο είναι ένα όμορφο αυτοκίνητο να το κάνεις ομορφότερο χωρίς να αλλάξεις όλη την σχεδίαση του.
Ειδικά όταν έχεις να κάνεις με το Peugot 3008, το οποίο ουσιαστικά έβαλε την εταιρεία στην premium κατηγορία. Οι “ζωγράφοι” της έβαλαν τις …πινελιές και κατάφεραν να πετύχουν τον σκοπό τους. Το 3008 μοιάζει νέο και έτοιμο να παραμείνει στον θρόνο το,υ μετά το Face lifting και τον οικονομικό “καθαρό” κινητήρα diesel των 1,5 λίτρων.
Το εμπνευσμένο design του Peugeot 3008 διαθέτει στοιχεία που παραπέμπουν σε μια νέα εποχή,με ολοένα και περισσότερη κομψότητα. Η πιο έντονη διαφορά εμφανίζεται στη νέα μάσκα η οποία πλέον δεν έχει πλαίσιο και η οποία επεκτείνεται κάτω από τα επιθετικά φωτιστικά σώματα. Το λογότυπο του μοντέλου βρίσκεται στην άκρη του καπό.
Φυσικά διατηρούνται οι λεπτές κάθετες φωτιστικές λωρίδες τεχνολογίας LED που θυμίζουν νυχιές λέοντα. Η Peugeot υποσρτηρίζει ότι όλα αυτά αυτά τα στοιχεία διαμορφώνουν τους αισθητικούς κώδικες του αύριο, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να δείξει το σχεδιαστικό μέλλον των μοντέλων της.
Αλλά και στο πίσω μέρος έχουν γίνει αισθητικές παρεμβάσεις . Εντοπίζονται στα νέα φωτιστικά σώματα Full LED που θυμίζουν και αυτά όταν ανάβουν “νυχιές” ενώ στα φλας υπάρχει νέα λειτουργία scroll. Όπως και στο νεότερο 2008 τα φώτα ενώνονται μεταξύ τους με μια λεπτή κομψή μαύρη φάσα,τεχνοτροπία που δίνει πλάτος στο αμάξωμα.Το εντυπωσιακό σύνολο ολοκληρώνεται με τις νέες ζάντες αλουμινίου οι οποίες είναι χαραγμένες με διαμάντι και “ιριδίζουν” την ώρα που κινείται το αυτοκίνητο.
Φυσικά η εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση δεν θα μπορούσε παρά να συμπληρώνεται από ένα εξίσου εντυπωσιακό εσωτερικό. Εδώ οι αλλαγές είναι δακριτικές, με το χαρακτηριστικό i-cockpit να κάνει και εδώ την εμφάνιση του.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη των 12,3 ιντσών,έχει διαφορετικές διαμορφώσεις ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού, με ψηφιακή τεχνολογία απεικόνισης που ονομάζεται « Normally Black ».
Έτσι εξασφαλίζεται κορυφαία ποιότητα και καλύτερη αναγνωσιμότητα των ενδείξεων, με ανώτερη χρωματική αντίθεση.Το τιμόνι με τα “κομμένο” πάνω και κάτω μέρος μπορεί να ξενίζει με το μικρό του μέγεθος, διευκολύνει όμως αφάνταστα στον χειρισμό και στην πλήρη ορατότητα του πίνακα οργάνων.
Η νέα οθόνη αφής των 10 ιντσών, είναι υψηλής ανάλυσης και συνοδεύεται από επτά κομψούς διακόπτες τύπου «πλήκτρα πιάνου» (‘toggle switches’) οι οποίοι είναι ιδιαίτερα κομψοί και δίνουν τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης σε βασικές λειτουργίες άνεσης όπως είναι το ηχοσύστημα, ο κλιματισμός, το 3D Connected σύστημα πλοήγησης με φωνητική αναγνώριση εντολών. Επιπλέον γίνεται ο χειρισμός και άλλων παραμέτρων λειτουργίας αυτοκινήτου,όπως είναι οι εφαρμογές smartphone, και τα αλάρμ. Το σύστημα πολυμέσων είναι προηγμένο και έχει συμβατότητα με Apple CarPlay, MirrorLink και Android Auto.
Στα πλεονεκτήματα της λειτουργικότητας, η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης συσκευών με μία θύρα USB εμπρός, δύο θύρες USB πίσω, ενώ υπάρχει και δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης smartphone. Επιπλεόν είναι διαθέσιμος στάνταρ στον εξοπλισμό ο ειδικός επιλογέας προγραμμάτων οδήγησης, ο οποίος δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ των προγραμμάτων “Normal”, “Sport” και ‘ Eco’ που ανταποκρίνονται ανάλογα στην κανονική οδήγηση , στις επιδόσεις και στην οικονομική λειτουργία με στόχο την λιγότερη κατανάλωση καυσίμου.
Αυτό που δεν έχει αλλάξει είναι η άνεση που προσφέρει το ανανεωμένο 3008. Οι επιβάτες έχουν στην διάθεση τους μεγάλους χώρους με τον οδηγό και συνοδηγό να χωρίζονται μεταξύ τους με την κομψή κεντρική κονσόλα. Όμως για τις αποσκευές τους υπάρχουν στην διάθεση τους και 520 λίτρα , τιμή η οποία ανεβαίνει στα 1.482 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθιμάτων. Η ποιότητα των υλικών δικαιολογεί τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Πάμε όμως να το οδηγήσουμε και να δούμε τις δυνατότητες του. Στην “καρδιά” του λιονταρίου μας υπήρχε ο νέος 16βάλβιδος κινητήρας πετρελαίου 1.500 κ.εκ. BlueHDi, με υπερτροφοδότη μεταβλητής γεωμετρίας, τεχνολογίας AdBlue με Start/Stop, ο οποίος πληρεί και με το παραπάνω τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων.
Στο πάτημα του γκαζιού νοιώθεις την δύναμη του από χαμηλά αλλά και την ομαλή επιτάχυνση που προσφέρει μέχρι τις 4000 σ.α.λ. Το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων με την ωραία αίσθηση, έχει σωστή κλιμάκωση η οποία εκμεταλλευόμενη την ροπή του μοτέρ δίνει πολύ καλές επιδόσεις αν σκεφτούμε το μέγεθος του αυτοκινήτου αλλά και το βάρος των 1504 κιλών. Έτσι τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,5 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 192 χλμ./ώρα. Όσο για την μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα/100χλμ. (εκπομπές ρύπων είναι στα 107 γρ. CO2/χλμ.)
Το ανανεωμένο Peugeot 3008 ακολουθώντας πιστά την Γαλλική συνταγή συνδυάζει την άνεση των επιβατών με την ασφαλή οδική συμπεριφορά που προσφέρει και η άκαμπτη πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform). Η οδική του συμπεριφορά χαρακτηρίζεται ουδέτερη ενώ στις στροφές παρά το αυξημένο ύψος των 219 χλστ. από το έδαφος, οι κλίσεις είναι μειωμένες .
Πολύτιμος συμπαραστάτης στον οδηγό είναι και το ηλεκτρονικό “οπλοστάσιο” στον τομέα της ασφάλειας. Διαθέτει μεταξύ άλλων ενεργό Cruise Control, το τελευταίας εξέλιξης σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, που αναγνωρίζει πεζούς ή ποδηλάτες, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, ανάγνώριση σημάτων ορίων ταχύτητας και έλεγχο τυφλής γωνίας όταν πλησιάζει άλλο όχημα.
Θα προσθέσουμε στον εξοπλισμό ασφαλείας και την περιμετρική κάμερα σφαλείας που διευκολύνει αφάνταστα στο παρκάρισμα. για ταχύτητες μεταξύ 5-140 χλμ./ώρα, ανάλογα με την έκδοση και αυτόματη ενεργοποίηση φώτων πορείας.
Την ίδια στιγμή η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 219 χλστ. αυξάνονται οι εκτός δρόμου ικανότητες . Το σύστημα Grip Control που ενεργεί στους μπροστινούς τροχούς κατά κάποιο τρόπο υποκαθιστά την τετρακίνηση.
Διαθέτει πέντε διαφορετικά προγράμματα (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF) με τις ανάλογες δυνατότητες ενώ το σύστημα ελέγχου της κατάβασης (Hill Assist Descent Control) προσφέρουν μεγάλες δυνατότητες κίνησης σε κακοτράχαλους χωματόδρομους. Αρκεί να μην το παρακάνετε.
Σε τελική ανάλυση η ανανέωση κρίνεται επιτυχημένη και προσφέρει περισσότερους πόντους σε ένα μοντέλο που έχει κατακτήσει την κατηγορία με την σχεδίαση, τα πλούσια συστήματα άνεσης και τεχνολογίας και την φινέτσα του. Όσο για την τιμές του Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 ίπποι ξεκινούν από 26900 ευρώ.
Facebook Comments