Οι απολυτήριες και προαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο και στο γυμνάσιο πρέπει φέτος να διεξαχθούν κανονικά.
Την  προηγούμενη  χρόνια το Υπουργείο παιδείας με δικαιολογία ότι δεν έγιναν μαθήματα το τελευταίο τρίμηνο τις  ακύρωσε.
Φέτος δεν πρέπει να συμβεί το ίδιο.
Καταρχήν θα είναι σαν να παραδέχεται ότι η τηλεκπαίδευση απέτυχε και άρα τα παιδιά δεν έχουν τις γνώσεις για να συμμετάσχουν στις εξετάσεις.
Αυτό δεν ισχύει.
Προφανώς και τα διαδικτυακά μαθήματα απέχουν πολύ σε αποτελεσματικότητα και μεταδοτικότητα από την δια ζώσης εκπαίδευση αλλά όσοι παρακολουθούσαν συστηματικά μπορούσαν να μάθουν τα βασικά τουλάχιστον.
Άρα μπορούν να γίνουν εξετάσεις σε μικρότερη ύλη και σε πιο βατά  θέματα.
Εξάλλου θα υπάρχει και ένας μήνας περίπου όπου θα μπορούν να γίνουν μαθήματα στην τάξη και να γίνει μια επανάληψη στην ήδη διδακτέα ύλη.
Το να ακυρωθούν οι εξετάσεις θα σημαίνει επιβράβευση όσων αδιαφόρησαν και ταυτόχρονα απαξίωση όσων προσπάθησαν.
Το πιο σημαντικό από όλα όμως είναι ότι δεν νοείται εκπαίδευση χωρίς αξιολόγηση.
Είναι σημαντικό να δοθεί η δυνατότητα στα παιδιά να κάνουν μια σοβαρή επανάληψη αλλά και στους καθηγητές να ελέγξουν το επίπεδο των μαθητών τους.
Όλες οι πληροφορίες που θα προκύψουν από αυτή την αξιολόγηση πρέπει μα μελετηθούν διεξοδικά από το υπουργείο παιδείας για να ληφθούν οι κατάλληλες αποφάσεις για την επόμενη χρόνια. Θα πρέπει να γνωρίζουν πια είναι τα  κενά που θα πρέπει να καλυφθούν και να σχηματιστεί ένα πλάνο για την ύλη της επόμενης χρόνιας που θα περιλαμβάνει την κάλυψη κενών των προηγούμενων ετών και την  διδασκαλία μόνο της βασικής ύλη της επόμενης.
Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ότι θα υπάρχουν παιδιά που δεν θα ξέρουν πολλαπλασιασμό και διαίρεση ή παιδιά με  δυσκολίες ακόμα και  στην ανάγνωση. 
Απαιτείται προσοχή και επαγρύπνηση για να μπορέσουμε να διορθώσουμε έστω και μικρό μέρος από το τεράστιο πρόβλημα που έχει προκύψει.

Facebook Comments