Ο Oliver Stone φέρνει τον Εdward Snowden στη μεγάλη οθόνη…
Ο Oliver Stone φέρνει τον Εdward Snowden στη μεγάλη οθόνη και ο Ken Loach επιστρέφει βραβευμένος με τον Χρυσό Φοίνικα! Καλή διασκέδαση!!
Ο Oliver Stone φέρνει τον Εdward Snowden στη μεγάλη οθόνη και ο Ken Loach επιστρέφει βραβευμένος με τον Χρυσό Φοίνικα! Καλή διασκέδαση!!
Ο Oliver Stone φέρνει τον edward Snowden στη μεγάλη οθόνη και ο Ken Loach επιστρέφει βραβευμένος με τον Χρυσό Φοίνικα! Καλή διασκέδαση!!
UNDER THE SHADOW/ΣΤΗ ΣΚΙΑ 3.5/5
Σκηνοθεσία : Babak Anvari
Πρωταγωνιστούν : Narges Rashidi, Avin Manshadi, Bobby Naderi
Ενώ ο πόλεμος Ιράν – Ιράκ μαίνεται, μια μητέρα με την κόρη της προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες του πολέμου κι ένα μυστηριώδες κακό που εμφανίζεται στο σπίτι…
Ψυχολογικό θρίλερ, εκ Περσίας ( Ιράν ) ορμώμενο και μάλλον το καλύτερο φιλμ της εβδομάδας που λειτουργεί όμως και σαν ταινία τρόμου. Κι αυτό γιατί ο τρόμος εδώ είναι και προσωπικός , εντός των ηρωίδων , και φυσικός στο περιβάλλον τους. Κι έχει ακόμη περισσότερα επίπεδα καθώς λειτουργεί και ως πολιτικό σχόλιο και ως κοινωνικό και σπάνια βλέπεις τόσο πυκνές σε νοήματα τα ταινίες , τόσο καλά δομημένες. Κι αυτό το πιστώνεται ο Anvari που κάνει στο δεύτερο μέρος “παπάδες” με την κάμερα . Πολύ ωραία φωτογραφία σε μαύρο και καφέ, αργός ρυθμός σχετικά. Σε σούπερ φόρμα η Rashidi, που εργάζεται κυρίως στη Γερμανία , σε έναν δύσκολο ρόλο. Φανταστείτε το BABADOOK αλά Ιρανικά και με ενέσεις γυναικείας καταπίεσης και πολεμικών δεινών. Δεν θέλεις να το δεις;;;
I, DANIEL BLAKE/ΕΓΩ, Ο ΝΤΑΝΙΕΛ ΜΠΛΕΙΚ 3/5
Σκηνοθεσία : Ken Loach
Πρωταγωνιστούν : Dave Johns, Hayley Squires, Sharon Percy
O 59χρονος ξυλουργός Daniel Blake, διαγιγνώσκεται με καρδιακά προβλήματα και ζητά τη βοήθεια των αρχών οι οποίες – παρά τη αντίθετη διάγνωση του γιατρού – διατείνονται ότι μπορεί να δουλέψει. Στην προσπάθεια του να βρει δουλειά, θα γνωρίσει μια ανύπαντρη μητέρα η οποία βρίσκεται σε ακόμη χειρότερη κατάσταση από τον ίδιο.
Άλλη μια ταινία του Loach για τον άνθρωπο της βιοπάλης απέναντι σε ένα ολόκληρο σύστημα, βραβευμένο με το Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες. Δεν αποφεύγει το διδακτισμό όπως πολλές ταινίες του Άγγλου βετεράνου δημιουργού και είναι σχετικά προβλέψιμη από την αρχή έως το τέλος , έχει όμως και τα γνωστά θετικά του 79χρονου υπό την έννοια ότι δεν έχει φτιασίδια αλλά σε χτυπά κατακούτελα. Όμως το ότι ο Loach καταπιάνεται ακόμη και με τις πιο μικρές λεπτομέρειες της γραφειοκρατίας αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού κάνει το θεατή να ταυτιστεί χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Αρχικά λειτουργεί ως κομεντί με τα “βάσανα” του ήρωα σε ένα καθόλα μη φιλικό προς τους πολίτες του κράτος , γίνεται πιο σκοτεινό όταν μπαίνει στη ζωή του η ηρωίδα και τελειώνει σε έντονους συναισθηματικούς τόνους. Εξαιρετικοί οι 2 πρωταγωνιστές και η χημεία που αναπτύσσεται μεταξύ τους καθορίζει το φιλμ περισσότερο κι από την σκηνοθεσία του Loach. Χιούμορ αρκετό, κάποιοι μονόλογοι λειτουργούν κάποιοι όχι ενώ το γεγονός η πλειονότητα των σκηνών τελειώνουν με fade to black λειτουργεί εις βάρος της συνοχής. Όπως και για την προηγούμενη του ταινία έτσι και γιαυτή , ο Loach δήλωσε ότι είναι η τελευταία του. Ειλικρινά ελπίζω πως όχι…
AFERIM 3/5
Σκηνοθεσία : Radu Jude
Πρωταγωνιστούν : Teodor Korban, Mihai Comanoiu, Toma Cuzin
Στη Ρουμανία του 1835 ένας προύχοντας προσλαμβάνει έναν αστυνομικό για να βρει έναν φυγά σκλάβο – αθίγγανο ο οποίος είχε και ερωτική σχέση με την γυναίκα του προύχοντα…
Το AFERIM σημαίνει κάτι σαν ΜΠΡΑΒΟ στα Ρουμάνικα! Πρόκειται για ένα ασπρόμαυρο Ρουμάνικο western που τιμήθηκε με βραβείο σκηνοθεσία στο φεστιβάλ του Βερολίνου και ταυτόχρονα μια “βουτιά” στην πραγματικότητα της Βλαχίας του 19ου αιώνα, έναν κόσμος ιδεοληψιών, προκαταλήψεων , ρατσισμού, θρησκευτικού μίσους και βίας. Μαύρο χιούμορ και ταυτόχρονα ερωτήματα γύρω από την ηθική, από την ευθύνη του ατόμου απέναντι στην αδικία , επικέντρωση περισσότερο στο σενάριο και όχι – σχεδόν καθόλου μάλιστα – στο χτίσιμο των χαρακτήρων. Ο πρωτάρης Iude κάνει εκτεταμένη χρήση των γενικών πλάνων τα οποία όμως τα δομεί εξαιρετικά , εξού και το βραβείο. Αν και δεν αποφεύγει τον διδακτισμό, είναι μια εύστοχη, κοφτερή ματιά που συνδυάζει πολιτικά μηνύματα και ποιητικές εικόνες…
A MONSTER CALLS/7 ΛΕΠΤΑ ΜΕΤΑ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ 2.5/5
Σκηνοθεσία : J.A. Bayona
Πρωταγωνιστούν : Leam Neeson, Sigourney Weaver, Felicity Jones, Lewis McDougal
Ένα αγοράκι ζητά τη βοήθεια ενός τέρατος για να αντιμετωπίσει την θανατηφόρα ασθένεια της μητέρας του…
Βασισμένο στο βραβευμένο παιδικό βιβλίο του Patrick Ness δεν πάει στην πεπατημένη των παιδικών βιβλίων. Δεν εμφανίζεται δηλαδή το καλόβολο μαγικό πλάσμα που λύνει όλα τα προβλήματα αλλά εδώ έχουμε ευθεία επικοινωνία του αγνού που εκφράζει κάθε παιδί με την σκοτεινή διάσταση. Θα μπορούσε να παρομοιαστεί με τον αριστουργηματικό ΛΑΒΥΡΙΝΘΟ ΤΟΥ ΠΑΝΑ του Del Toro ή με το πρώτο album των GENESIS όταν έμειναν 3 πια. Ο Ισπανός Bayona στην ουσία οπτικοποιεί τη διαδικασία αποχωρισμού από κάποιον/κάποια αγαπημένη-ο μέσω ενός παιδικού εφιάλτη. Οπτικά είναι καταπληκτικό με την ομάδα του Bayona να χρησιμοποιεί πρωτοποριακές τεχνικές αναπαράστασης του φανταστικού. Κι όσο χρώμα υπάρχει εκεί άλλο τόσο λείπει από την πραγματική ζωή του μικρού όπου κυριαρχεί η απελπισία και το γκρίζο σε βαθμό που να νιώθεις ότι ο Bayona σου επιβάλει να συγκινηθείς και ότι δεν έρχεται φυσιολογικά. Οι ερμηνείες είναι καλές με τον μικρό McDougall να αποφεύγει τις κακοτοπιές του “μικρομέγαλου” και ο Bayona μετά από μια “δύσκολη” αρχή σε ρυθμό και ύφος βρίσκει το ρυθμό του σε τέτοιο βαθμό που μας δίνει ένα ικανοποιητικό τέλος χωρίς να χρειαστεί να βάλει τους ηθοποιούς να μιλήσουν.
BLOOD FATHER/ ΒΙΑΙΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 2/5
Σκηνοθεσία : Jean Francoise Richet
Πρωταγωνιστούν : Mel Gibson, William H. Macy, Diego Luna, Erin Moriarty
Καταδιωκώμενη από εκτελεστές – δολοφόνους μια 17χρονη στρέφεται στον αποξενωμένο, πρώην κατάδικο κι αλκοολικό πατέρα της για να την βοηθήσει…
Δεν μπορείς παρά να μην σταθείς στο ότι η ταινία “εκμεταλλεύεται” με στυγνό μερικές φορές τρόπο κάθε “ζουμερή” λεπτομέρεια του προσωπικού Γολγοθά του Gibson και ο Μελ βρίσκει με τη σειρά του μια ευκαιρία επιστροφής – επιτέλους – στα κινηματογραφικά δρώμενα. Ο Αυστραλός μπορεί να έχει χάσει υπόληψη και μεγάλο μέρος της περιουσίας του, το ταλέντο όμως είναι εκεί.Και πάνω σε αυτό στηρίζει o Richet την ταινία του η οποία έχει ένα σενάριο χωρίς εκπλήξεις ( και με αρκετές τρύπες) και μια σκηνοθεσία χωρίς ιδιαίτερη φαντασία. Όλα είναι ο Gibson, που ακόμη και σε ένα b movie – γιατί τέτοιο είναι το φιλμ – μαγνητίζει, καθώς παραμένει έστω και μετά τα 50 ένα ηφαίστειο έτοιμο να εκραγεί και δίνει μια πολύ πειστική ερμηνεία. Μερικές μόνο αναλαμπές υπάρχουν στην ταινία ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν και μερικές φιλελεύθερες “πινελιές” στη διάρκεια της ταινίας όπως η σκηνή στο φορτηγό με τους μετανάστες. Βλέποντας το σκεφτόμουν γιατί ο Tarantino δεν έχει συνεργαστεί ακόμη με τον Gibson; Θα γινόταν σεισμός !!!
SNOWDEN/ΣΝΟΟΥΝΤΕΝ 1.5/5
Σκηνοθεσία : Oliver Stone
Πρωταγωνιστούν : Joseph-Gordon Levitt, Shailene Woodley, Melissa Leo
H ιστορία του Edward Snowden , υπαλλήλου της Αμερικανικής NSA , και το πώς έφτασε να διαρρεύσει στον Τύπο εκατοντάδες έγγραφα με που αποκάλυπταν τις παράνομες τεχνικές παρακολούθησης της Αμερικανικής Μυστικής Υπηρεσίας….
Ο Levitt επιλέγει ( μετά το THE WALK) να ξαναπαίξει έναν έναν ήρωα του οποίου η ζωή έχει γίνει και ντοκιμαντέρ και μάλιστα βραβευμένο. Και όπως στην πρώτη περίπτωση έτσι κι εδώ η ταινία υστερεί του ντοκιμαντέρ. Και μάλιστα πολύ. Αν βέβαια έχεις μόλις προσγειωθεί στον πλανήτη και δεν ξέρεις τι εστί Snowden, τότε η εμπειρία μπορεί να είναι ευχάριστη γιατί γίνεται καλή δουλειά στο σενάριο. Για τους υπόλοιπους δεν νομίζω. Δυσάρεστη έκπληξη είναι ότι ο Stone δείχνει σε κακή φόρμα στη σκηνοθεσία ενώ φωτογραφία και μοντάζ έγιναν χωρίς φαντασία αλλά σύμφωνα με το εγχειρίδιο. Σου λείπει επίσης η ένταση και η αγωνία και είναι κρίμα γιατί αν κάποιος μπορεί, είναι ο Stone. Το χειρότερο από όλα είναι ότι μάλλον με αγιογραφία του Snowden μοιάζει η ταινία παρά με εμβάθυνση στον ψυχισμό του ήρωα, ο Stone είτε δεν δίνει κανένα βήμα στους επικριτές του Snowden είτε τους παρουσιάζει μονοδιάστατους και εμμονικούς. Δεν φτιάχνει ένα πολιτικό δράμα αλλά ένα πολιτικό μελόδραμα. Καλύτερα να δείτε το Ντοκιμαντέρ Citizen 4 που πραγματεύεται το ίδιο ζήτημα..
SMRT U SARAJEVU/ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΟ ΣΑΡΑΓΕΒΟ 1.5/5
Σκηνοθεσία : Danis Tanovic
Πρωταγωνιστούν : Snezana Vidovic, Izudin Bajrovic, Vedrana Seksan
Το ξενοδοχείο Ευρώπη στο Σαράγεβο ετοιμάζεται να υποδεχθεί υψηλούς προσκεκλημένους για τον εορτασμό των 100 χρόνων από τη δολοφονία του Αρχιδούκα Frantz Ferdinand, έναν εορτασμό κομβικό για το μέλλον του υπερχρεωμένου ξενοδοχείου. Το δυσαρεστημένο όμως προσωπικό ετοιμάζεται να απεργήσει και ο διευθυντής κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να βγει η νύχτα….
Ένα ακόμη φιλμ του Tanovic με αναφορές στον εμφύλιο και την σφαγή στη Σρεμπρένιτσα. Ένα φιλμ για το μάταιο της οποιασδήποτε διαμάχης αλλά και ταυτόχρονα για την αναγκαιότητα της ύπαρξης πολλών, διαφορετικών απόψεων. Γρήγορος ρυθμός, χιούμορ Το πρόβλημα της ταινίες είναι ότι περιλαμβάνει τόσα πολλά υποσενάρια και χαρακτήρες που πρέπει να αφομοιώσεις σε μόλις 85 που όχι μόνο δεν τα καταφέρνεις αλλά νιώθεις και “μπουκωμένος”. Και φυσικά δεν μπορείς και να ταυτιστεί, να συμπάσχεις παρά τις καθόλα φιλότιμες προσπάθειες και τις καλύτερες των προθέσεων του Βόσνιου δημιουργού. Και παρότι μικρό σε διάρκεια στο πρώτο μέρος είναι μάλλον κάπως ακαδημαϊκό μέχρι που τα πράγματα αρχίζουν να “ζεσταίνονται”. Τότε όμως είναι αργά…
ALONE IN BERLIN/ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ 1/5
Σκηνοθεσία : Vincent Perez
Πρωταγωνιστούν : Brendan Gleeson, Emma Thompson, Daniel Bruhl
Στο Βερολίνο του 1940 ο Otto ( Gleeson ) και η Anna ( Thompson) μαθαίνουν για το θάνατο του γιου τους στο μέτωπο κι αποφασίζουν να αντισταθούν στο ναζιστικό καθεστώς με έναν “ιδιαίτερο” τρόπο…
Βασισμένο στο τελευταίο βιβλίο του Γερμανού συγγραφέα Hans Fallada , ο οποίος μάλιστα το τελείωσε σε μόλις 24 ημέρες και στη Γερμανία θεωρείται από το κορυφαία – αν όχι το κορυφαίο – που έχουν γραφτεί για την Γερμανική αντίσταση εναντίον των Ναζί. Τραγικό λάθος η χρήση Βρετανών ηθοποιών που μιλούν αγγλικά με ψευδο-γερμανική προφορά με τον σκηνοθέτη να υπεραμύνεται της επιλογής του με τη δικαιολογία ότι ήθελε να το εξευρωπαΐσει..το αποτέλεσμα όμως είναι πολύ κακό έως γελοίο. Και είναι κρίμα γιατί εκθέτει και τους εξαιρετικούς ηθοποιούς που έχει υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του, η οποία προβλέψιμη και βαρετή. Καμιά ένταση, καμιά αγωνία , κανενός είδους συναίσθημα, καμιά ευχαρίστηση για τον δύσμοιρο θεατή παρά τις φιλότιμες προσπάθειες Gleeson και Thompson.
INVISIBLE
Σκηνοθεσία : Δημήτρης Αθανίτης
Πρωταγωνιστούν : Γιάννης Στάνκογλου, Χρήστος Μπενέτσης, Μενέλαος Χαζαράκης
Χωρισμένος 35άρης με γιο 6 ετών, απολύεται χωρίς προειδοποίηση από το εργοστάσιο που δουλεύει και αποφασίζει να αποδώσει δικαιοσύνη με το δικό του τρόπο…Κοινωνικό δράμα
TROLLS/ΟΙ ΕΥΧΟΥΛΗΔΕΣ
Σκηνοθεσία : Walt Dorhn, Mike Mitchell
Η πριγκίπισσα των ευχούληδων Πόπη με την βοήθεια του πιο γκρινιάρη από τους Ευχούληδες προσπαθούν να σώσουν το λαό τους από τους κακούς Μπέργκεν…Animation από τους δημιουργούς του Shrek…
Facebook Comments