Πυρετώδεις διαβουλεύσεις ΟΛΠ-ΣΕΠ για την υπογραφή φιλικού διακανονισμού
Πυρετώδεις διαβουλεύσεις μεταξύ επιτροπών εμπειρογνωμόνων του ΟΛΠ και του ΣΕΠ (cosco) διεξάγονται τα τελευταία 24ωρα
Πυρετώδεις διαβουλεύσεις μεταξύ επιτροπών εμπειρογνωμόνων του ΟΛΠ και του ΣΕΠ (cosco) διεξάγονται τα τελευταία 24ωρα
Πυρετώδεις διαβουλεύσεις μεταξύ επιτροπών εμπειρογνωμόνων του ΟΛΠ και του ΣΕΠ (cosco) διεξάγονται τα τελευταία 24ωρα, προκειμένου οι δύο πλευρές να καταλήξουν σε συμφωνία έως το τέλος του μήνα για την υπογραφή φιλικού διακανονισμού, που αφορά στη διαμόρφωση του εγγυημένου ανταλλάγματος που καταβάλει κάθε χρόνο ο ΣΕΠ (cosco) στον ΟΛΠ στα επίπεδα του ΑΕΠ του 2013, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για τη νέα επένδυση του κινεζικού γίγαντα στη δυτική πλευρά της προβλήτας ΙΙΙ.
O ΣΕΠ (COSCO) ζητά το εγγυημένο αντάλλαγμα που καταβάλει κάθε χρόνο στον ΟΛΠ να διαμορφωθεί με τα επίπεδα του ΑΕΠ του 2013 που έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση και να συνδεθεί με τις παραμέτρους του διαγωνισμού για την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ στη δυτική πλευρά μιας επένδυσης 224 εκατ. ευρώ και της κατασκευή της νέας προβλήτας πετρελαιοειδών για λογαριασμό του ΟΛΠ, με αποπληρωμή από τον οργανισμό, με πολύ μικρό επιτόκιο.
Οι δύο πλευρές αυτό που επιθυμούν, είναι να εξευρεθεί νομική φόρμουλα, προκειμένου να μην εγείρονται νομικά θέματα αμφισβήτησης από τρίτους και ειδικά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία έχει ζητήσει διευκρινίσεις σχετικά με το θέμα της καταβολής του εγγυημένου ανταλλάγματος αλλά και τη νέα επένδυση της cosco στη δυτική πλευρά της προβλήτας ΙΙΙ .
Πληροφορίες αναφέρουν, ότι αν τελικά οι δύο πλευρές δεν καταφέρουν να καταλήξουν σε συμφωνία δεν αποκλείεται η προσφυγή σε διαιτησία.
Η κινεζική πλευρά τονίζει, ότι με την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ στη δυτική πλευρά, ο αριθμός των διακινούμενων φορτίων θα ανέλθει από τα 3,7 εκατ. TEU στα 6,7 ΤEU, εκτιμώντας, ότι το λιμάνι του Πειραιά θα γίνει επιπλέον ανταγωνιστικό και πιο ελκυστικό, με πολλαπλά οφέλη για την ελληνική οικονομία.
Επίσης, ο ΣΕΠ (cosco) έχει δεσμευθεί, ότι θα κατασκευάσει τη νέα προβλήτα πετρελαιοειδών για λογαριασμό του ΟΛΠ, που θα εξοφλήσει ο Οργανισμός σε 15 χρόνια.
Η τελική πρόταση για τροποποίηση με φιλικό διακανονισμό της υπάρχουσας σύμβασης παραχώρησης, που θα παραχθεί, θα τελεί υπό την έγκριση των συλλογικών οργάνων των δύο εταιρειών, του Ελεγκτικού Συνεδρίου και της Βουλής των Ελλήνων, που θα πρέπει να την επικυρώσει.
Τα γραφεία του ΟΛΠ επισκέφθηκε αντιπροσωπεία του IMCO
Τα Κεντρικά Γραφεία του ΟΛΠ Α.Ε. στον Πειραιά επισκέφθηκε 15μελής Αντιπροσωπεία της Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (IMCO).
Οι συμμετέχοντες ευρωβουλευτές με επικεφαλής τον πρόεδρό τους Malcolm Harbour (UK) συναντήθηκαν με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ Α.Ε. Γιώργο Ανωμερίτη και τα επιτελικά στελέχη του Οργανισμού.
Κύρια θέματα των συζητήσεων των δύο πλευρών υπήρξαν: (α) η ελεύθερη κυκλοφορία προϊόντων στα λιμάνια (β) η ελεύθερη εγκατάσταση μέσω παραχωρήσεων (γ) η απελευθέρωση των επαγγελμάτων (δ) οι ελεύθερες ζώνες κ.α. Η ενημερωτική συνάντηση έγινε με σκοπό την ενημέρωση του Ευρωκοινοβουλίου στα πλαίσια των προτεραιοτήτων της Ελληνικής Προεδρίας του 2014.
Ο Γ. Ανωμερίτης μετά την παρουσίαση των δραστηριοτήτων και οικονομικών δεικτών του ΟΛΠ Α.Ε. παρουσίασε το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα του ΟΛΠ Α.Ε., το οποίο κινείται εντός του πλαισίου των Ευρωπαϊκών λιμενικών πολιτικών και της ESPO (Ευρωπαϊκή Ένωση Λιμένων), μετατρέποντας το Λιμάνι του Πειραιά σε κύριο κόμβο για την κρουαζιέρα και τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων.
Facebook Comments