Το Kia Sportage  αναδείχθηκε «Αυτοκίνητο του 2023», κυριαρχώντας στην τελική ψηφοφορία των 25 δημοσιογράφων-μελών του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» που πραγματοποιήθηκε στο Domotel Kastri Hotel τη Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2023.
Το κορεάτικο SUV συγκέντρωσε 399 βαθμούς, αφήνοντας πίσω του το Opel Astra με 276 βαθμούς και το BMW X1 με 258 βαθμούς. Στην τελική δεκάδα της φετινής φανερής ψηφοφορίας, συμμετείχαν επίσης τα Peugeot 308 (258 βαθμοί), DS 4 (239 βαθμοί), Toyota Yaris Cross (226 βαθμοί), Dacia Jogger (218 βαθμοί), Alfa Romeo Tonale (214 βαθμοί), Hyundai Ioniq 5 (211 βαθμοί) και Skoda Fabia (201 βαθμοί).

Εξίσου σημαντικό ήταν το γεγονός ότι από τους 25 δημοσιογράφους – μέλη του Θεσμού οι 20 το ανέδειξαν στην 1η θέση της προτίμησής τους.

Η πέμπτη γενιά Sportage είναι διαθέσιμη με μια πλήρη γκάμα εξηλεκτρισμένων μοντέλων που περιλαμβάνει 48V υβριδικά (MHEV), πλήρως υβριδικά (HEV) και plug-in υβριδικά (PHEV) κινητήρια σύνολα που προσφέρουν εξαιρετική οικονομία καυσίμου, χαμηλές εκπομπές ρύπων και στην έκδοση PHEV, ηλεκτρική αυτονομία οδήγησης έως και 78 χλμ.

Τα αυτοκίνητα αξιολογήθηκαν με γνώμονα, κυρίως, τις ανάγκες και προτεραιότητες του μέσου οδηγού. Τα κριτήρια επιλογής αφορούν την τεχνολογία, την ασφάλεια, την ποιότητα, την πληρότητα της γκάμας, τη φιλικότητα προς το περιβάλλον, όπως επίσης το κόστος αγοράς και χρήσης.

Υπενθυμίζεται πως τα μέλη του δημοσιογραφικού θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», είχαν συγκεντρωθεί στο Αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων, στις 5 Δεκεμβρίου, όπου οδήγησαν για μια ακόμη φορά και τα 10 υποψήφια νέα μοντέλα της τελικής φάσης: Alfa Romeo Tonale, BMW X1, Dacia Jogger, DS 4, Hyundai Ioniq 5, Kia Sportage, Opel Astra, Peugeot 308, Skoda Fabia,Toyota Yaris Cross.

Η αυτοκίνηση αλλάζει, καθόσον η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής επιβάλλει μία μεγάλη στροφή στον τομέα της ενέργειας -και αυτό στο χώρο του αυτοκινήτου έχει τη μορφή της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Παρά ταύτα, υπάρχει ακόμη δρόμος για την ολική μετάβαση στη χώρα μας και οι δημοσιογράφοι αυτοκινήτου οφείλουν να καλύπτουν όλες τις πτυχές των εξελίξεων στον κλάδο, προκειμένου να ενημερώνουν έγκαιρα και έγκυρα την κοινή γνώμη.

Επί του προκειμένου αναφέρθηκε και ο πρόεδρος του συλλόγου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», Νίκος Λουπάκης, υπογραμμίζοντας το ρόλο του θεσμού και καθενός από τους 25 εκλέκτορες ξεχωριστά, ως «κριτών» του πλέον κατάλληλου για την ελληνική πραγματικότητα καινούργιου μοντέλου στη δεδομένη χρονική στιγμή. Ο σύλλογος συμπληρώνει, ήδη, 16 έτη από την ίδρυσή του, ανανεώνεται, διαρκώς και πορεύεται στο μέλλον, με γνώμονα την εμπειρία, την αδιάκοπη γνώση και τη δημοσιογραφική δεοντολογία.

Χαιρετισμό απηύθυνε ο Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Δημοσιογράφων Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας, Νίκος Τσάδαρης, ο οποίος ευχήθηκε να υπάρξουν καλύτερες ημέρες για την αγορά αυτοκινήτου, που διέρχεται άλλη μια δύσκολη περίοδο σε διεθνές επίπεδο, γεγονός το οποίο επηρεάζει στη χώρα μας, την επιχειρηματικότητα του κλάδου, συναφώς, τη δημοσιογραφία και τις θέσεις εργασίας.

Η έκπληξη της εκδήλωσης ήταν η παρουσία του Έλληνα σχεδιαστή αυτοκινήτων Σωτήρη Κωβού, του διεθνούς φήμης συμπατριώτη μας, οποίος μίλησε για τα επιτεύγματα της ειδικότητάς του και θύμισε με παραστατικό τρόπο πως εξελίσσονται τα αυτοκίνητα από την αρχική έμπνευση/ιδέα μέχρι την τελική παραγωγή τους.

Παρουσιάστρια της όλης βραδιάς ήταν η δημοσιογράφος και ηθοποιός, Ινώ Στεφανή. Διοργανωτής της εκδήλωσης ήταν η εταιρία GCC. Το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» ευχαριστεί για άλλη μια φορά ιδιαιτέρως τον κ. Χρήστο Αναστασιάδη για την ευγενική, όπως πάντα, παραχώρηση του χώρου του Αυτοκινητοδρομίου Μεγάρων για τις τελικές δοκιμές.

Υπενθυμίζεται ότι η διοργάνωση για την ανάδειξη του αυτοκινήτου της χρονιάς για το 2023 είχε την αιγίδα του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, αλλά και του Πανελληνίου Συνδέσμου Δημοσιογράφων Αυτοκινήτου Μοτοσικλέτας (ΠΑΣΥΔΑΜ). Αξίζει δε να σημειωθεί ότι στην εκδήλωση επρόκειτο να απευθύνουν χαιρετισμό ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Παπαδόπουλος και ο υφυπουργός Αθλητισμού κ. Αυγενάκης, οι οποίοι όμως δεν μπόρεσαν.

Facebook Comments