«Μαύρη Δευτέρα» – Χάθηκαν €7,9 δισ. από την αγορά

5 λεπτά ανάγνωση
7 Απριλίου 2025

Σε καθεστώς ελεύθερης πτώσης βρέθηκε το ελληνικό χρηματιστήριο στην πρώτη συνεδρίαση της εβδομάδας, καθώς υπέκυψε στο διεθνές κύμα πανικού που σαρώνει τις αγορές, μετά την ανακοίνωση των νέων δασμών από τον Ντόναλντ Τραμπ. Η απότομη κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου έχει πυροδοτήσει φόβους για παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση, ενώ οι ανησυχίες για επιπτώσεις στον πληθωρισμό και την πορεία των επιτοκίων εντείνουν την αβεβαιότητα.

Η ελληνική αγορά μετοχών υπέστη σφοδρό πλήγμα, εξαφανίζοντας τα σημαντικά κέρδη που είχε σημειώσει από την αρχή του 2025. Μόνο στη σημερινή συνεδρίαση χάθηκε κεφαλαιοποίηση ύψους 7,93 δισ. ευρώ, ενώ στις τελευταίες τρεις συνεδριάσεις συνολικά έχουν εξαϋλωθεί περίπου 15 δισ. ευρώ από τη χρηματιστηριακή αξία.

Ο Γενικός Δείκτης Τιμών έκλεισε στις 1.478,92 μονάδες με βαριά πτώση -7,43%, καταγράφοντας τη χειρότερη ημερήσια επίδοση των τελευταίων ετών. Ενδοσυνεδριακά έφτασε να υποχωρεί έως και 8,92%, ακουμπώντας τις 1.455,08 μονάδες, επίπεδα που είχαν να καταγραφούν εδώ και πολλούς μήνες.

Η αξία των συναλλαγών ανήλθε σε 404,35 εκατ. ευρώ, με τον όγκο να διαμορφώνεται στα 95,8 εκατ. μετοχές, καταδεικνύοντας τη μαζική αποχώρηση των επενδυτών. Ο δείκτης υψηλής κεφαλαιοποίησης υποχώρησε κατά 7,72%, ενώ ο δείκτης μεσαίας κεφαλαιοποίησης κατέγραψε πτώση 7,15%.

Το ελληνικό χρηματιστήριο ακολουθεί τη γενικευμένη εικόνα κατάρρευσης που επικρατεί παγκοσμίως, με τους επενδυτές να αναζητούν ασφαλή καταφύγια και να εγκαταλείπουν τις μετοχικές αξίες υπό το βάρος της αβεβαιότητας και του φόβου περαιτέρω επιδείνωσης των μακροοικονομικών συνθηκών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ρόλος της ενέργειας στον επίμονα υψηλό πληθωρισμό της Ελλάδας

Η πρόσφατη συμφωνία μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν, η οποία αναμένεται να συμβάλει

«Τρέχει» η χρηματοδότηση των εισηγμένων μέσω του Euronext Athens

Σε τροχιά για ρεκόρ πενταετίας αλλά και πιθανότατα 25ετίας κινείται η χρηματοδότηση

Το Ιράν ανταποδίδει πλήγματα των ΗΠΑ σε αντίποινα για την κατάρριψη ελικοπτέρου

Οι ένοπλες δυνάμεις του Ιράν ανακοίνωσαν σήμερα ότι στοχοποίησαν αμερικανικές βάσεις στον