To Mokka, εντελώς διαφορετικό μεν από το προηγούμενο μοντέλο, είναι και τώρα ένα πιο νεανικό και πιο ευχάριστα στην οδήγηση αυτοκίνητο σε σύγκριση με το Crossland, με το οποίο θεωρητικά ανήκουν στην ίδια κατηγορία. Έχει μεν μικρότερους χώρους, που είναι πάντως επαρκείς και για οικογενειακή χρήση, αλλά είναι τουλάχιστον εξίσου προσεγμένο ποιοτικά, έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά, είναι πιο ευχάριστο στην οδήγηση κι έχει καλύτερες επιδόσεις. Είναι μεν ακριβότερο, αλλά έχει και αρκετά καλύτερο εξοπλισμό. Και βέβαια, για όσους αυτό έχει σημασία, είναι πιο σύγχρονο σχεδιαστικά και -όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το- τραβάει περισσότερο τα βλέμματα στο δρόμο!

 Συνολικά το εσωτερικό είναι αρκετά προσεγμένο ποιοτικά και προσφέρει μια καλή θέση οδήγησης, με επαρκείς ρυθμίσεις για να βολευτεί κάθε οδηγός, ενώ επαρκείς είναι και οι χώροι που προσφέρει για μικροπράγματα. Η τιμή του ξεκινάει από 23.100 ευρώ (25.630 ευρώ για το αυτόματο που είχαμε για δοκιμή), με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματους προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ηχοσύστημα με θύρα USB και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, επιπλέον θύρα φόρτισης USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.

Κινητήρας-κιβώτιο
Όπως και στο αντίστοιχο Crossland, τη συγκεκριμένη έκδοση του Mokka κινεί ο γνωστός κινητήρας 1.2 τούρμπο του γκρουπ PSA με τους 130 ίππους, που έχουμε ήδη δοκιμάσει σε διάφορα μοντέλα Peugeot, Citroen και Opel κι έχει αποδείξει επανειλημμένως την αξία του. Ένας πολύ καλός κινητήρας που δεν είναι μεν ο πιο αθόρυβος 3κύλινδρος της κατηγορίας, αλλά είναι δυνατός, εύστροφος και αρκετά ελαστικός και κινεί με μεγάλη άνεση το αυτοκίνητο, προσφέροντας ακόμα καλύτερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 ή 9,2 για το αυτόματο) από αυτές του Crossland, μια που το Mokka είναι μικρότερο. Εξασφαλίζει έτσι την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια, αλλά επιτρέπει και την οδήγηση του αυτοκινήτου με αρκετά σβέλτους ρυθμούς αν το επιθυμεί ο οδηγός. Το πολύ καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο του γκρουπ PSA με τις ομαλές και γρήγορες αλλαγές συμβάλλει στην καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δυνατοτήτων του κινητήρα. Η μεγάλη ισχύς και το αυτόματο κιβώτιο δεν αφήνουν βέβαια πολλά περιθώρια για θεαματικά χαμηλή κατανάλωση, η οποία δεν είναι μεν υπερβολική, αλλά στην πόλη εύκολα φτάνει τα 9 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Και στη νέα γενιά του το Mokka διατηρεί ένα πιο νεανικό χαρακτήρα σε σύγκριση με το Crossland, προσφέροντας καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά και καλύτερη επικοινωνία με τον οδηγό. Η οδική συμπεριφορά είναι απόλυτα προβλέψιμη, υπάρχουν κλίσεις στις στροφές λόγω του υπερυψωμένου αμαξώματος, αλλά όχι υπερβολικές και συνολικά το αυτοκίνητο δεν έχει μεν σπορ χαρακτήρα, αλλά έχει καλό κράτημα, λιγότερο τονισμένη και πιο προοδευτική υποστροφή στην πίεση από το Crossland, αλλά και λίγο καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι. Επαρκή είναι επίσης και τα φρένα του. Η ποιότητα κύλισης είναι επίσης καλύτερη, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν αρκετές εγκάρσιες ανωμαλίες, και η άνεση είναι αποδεκτή χωρίς να ξεχωρίζει (είναι κάπως σφιχτές οι αναρτήσεις, όπως συνήθως συμβαίνει στα SUV και crossover).

Facebook Comments