Η Ελλάδα αποπληρώνει €8 δισ. από το δάνειο του πρώτου μνημονίου

3 λεπτά ανάγνωση
13 Δεκεμβρίου 2024

Με μια ακόμη πρόωρη αποπληρωμή χρέους, την τρίτη διαδοχική, το Ελληνικό Δημόσιο αποχαιρετά το 2024.


Η αποπληρωμή αυτή διαφέρει από τις προηγούμενες του 2022 και 2023 στο ότι είναι μεγαλύτερη ( 8δισ€ έναντι 2,65δισ€  5,3δισ€ στις πρώτες 2 αντίστοιχα) και στο ότι για πρώτη φορά αξιοποιείται μέρος του σκληρού πυρήνα του του μαξιλαριού. Σκληρός πυρήνας που κάποτε αποτελούσε μέγα θέμα αντιπαράθεσης μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ όταν η αξιωματική αντιπολίτευση τότε του ΣΥΡΙΖΑ ζητούσε να αξιοποιηθεί για τη λήψη μέτρων κατά της ενεργειακής κρίσης και της ακρίβειας και η κυβέρνηση της ΝΔ απαντούσε ότι τα χρήματα αυτά έχουν ως μοναδική αποστολή την αποπληρωμή χρέους.

Το Ελληνικό Δημόσιο έλαβε το ΟΚ από τον ESM και αποπληρώνει σήμερα €8δισ. (τα €5 δισ. από το μαξιλάρι και τα υπόλοιπα από τις αγορές) από το δάνειο του πρώτου μνημονίου εξοικονομώντας σε τόκους περί τα €150 εκατ. Έτσι τα τελευταία 3 χρόνια το σύνολο των πρόωρων αποπληρωμών χρέους φτάνει τα €16δισ. σφραγίζοντας την κουλτούρα «καλοπληρωτή» που καλλιεργεί η Ελλάδα στις αγορές. Κουλτούρα που θα έχει και συνέχεια αφού σχεδιάζονται αντίστοιχες ενέργειες και το 2025 αλλά και το 2026.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από τα μνημόνια και το «μαύρο πρόβατο» της ΕΕ… στην ανάπτυξη

Η Ελλάδα, από «μαύρο πρόβατο» της ΕΕ στα μνημόνια, εξελίχθηκε σε παράδειγμα

Η Ελλάδα επιταχύνει τη μείωση του χρέους – Έγκριση για πρόωρη αποπληρωμή €6,94 δισ.

Τα διοικητικά συμβούλια των ESM και EFSF ενέκριναν την πρόωρη αποπληρωμή δανείων

Εκτινάχθηκε το κόστος δανεισμού – Πιέσεις σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Ιαπωνία

Ισχυρές πιέσεις καταγράφονται στις διεθνείς αγορές ομολόγων.