Ταχίνι: Η υπερτροφή που πρέπει να βάλετε στη διατροφή σας

Καρβελά Ελένη

Ταχίνι: Η υπερτροφή που πρέπει να βάλετε στη διατροφή σας, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα

Οι περισσότεροι θυμούνται το ταχίνι σε περιόδους νηστείας. Αν και αποτελεί τρόφιμο εξαιρετικής θρεπτικής αξίας, ελάχιστοι γνωρίζουν τα πραγματικά του οφέλη. Είναι μία υπερτροφή που μόνο καλό μπορεί να σας κάνει, αρκεί να την προσθέσετε με μέτρο στη διατροφή σας.

Στην κλασική του μορφή αποτελείται από 100% αλεσμένο σουσάμι που ψήνεται είτε αποφλοιωμένο είτε με το φλοιό του και κατόπιν αλέθεται. Μία κουταλιά της σούπας ταχίνι σας δίνει 90 θερμίδες. Τα 8 γρ. είναι κυρίως ακόρεστα λίπη, 3 γρ. οι υδατάνθρακες, 3 γρ. η πρωτεΐνη και 1 γρ. οι φυτικές ίνες.

Πώς μας ωφελεί το ταχίνι

  1. Το σουσάμι έχει πολλές θρεπτικές ιδιότητες και πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας. Είναι πολύ καλή πηγή βιταμινών Β1, Β2 και Ε. Επίσης είναι πλούσιο σε ασβέστιο, μαγνήσιο, ψευδάργυρυ, φώσφόρο και σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα.
  2. Τα καλά λιπαρά οξέα ωμέγα-3 και ωμέγα-6 που περιέχει, συμβάλλουν αποδεδειγμένα στον καλύτερο έλεγχο της χοληστερίνης αίματος.
  3. Οι υδατάνθρακες που περιέχει, με τη μορφή των φυτικών ινών, βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος.
  4. Βοηθά στην θωράκιση του ανοσοποιητικού χάρη στον ψευδάργυρο και το κάλιο που περιέχει.
  5. Η θρεπτική του αξία είναι τόσο ισχυρή ώστε το ταχίνι να είναι μία τροφή- ασπίδα για τον καρκίνο, τις παθήσεις της καρδιάς, τον καταρράκτη, τον διαβήτη, τη νόσο Αλτσχάιμερ και τη νόσο του Πάρκινσον.
  6. Η βιταμίνη Ε που περιέχει προστατεύει τον οργανισμό από τη γήρανση.
  7. Η υψηλή περιεκτικότητα του σε μαγνήσιο είναι ευεργετική για τη διατήρηση υγιών οστών.

Μπορείτε να φτιάξετε μπάρες δημητριακών με ταχίνι ή να αλείψετε πάνω σε φρυγανισμένο ψωμί.